K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2012, 22:51   #11
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja jeg vil også sige at du skal lade skat,få det..da de er noget nemmere at få afdragsordning med..
jeg sætter også spørgsmålstegn ved om du skal betale tilbage ..
komunne har jo på tidspunkt selv bevilget dig de sygedagpenge..
har i ikke en borgerrådgiver i komunnen som kan hjælpe dig?
så saml de papier som har med sagen at gøre og gå til ham
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 23:21   #12
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg undrer mig også over at du skal betale dem tilbage. Det er jo ikke første gang en kommune har udbetalt sygedagpenge efter varighedsdatoen, og selvom det sandsynligvis er "ulovligt" i forhold til forlængelsesreglerne, så er det ikke borgerens opgave at gøre sagsbehandlerens arbejde, eller sætte sig ind i disse detaljer omkring lovgivningen.
Jeg har også fået udbetalt "ulovlige" sygedagpenge - efter hvad jeg tror. De fortsatte udbetalingen efter officielt udløb, og da vi spurgte hvilken § fik vi aldrig noget svar, og man kan ikke læse det i sagen
I mit tilfælde var vi ikke i tvivl om at udbetalingen fortsatte, fordi jeg havde smidt paragraffer efter dem i forhold til hvad der skulle være i orden før de kunne slutte min sygedagpengesag... har dog aldrig set dem arbejde så hurtigt hverken før eller efter igen haha....

Pointen er at medmindre du har fået at vide at udbetalingen er ulovlig og de skal betales tilbage - på det tidspunkt hvor du får dem - kan du ikke have været i ond tro. Og når man er i god tro, kan man ikke tvinges til at betale tilbage
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 00:48   #13
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hvis du ikke skulle have haft sygedagpengene, så skulle du vel have kontanthjælp i stedet, så må de vel trække dem fra, med mindre du har fået begge dele samtidig, så er den jo helt gal.

Kan man ikke klage over tilbagebetalings "afgørelsen"?
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 00:57   #14
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Prøv at tage det op med din sagsbhandler i Hvidovre kommune, måske kan hun/han hjælp dig med at få det udsat til du er i arbejde igen. Mener ikke de må kræve, at du betaler mens du er på kontanthjælp, men er ikke sikker.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 09:37   #15
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
man kan godt klage over kommunens krav om tilbagebetaling og man kan anke til BAN, og man kan få ret
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Tilbagebetaling af sygedagpenge. (HJÆLP) Drezz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 01-11-2012 11:01
Hjælp sygedagpenge Iboo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-09-2012 11:47
Hjælp til spg om sygedagpenge.. Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2012 00:30
Sygedagpenge-Hjælp popiae Alt det andet 22 02-09-2008 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension