K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2009, 22:27   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.809
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Rose.
Held og lykke. Er sikker på at du nok skal klare det. Tag det roligt og spørg hver gang du er i tvivl og pointer at du forventer løbende aktindsigt.

Et godt råd, vær høflig og korrekt men bestemt.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 22:33   #12
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Ja, jeg er en meget rolig person, har lært etiketten, sødt af dig at skrive det.
Du skulle lige kende mig, he
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 15:44   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Rose,

Først og fremmest stort tillykke med din søn, det var flot af ham at blive uddannet til pilot.

For det andet, skønt, at du tager dig at dit ferie barn, husk også at passe på dig selv i alt det der foregår pt.

Det allervigtigste, at få afklaret på jeres møde på torsdag bliver i første omgang at få forlænget sygedagpenge perioden for dit ferie barn. Dette kan bla. ske ved at hun går i praktik på gartneriet, men sørg for at få forlængelsen afklaret NU med sagsbehandleren på torsdag, inden de 52 uger udløber. Kommunen vil være "lykkelige" hvis de kan få smidt dit ferie barn kontanthjælp, så sørg for gudsskyld, at få sdp perioden forlænget inden den udløber, ellers er det nemlig for sent. Dit ferie barn vil få en skrivelse om at sdp bliver stoppet, men sørg hellere for at det med forlængelsen er på plads NU inden det sker.

Du nævner, at du er ufortstående overfor, at der skal lave ny ressource profil. Det skal der hvis hun er startet på noget "nyt". Og der er praktikken vel.? Praktikken skal vel over 13 - 26 uger belyse hvor mange timer hun kan klare, og om det således bliver ordinært, fleksjob eller ftp. dit ferie barn skal indstilles til. !!?

Når praktikken sættes i værk er det meget vigtigt, at dit ferie barn forstår, at hun skal stoppe med at arbejde og gå hjem, når hun ikke kan klare mere. Du skriver, at hun er meget stærk, men det er vigtigt at hun stopper med at arbejde i praktikken fx. fra dag til dag eller time til time når hun ikke kan mere. Måske ka I aftale at hun ringer til dig, når hun er ved at få nok. Hvis kommunen først kan påvise, at hun kan arbejde på ordinær arbejdstid, selvom hun slæber sig igennem og har nok så mange erklæringer, der viser, at hun ikke burde kunne dette, jamen så holder kommunen på deres og så er hun tilbage i intetheden og ud på de alm. arbejdsmarked, nok med udsigt til kontant hjælp.

Held og lykke med det hele, husk nu det med sygedagpengene, så de bliver forlænget som det første, sagsbehandleren vil nok ikke selv nævne noget heromkring. !!

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 22:06   #14
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak Enteneller

Mit feriebarn har fået lavet en ny ressourceprofil og fik ændret stort set alt!

Mit feriebarn er simpelthen ikke i stand til at arbejde når smerterne for alvor sætter ind og det er meget afvekslende hvad hun kan, men i bund og grund ikke så meget.

Hende der var der til at lave ressourceprofilen på Kommunen havde spurgt om der havde været talt om fleksjob, det har ingen nævnt før.

Hendes speciallæge har svaret tilbage, at han ikke kan gøre mere og har henvist hende til en større undersøgelse og udredning på et hospital. Så den vurdering er ikke med i hendes ressourceprofil, det er ellers den de har vurderet sagen på.
Når mit feriebarns egen læge kommer hjem fra ferie, så skal hun beskrive et røntgenbillede, der er blevet taget for flere måndeder siden. Der står heller ikke noget konkret i den gamle ressourceprofil. Men det er nævnt nu at mit feriebarn afventer vurderingen af resultatet.

Så den er lidt sparsom den ressourceprofil de har sluppet igennem med på den Kommune. Det er utroligt og så en person der så massiv ordblind og talblind. Hun har ikke en chance! Men vi er på banen nu og mit feriebarn fortalte ved mødet at hun vil have aktindsigt i alt nyt! Så får jeg det til gennemlæsning og jeg har lagt en fuldmagt hos Kommunen, så jeg kan tale for hende. (ved godt at det skal være skriftligt)

Skal hun stadigvæk bede om at få forlænget hendes sygedagpenge, selvom de har truffet beslutning omkring den praktikplads/arbejdsprøvning?

Hun vil ikke kunne klare det! da det er tungt arbejde, så jeg tænker ikke at hun holder til det ret længe og ret mange timer, men på en af de bedre dage, måske 3 timer.

Det skal jeg lige følge op på! tak!
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 22:24   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det burde være sådan, at man beder om forlængelse af sygedagpengene, indtil der foreligger nogle nye lægepapirer.

Ellers kan kommunen - og andre - jo ikke vide, om hendes helbred forværres af en arbejdsprøvning.

Nogle her på siden har endda bedt kommunen skrive under på, at den vil yde erstatning, hvis helbredet forværres. Tænk, at det er nødvendigt... sikke et system.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 23:31   #16
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak Zuza

Jeg forsøger at sætte et brev sammen til kommunen, som vi sender derop.
På den baggrund af at de ikke har den undersøgelse med, som hun først skal til, det er speciallægen som har henvist hende. Vurdering fra røntgen og lægens egne udtalelser.

Ja hvordan kan de vurdere hende?, udfra så sparsomme oplysninger.



Hvis der lige sidder en med en god ordformulering, så er jeg meget taknemmelig.

Måske skulle der også stå hvorfor der ikke er tilbudt forlænget sygedagpenge ud over de 52 uger?

Andet?

Sidst redigeret af rose; 18-07-2009 kl. 23:35. Årsag: slåfejl
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hypermobilitet - historier fra det virkelige liv?? hboegelund Dit og Dat 162 21-02-2012 22:55
Fokusér på de virkelige skurke Trold Skal kommuner ikke overholde loven? 4 08-08-2009 22:23
Succes historie fra det virkelige liv :-) perbeer Dit og Dat 7 12-03-2009 00:03
en historie fra det virkelige liv. annette Dit og Dat 4 13-01-2007 12:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension