K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 06:51   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mølgaard.

Undskyld forkortelse, men det er nemmere at skrive. Og nogle gange glemmer jeg, at dette i mine skriv.

RP = ressoruceprofil.

Har du en sådan? Og har du læst den og kunne du genkende dig selv, som du er beskrevet i den?

Har du fået aktindsigt?

Hvilke lægefaglige dokumenter ligger der i din sag? Både omkr. det fysiske og det psykiske, da SB har sendt dig til psykolog.

Det er også i disse papirer, du kan se om lægerne har udtrykt sig klart nok!

Godt initiativ:
Citat:
Jeg er blevet henvist til Hovedpine center i Glostrup men det er først i 2012
Jeg skrev til min læge om de ikke kunne finde et andet sted til mig, hun vil snakke med de andre læge i lægehuset efter nytår
Med sådan en tidshorisont kan du netop risikere,at de ikke forlænger SDP m. dette som begrundelse.

Hvad er formålet m. at henvise til dette hovedpinecenter?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 07:01   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Googlede lige lidt på hovedpinecenter og fandt flg., som er centralt du får talt m. din læge om:

Ventetid hos Dansk Hovedpinecenter skrevet af Administrator
fredag, 16 juli 2010

Dansk Hovedpinecenter, men vi er meget opmærksom på henvisningsdiagnosen og de oplysninger vi får fra den henvisende læge, så ventetiden kan være meget forskellig fra den ene patient til den anden og strække sig fra få uger uge til mange måneder.

Link: http://www.hovedpineforeningen.dk/in...d=157&Itemid=7

Henvisning af patienter til Dansk Hovedpinecenter, Glostrup HospitalAlle patienter skal have været set af deres egen læge, og dennes behandlingsmuligheder skal være udtømt. Patienterne skal endvidere være set af en praktiserende neurolog, eller de skal have været behandlet på en lokal neurologisk afdeling, uden at de har opnået et tilstrækkeligt godt resultat før henvisning til Dansk Hovedpinecenter.

Det er meget vigtigt, at egen læge i henvisningen udførligt gør rede for, hvorfor patienten skal henvises. Herunder specielt hvad lægen selv har gjort, samt hvad der er gjort ved den praktiserende neurolog eller den lokale neurologiske afdeling.
Der skal medsendes kopi af notater fra den praktiserende neurolog eller den lokale neurologiske afdeling.

Hvis egen læges henvisning ikke indeholder ovenstående oplysninger kan:
• Henvisningen blive returneret til egen læge med henblik på først at få patienten udredt og behandlet via praktiserende neurolog eller lokal neurologisk afdeling
• Henvisningen blive returneret til egen læge med henblik på supplerende oplysninger

Patienter bosiddende udenfor Region Hovedstaden kan risikere at en henvisning afvises, da alle henvisninger vurderes fagligt af neurologisk områdevisitator i regionen.

For at undgå dobbeltarbejde og returnerede henvisninger foreslår Praksiskoordinator, at neurologisk afdeling eller speciallæge henviser direkte, såfremt det er i overensstemmelse med patientens ønske.

Link til Dansk Hovedpinecenter, Glostrup Hospital.

Yderligere oplysninger: Jens Arndal, lægefaglig konsulent, Kvalitet og udvikling, Region Sjælland, tlf.: 57 87 52 48.
Publiceret: 24. februar 2010

Link: https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=68864.1

obs: mine undertregninger

Sidst redigeret af gunvor; 03-01-2011 kl. 07:03. Årsag: mellemrum
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 15:50   #13
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Mølgaard.

Undskyld forkortelse, men det er nemmere at skrive. Og nogle gange glemmer jeg, at dette i mine skriv.

RP = ressoruceprofil.

Har du en sådan? Og har du læst den og kunne du genkende dig selv, som du er beskrevet i den?

Har du fået aktindsigt?

Hvilke lægefaglige dokumenter ligger der i din sag? Både omkr. det fysiske og det psykiske, da SB har sendt dig til psykolog.

Det er også i disse papirer, du kan se om lægerne har udtrykt sig klart nok!

Godt initiativ:

Med sådan en tidshorisont kan du netop risikere,at de ikke forlænger SDP m. dette som begrundelse.

Hvad er formålet m. at henvise til dette hovedpinecenter?
Puha sikke mange spørgsmål det vil jeg lige undersøge. Jeg er ikke så god til alt det med kommunen..
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:51   #14
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Mølgaard.

Undskyld forkortelse, men det er nemmere at skrive. Og nogle gange glemmer jeg, at dette i mine skriv.

RP = ressoruceprofil.

Har du en sådan? Og har du læst den og kunne du genkende dig selv, som du er beskrevet i den? Nej jeg synes ikke helt det min SB skriver er helt mig. Jeg har streget det under som jeg ikke synes om.

Har du fået aktindsigt? Nej det tror jeg ikke. Min fagforening har bedt om aktindsigt.

Hvilke lægefaglige dokumenter ligger der i din sag? Både omkr. det fysiske og det psykiske, da SB har sendt dig til psykolog. Der er noget fra lægen og fra psyk. og psykologen. Som Maj-Brits tilstand er pt, er det svært at forestille sig, at hun kan varetage et arbejde. Det skulle i givet fald være med skånehensyn og kun ganske få timer ugentligt. ”Prisen” vil være, at der ikke bliver meget energi tilbage på hjemmefronten. Det er et kopi fra noget af udtagelsen fra psykologen.

Det er også i disse papirer, du kan se om lægerne har udtrykt sig klart nok!
Nej det synes ikke helt lægen har gjort, jeg ved ikke om det er for sent nu

Godt initiativ:

Med sådan en tidshorisont kan du netop risikere,at de ikke forlænger SDP m. dette som begrundelse.

Hvad er formålet m. at henvise til dette hovedpinecenter? det var fordi min SB mener at min migræne ikke er stadionær så længe der er behandlings muligheder
Håber du kan læse det jeg har skrevet...
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:21   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mølgaard.

Det der er væsentlig i forhold til din RP, er om du kan genkende sig selv i forhold til netop 1.resourcer og 2. barrierer til netop det emne, som skal beskrives f.eks. indlæringsevne. Så er det vigtigt, at dete giver et samlet billede af hele dig. Dvs. du kan godt måske tidl. have haft nemt ved f.eks. indlæring, men har siden et el. andet tidspkt. haft vanskelighed ved at koncentrere dig pga. migræne.

Hvis ikke du synes RP giver et fuldtgyldigt billede af begge 2 ting i forhold til emneindelling, vil jeg foreslå dig at skrive dette selv og bede SB indføre det i din RP. Hvis der er faktuelle fejl, specielt i afsnit omkr. helbredsmssæige forhold, så skrive også dem og bed om at få disse indføjet.

Hvis din fagforening har fået aktindsigt, så få en kopi af dem. Og bed derpå din SB om løbende aktindsigt skriftligt, således at du og fagforening hele tidne kan følge med i, hvad der sker i din sag.

Kunne du få en lign. udtalelse fra din psykiater, som fra psykolog ville dette være fint, idet kommunen lægger større vægt på psykiater.

Hvilke læger er det der ikke har udtrykt sig klart, prak. læge. Så tag en sank med vedkommende om dette, og ligeså m. psykolog og psykiater. Du skal selvfølgelig gøre klart, at du ikke vil lægge ord i deres mund, men fra erfaring herinde, er det klart at der er nogen vendinger, som vil blive brugt imod dig hos komunnen. Forklar dette ti dem, der skal lave udtalelser om dig. Således at de er helt klar over, at du kan miste din mulighed for forlængelse af SDP, hvis tingene ikke er såret ud i pap, og at de bestemt ikke må være modsigende. Få hjælp hos fagforening til kendskab af disse forhold.

Ang. om din migræne er stationær el. ej. Kan din SB ikke udtale sig om dette. men jeg er bange for at med den udtalelse, at hun liner op til, at give dig et afslag på forlængelse af SDP m. den begrundelse at behandlingsmulighederne ikke er udtømt.

Som du kan læse af mit indlæg vedr. Dansk Hovedpinecenter, Glostrup, så kan der være forskel på ventetid, så tal med din prak.læge om hvad hun har skrevet i henvisning, og bed i samme omgang om en henvisning til en neurolog, hvis du ikke har været rundt om en sådan. Det skulle eft. hvad de skriver speede sagen op, samt du måske kunen få mere afklaring her el. endda behandling:

Citat:
Henvisning af patienter til Dansk Hovedpinecenter, Glostrup HospitalAlle patienter skal have været set af deres egen læge, og dennes behandlingsmuligheder skal være udtømt. Patienterne skal endvidere være set af en praktiserende neurolog, eller de skal have været behandlet på en lokal neurologisk afdeling, uden at de har opnået et tilstrækkeligt godt resultat før henvisning til Dansk Hovedpinecenter.
Efterlys evt. herinde på helt ny tråd om nogen kan anbefale en god neurolog i nærheden af dig. Gerne flere forslag, således at du derpå kan ringe og høre omkr. ventetid, og derpå vælge den der hurtigst har tid.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 18:10   #16
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Jeg har været til møde ved kommunen i dag sagsbehandleren fra HK.

Jeg blev så ked af det, jeg følte at han snakkede nedladende til mig. Og det sagde jeg så til ham. Jeg sagde "det er ikke min skyld at jeg er født med allergi, eller at jeg har fået en skade i knæet fordi jeres medarbejder fra qvik care ikke holder øje med én, det er ikke min skyld at der er 2 som har kørt ind i mig, det er ikke min skyld at jeg har skæv ryg, bagud bøjet nakke, udposning til en disku. eller migræne og epilepsi.... Jeg begyndet at græde, for jeg blev så ked af det. Jeg kunne bare ikke stoppe igen.
Vi blev enig om at jeg skulle have en virksomhedsrevalidering på 6 måneder også er jeg rask meldt. Men det ved jeg jo godt at jeg ikke er, men så kan jeg bruge de 6 måneder til at snakke med læge osv. Så får jeg da penge...

Hvis jeg ikke havde børn, kunne jeg godt tag mit eget liv. Kender desværre mange her i Kolding, som har gjort det samme fordi de ikke kan overskude det L***e kommune.

Han mente at fordi jeg sagde nej til nogen af hans forslag pga. mit heldbred så var jeg ikke samarbejdes villig. Han havde heller ikke set at min egen lægen havde skrevet at migræne er varig lidelse. Det skulle han lige snakke med hans lægekonsulent om....

MØJ Liv
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 08:12   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen, Maj-Brit.

Ked af at læse du er blevet udsat for sådan en ufølsom SB. Forstår udmærket såvel frustation som tårerne.

Du skriver flg.:
Citat:
Han mente at fordi jeg sagde nej til nogen af hans forslag pga. mit heldbred så var jeg ikke samarbejdes villig.
Det er ikke sådan, at fordi man ikke kan se det realitiske i alle tilbud, at man så ikke er samarbejdsvillig. Tværtmimod, er et samarbejde jo definiferet af, men man netop arbejder sammen om en løsning.

Må jeg spørge ind til flg.:?

Hvilken funktion havde din socialrådgiver fra HK (det virker som om vedkommende var med?). Udover selvfølgelig, at være din bisidder.

Hvordan bliver du vejledt af HK? Både forud og bagefter mødet/møderne?

Har I talt om dine muligheder? Hvad mener HK er realistisk for dig?

Hvilken rolle spiller HK under mødet? Siger HK'erne noget?

Allervigtigst føler du dig støttet af vedkommende?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 09:31   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville også sende en mail, med kort referat, hvor du særligt referer at du skulle værre usamarbejdsvillig, fordi du netop gerne vil finde en holdbar løsning.

Du samtidig bekræftigelse på, om det er korrekt forstået!

Formodelig/forhåbentlig kan SB så se hvor tåbelig han er, og i bedste fald korrigere han omkring din vilje til samarbejde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 11:29   #19
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen, Maj-Brit.

Ked af at læse du er blevet udsat for sådan en ufølsom SB. Forstår udmærket såvel frustation som tårerne.

Du skriver flg.:

Det er ikke sådan, at fordi man ikke kan se det realitiske i alle tilbud, at man så ikke er samarbejdsvillig. Tværtmimod, er et samarbejde jo definiferet af, men man netop arbejder sammen om en løsning.

Må jeg spørge ind til flg.:?

Hvilken funktion havde din socialrådgiver fra HK (det virker som om vedkommende var med?). Udover selvfølgelig, at være din bisidder. Hun kom med de ideér som vi snakkede om inden mødet.

Hvordan bliver du vejledt af HK? Både forud og bagefter mødet/møderne? Inden mødet snakkede vi om, at jeg skulle sige det jeg mente var forkert i mine papir. Bagefter snakkede vi ikke rigtig om det. Men jeg tænker på at ringe til hende.

Har I talt om dine muligheder? Hvad mener HK er realistisk for dig? Hun mener at lige så snart jeg har været i Glostrup så ser min sag meget bedre ud. Fordi SB ikke mener min migræne er varige lidelse når der er behandlings muligheder.

Hvilken rolle spiller HK under mødet? Siger HK'erne noget? Hun siger noget, men ikke særlig meget. Da jeg snakkede lod hun mig snakke og afbrød mig ikke.

Allervigtigst føler du dig støttet af vedkommende?
Ja det tror jeg. Hun kender alle regler som jeg ikke kan overskude at sætte mig ind i.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 11:55   #20
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.¨

Jeg skriver og du svarer flg.:
Citat:
Har I talt om dine muligheder? Hvad mener HK er realistisk for dig? Hun mener at lige så snart jeg har været i Glostrup så ser min sag meget bedre ud.
I forhold til dette: har du foretaget dig noget i forhold til vores tidl. skriv om netop Hovedpinecenter, Glostrup, hvor der var lang ventetid?

Dvs. egen prak. læge? Evt. henvisning neurolog ect.?

Har du overvejet privat, da man jo kan komme til priv.hosp., hvis det offentlige har lang ventetid uden betaling?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension