K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2009, 07:50   #11
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Min tid går med at passe mine 3 børn, som jeg jo er alene med, og så prøver jeg at holde huset i nogenlunde stand, men der er godt nok ikke så rent i krogene, som der var før jeg blev syg, så kan jeg godt li' at spille kort, jeg skal ha ½ time alene hver morgen, før ungerne kommer op, hvor jeg spiller whist på spil.tv2.dk, jeg ville gerne ha råd til at få hest igen, men det ved jeg så jeg ikke får, så må nøjes med vores 3 katte, og vores lille hund. Jeg er også vild med camping, så hver forår, og sommer tager vi på camping. Og når energien er til det, og jeg har fået samlet nok lys rester, så laver jeg sterinbloklys. Jeg har også en stor have, som jeg elsker, jeg har godt nok ikke meget energi og kræfter til at holde den fri for ukrudt, men jeg prøver da. Og mit elskede drivhus, det kan jeg slet ikke undvære.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 16:17   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, trold, neeiij, det lader jeg godt nok hønsene om, altså lægge æggene, jeg selv er blevet for gammel

Det er simpelthen blot tidsfordriv(og hamrende godt for finmotorikken) at jeg, når der skal bruges et æg i husholdningen, ja, så puster jeg ægget ud.

Herefter dekorerer jeg det efter alle kunstens regler og ja, indtil nu har de været ganske gangbare blandt venner og familie mfl som gaver, ønskelisten fortsætter vist nogle år endnu

Kun fantasien sætter grænser for hvordan det kan dekoreres men jeg gør det meget i fimo ler og glitter, glimmer, perler.

Håber det kan give andre inspiration.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 18:05   #13
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Talking super ide

det var en god ide,at lave en tråd,ang. hvad vi får vores hverdag til at gå med...

jeg går til 1 x vandgymnastik og 1 x pensionist svømning om ugen,måske 3 x om ugen,hvis jeg orker det,så cykler jeg lidt,går ture,de dage,jeg ej svømmer som jeg har energi til det,max 1 time...elsker skov og strand og der er altid noget at se,hvis man gider,at åbne gluggerne det er de små ting i hverdagen,som er guld værd,for mig...

jeg læser lidt,gode film er ikke af vejen og elsker at surfe på internettet,lave wallpapers,er tilmeldt my space,der har jeg fundet en veninde i australien,(elsker australien ) som jeg skriver privat med,der skal slides med den engelske ordbog,god hjerne gymnastik,samt jeg har fundet 3 andre gode veninder på nettet,vi skriver og ringer sammen,den ene mødtes jeg med i sommer i Hamborg,vi tog til en fælles koncert,en skøn weekend,det er guld værd,når min tyske veninde,gider tage fra Dresden for min skyld...samt jeg til foråret igen skal til Hamborg,med de andre 2 internet veninder,samt min søster til koncert...

min læge siger,jeg skal holde mig igang,så det gør jeg som jeg bedst kan,pga. en kronisk sygdom...de dage jeg har det skidt,er det ok med sofa,tv,bog,varmepude...,da jeg er en natur tøs,er jeg gået i gang med,at finde mig en lille bolig,hvor jeg bor, med have,som kun er så stor som et frimærke,men den er guld værd,for mig natur elsker,så jeg venter spændt på,hvornår jeg får en bolig, med høj sol, fugle fløjt,pindsvin i haven...er mega træt af,en bolig med altan,min altid hjælp somme kæreste skal nok klippe hækken...

Sidst redigeret af anetta; 27-12-2009 kl. 18:10.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 18:35   #14
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg undskylder på forhånd, men er jeg virkelig den eneste der har lidt et problem med den her tråd?

Altså, forstå mig ret, jeg har absolut intet problem med jer der skriver herinde og fortæller hvad I laver eller med selve spørgsmålet, men jeg har altså et problem i og med jeg ved - det har jeg jo læst andre steder her på K10 - at folk på kommunerne læser med eller kan finde på det.

Ja, mange af os er mere eller mindre anonyme, men - det kan også godt bare være mig der er paranoid - når vi sådan har lagt vores historier ud på nettet, tror I så ikke vi er nemme at genkende på et eller andet plan?

Og hvorfor har jeg så et problem med den her tråd?

Tja, fordi alle som sidder fast i systemet (inkl mig selv) jo ved at kommunerne kigger på ALT i vores sag. Jeg har da selv fået at vide, at jeg har da mange ressourcer ud fra det jeg interesseret mig for i min fritid. Så det skal da bare omsættes til noget arbejdsmæssigt (det var min socialrådgiver sidste år der sagde det).

Jeg er selv MEGET påpasselig med at fortælle for meget om hvad jeg laver i min fritid, simpelthen fordi jeg ved at kommunen til hver en tid vil tilskrive det at jeg har masser af ressourcer, uanset om det jeg så laver i min fritid volder mig fx. smerter eller gør jeg er træt og skal sove bagefter.

Ja, vi har ret til fritid og et liv udenfor arbejdsmarkedet, det er så bare ikke lige det man mærker når man sidder og skal have lavet ressourceprofil eller i det hele taget er i kontakt med kommunen.

Jeg undskylder igen, og jeg vil ikke være en lyseslukker, men synes bare lige jeg vil komme med min "advarsel". Det er jo offentligt tilgængeligt det der ligger her på siden, så alle kan læse det.

Jeg vil bare alles bedste, og jeg sidder bare med en virkelig grim fornemmelse i maven omkring at I måske afslører lidt for meget der måske kan blive misbrugt i mod jer... kan I følge mig?

Jeg beklager meget hvis jeg træder nogle over tæerne med mit indlæg. Havde K10 været et lukket forum hvor kun medlemmer kunne læse, så havde jeg heller ingen problemer haft.



H.

P.s. Jeg ved godt at nogle af jer er førtidspensionister, så I har jo jeres ryg fri og skal ikke se jer tilbage hele tiden
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 19:03   #15
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Hla72 jeg har godt nok læst at, der er socialrådgiver der læser med på side linien, men det jeg har skrevet her, stå også i min resourse profil, har på intet tidspunkt løjet for kommunen, så hvad jeg kan lave hjemme ved de, så for mig må de nu gerne kigge med, jeg har også et navn, de nok vil kunne genkende, men som sagt, er jeg helt ærlig både her, og hos dem, så jeg har min ryg fri, og skal ikke tænke over hvilken ting jeg nu fortalte osv. for siger kun sandhedden *S* men kan da godt følge hvad du mener.

Go' bagjul til alle
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 19:08   #16
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Hla72 jeg har godt nok læst at, der er socialrådgiver der læser med på side linien, men det jeg har skrevet her, stå også i min resourse profil, har på intet tidspunkt løjet for kommunen, så hvad jeg kan lave hjemme ved de, så for mig må de nu gerne kigge med, jeg har også et navn, de nok vil kunne genkende, men som sagt, er jeg helt ærlig både her, og hos dem, så jeg har min ryg fri, og skal ikke tænke over hvilken ting jeg nu fortalte osv. for siger kun sandhedden *S* men kan da godt følge hvad du mener.

Go' bagjul til alle
Jeg siger heller ikke, at jeg ikke fortæller sandheden på kommunen, selvfølgelig gør jeg det.

Det er nok også bare mig der ser spøgelser og tror at myndighederne kan få noget andet ud af det der reelt bliver skrevet.

H.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 19:10   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er ingen grund til panik ,og ville da se det som en fordel hvis jeg kunne sættes ud i noget jeg kan lide at lave.da jeg søgte flex kom jeg fra hjemmeplejen og sagde det nok ikk skulle være noget med ældre,men kom 2månder i dagsenter for demente,og sidst sagde jeg at jeg ikk kan holde til at stå i et køkken,men det var så hvad jeg blev sendt ud i.............Og der er jo mange måder at gøre de ting folk siger de laver ,tror ikk der er gået stor produktion i postkortne ej heller ikk i mit dukkehus som var en engangs fornøgelse,som tog langtid at lave...jeg håber at stadig flere vi fortælle om deres sysler,selv vil jeg holde øje med noget jeg kunne,noget der ikk roder og grisser for meget
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 20:52   #18
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Jeg prøver bare at få hverdagen til at fungere med de pligter der nu engang er i sådan en, og det er faktisk svært nok for mig.
Derudover har jeg en kat der skal have lidt opmærksomhed en gang imellem, jeg følger med i nyhederne, surfer lidt på nettet, samt skriver, ringer og ses med venner når jeg har overskud til det.
Desværre kan jeg ikke læse bøger pga. hukommelses- og koncentrationsbesvær, men så låner jeg af og til film på biblioteket istedet, det går det lidt bedre med.
Ofte får jeg også en morfar hen på eftermiddagen, da jeg ellers bliver meget tidligt træt om aftenen.

Ja og så er jeg lige startet i jobsøgningforløb hos en ekstern aktør.
Jeg ville sådan set også gerne lave noget frivilligt arbejde og dyrke motion, men tør ikke gå igang med det da jeg ikke tror jeg kan magte det ved siden af et fleksjob.

Jeg hører ofte raske undre sig over hvad jeg får tiden til at gå med. For dem lyder det jo ikke af meget, men de har det jo med at glemme at jeg er kronisk syg.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 23:03   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes nu ikke jeg kan spore de vilde interesser hér der kan omveksles til arbejdsmæssige ressourcer, de fleste sysler netop på hjemmefronten med 'legale' aktiviteter...

Sjovt, den gang jeg meldte mig ind på k10, så valgte jeg mit rigtige navn, netop i håbet om at blive genkendt, jeg skrev endda også de to første bogstaver i mit efternavn og hvilken landsdel jeg er fra, for ligesom højne chancerne Og for det ikke skulle være løgn, så skrev jeg også i min ressourceprofil at jeg var meget på K10, hehehehe....
Jeg har altid set det som en fordel, at en sagsbehandler kunne klikke sig ind, og lære mig endnu bedre at kende.

Jeg skriver meget i min fritid, både her og der, og allevegne.
Så er der jobbet med de 4 børn, som gør at man næsten aldrig har tid til at kede sig.
Så kan jeg godt lide at lave mad, og læse - når overskudet er til det, se DVD, kigge i kogebøger, og surfe planløst rundt på nettet.

Der er mange ting jeg godt kunne tænke mig, men det må komme på et senere tidspunkt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 23:21   #20
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes nu ikke jeg kan spore de vilde interesser hér der kan omveksles til arbejdsmæssige ressourcer, de fleste sysler netop på hjemmefronten med 'legale' aktiviteter...

Sjovt, den gang jeg meldte mig ind på k10, så valgte jeg mit rigtige navn, netop i håbet om at blive genkendt, jeg skrev endda også de to første bogstaver i mit efternavn og hvilken landsdel jeg er fra, for ligesom højne chancerne Og for det ikke skulle være løgn, så skrev jeg også i min ressourceprofil at jeg var meget på K10, hehehehe....
Jeg har altid set det som en fordel, at en sagsbehandler kunne klikke sig ind, og lære mig endnu bedre at kende.

Jeg skriver meget i min fritid, både her og der, og allevegne.
Så er der jobbet med de 4 børn, som gør at man næsten aldrig har tid til at kede sig.
Så kan jeg godt lide at lave mad, og læse - når overskudet er til det, se DVD, kigge i kogebøger, og surfe planløst rundt på nettet.

Der er mange ting jeg godt kunne tænke mig, men det må komme på et senere tidspunkt
helenekr, det er nok også bare mig der ser det lidt anderledes end I gør netop fordi jeg har været udsat for, at en socialrådgiver synes mine fritidsinteresser var da virkelig noget jeg skulle omsætte til arbejde.

Så fortsæt I endelig bare med at skrive i tråden som I hele tiden har gjort, jeg ville bare lige af med min mavefornemmelse som jeg har haft siden tråden blev startet og det håber jeg er i orden

Jeg tager hatten af for, at du har valgt at gøre med K10 som du gør, jeg selv har ikke fortalt det til min sagsbehandler. Jeg skriver så bare blog i stedet for og har gjort det i 2 år til februar. Der står jeg ved hvem jeg er (godt nok uden efternavn) og det jeg skriver og finder min socialrådgiver ud af det, ja, så er det da fint med mig. Har intet at skjule på den konto, for på min blog kan man læse om hele mig hvis man gider.

Egentlig er der vel ikke den store forskel på dig og mig, du gør det så bare på K10, jeg på min blog

H.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nå, hvad laver du så? Antoniette Accept fra vores omgivelser 181 24-11-2013 01:34
Hvad laver borgerrådgiver Toxic Alt det andet 2 23-02-2012 23:10
Hvad laver i andre? Klund De Unge 7 25-01-2011 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension