K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2008, 10:09   #11
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Hej carina.

Undrer mig lidt over du skal til en psykolog, hvor der er en egenbetaling for dig.

Du kan da henvises til psykiater der kan gøre det samme for dig som en psykolog og der skal du ikke betale noget selv.

Prøv at snakke med din læge.

Phönix



hejsa ...jeg vil bare lige sige ,at jeg ikke syntes en psykiater er det samme som en psykolog, en psykolog kan man snakke med,en psykiater er der mere for finde en medicin der kan hjælpe en...men nemmere komme til en psykiater end en psykolog...tror psykiater er gratis for komunen men en psykolog koster penge...
men underligt at skulle betale for en psykolog???? det ville jeg anke!!
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 11:12   #12
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 17
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
.tror psykiater er gratis for komunen men en psykolog koster penge...
Nope- begge dele koster penge for kommunen- de gav omkring 7000 kr. for, at sende mig til psykiater. Det var så kun en enkel gang, at jeg skulle afsted- ved ikke om det er anderledes med (egen)betalingen, hvis man skal til psykolog / psykiater jævnligt ?
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 12:27   #13
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jeg blev henvist af min læge til psykiater....??vidste ikke min komune betalte....ik noget jeg har søgt om ihvertsfald.:-) men dengang jeg skulle til psykolog skulle det beviliges først af komunen og da jeg skulle have flere timer skulle de også underrettes....?? min komune vidste ikk jeg havde været til psykiater denne gang før jeg selv sagde det...

lyder da helt vildt de skulle betale 7000??????var du der kun en gang???? min psykolog kostede 750kr i timen dengang(2-3 år siden)...
troede sygesikringen betalte psykiater og har hele tiden fået afvide psykolog er sværrere komme til da man skal søge komunens hjælp..:-)

Sidst redigeret af pruttenQ34; 05-11-2008 kl. 12:30.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 15:21   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af carina36 Se meddelelser
hej Hyanna!
tak for dit svar. jo jeg har bedt om akt insigt, men eftersom jeg nu har haft 8 forskellige sagsbehandlere på 1 år, tar det tid, og når jeg ringer og ber om det, er svaret som regel, at man jo ikke kan få agt indsigt hele tiden. jeg bad faktisk min sagsbehandler fra reva igår om de sidste pairer, men dem må han ikke give mig, det skal være min sagsbehandler på kommunen der skal det, selv om de sidste papirer er lavet på reva
jeg har heldigvis en rigtig sød læge, der har bakket mig op hele tiden, hun har også skrevet i pairene at jeg ikke kan klare fuld tid. hun har foreslået psykolog behandling, og jeg skal betale lidt selv 295 kr pr gang...mange penge, når man er alene, men det er jeg jo nok nød til.

Du skal sende den her til din sagsbehandler http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html og så skal du aldrig mere ringe til hende , har du bedt om aktindsigt på skrift eller i telefon eller ?

I hvert fald kommer du ikke galt af sted med den aktindsigt , sammen med aktindsigten ville jeg vedlægge et brev hvor jeg skriver noget ala ...
Citat:
Da jeg allerede den (skriv dato) bad om aktindsigt i min sag og ikke har fået den , vil jeg hermed gøre opmærksom på at ifølge forvaltningsloven har lov til at se mine sagsakter, kan dette ikke lade sig gøre, vil jeg forvente at jeg inden ti dage får en skriftlig besked og begrundelse for hvorfor man fra kommunes side ikke kan opfylde forvaltningsloven).

Derud over gør jeg opmærksom på at jeg ikke længere ønsker dialog med kommune via telefon men gerne vil have alle beskeder og informationer på skrift evt via min mail adresse som er (skriv mail adresse )
Sådan noget i den stil, evt du selv kan finde på noget bedre , i hvert fald lyder det som om at du skal afholde dig fra at kommunikere med kommune andet end skriftligt...

Hvad ang din arbejds prøvning har du skrevet jobdagbog ?
Er der lavet ressourceprofil ?

Og forsørgelse er du nu på sygedagpenge eller er du på anden ydelse ...

Hvis du er på sygedagpenge er der mulighed for at få den forlænget lidt ved at søge en §17 derudover har du ved afslag mulighed for at anke den og dermed få andre øjne til at se på din sag ...

Hvis revas læger i strid med dine egne læger mener at der ikke er belæg for dine smerter så må de komme med en begrundelse ...

Det lyder som om de bare skal have dig over på kontanthjælp og det drejer sig om at være to skridt foran dem hele tiden....

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 15:30   #15
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 17
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser

lyder da helt vildt de skulle betale 7000??????var du der kun en gang???? min psykolog kostede 750kr i timen dengang(2-3 år siden)...
troede sygesikringen betalte psykiater og har hele tiden fået afvide psykolog er sværrere komme til da man skal søge komunens hjælp..:-)
Vil da også mene, at man har ret til lidt økonomisk støtte i den retning, men jeg er ikke lige inde i reglerne.

Ja, sagsbehandleren fortalte mig, at de vil sende mig til psykiater ( har også været til psykolog + neuropsykolog ) og ja- altsammen kun en enkelt gang ifm. min pensionssag og at det vil koste dem omkring 7000 kr. Kan huske det fordi jeg tænkte, at de da bare kunne skippe det og give os de penge i stedet.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 11:10   #16
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
hej og tak alle for jeres svar.....jeg ved snart ikke hvad jeg har fået lavet og ikke lavet.ved indtil videre,at jeg har lavet 4 ressourse profiler, hvor man normalt kun laver en, men dem jeg har lavet er åbenbart gået tabt, med alle de sagsbehandlere jeg har haft. ikke været afsted i arbejdsprøvning de sidste 4 dage, har det meget dårligt psykisk, føler de river og hiver i mig konstant, og ikke tror en dyt på mig.men tak for alle gode råd. jeg er fra odense af, ellers tak for tilbudet med jeres klub. knusser
__________________________________________________ ___________

jeg har afleveret sådan en akt indsigtformular, som du beskriver, og også óver tlf,gentagne gange da det åbenbart er meget svært for dem at sende de papirer. nej skriver ikke job dagbog, det mente min sagsbehandler ikke var nødvendigt, skal bare holde øje med hvor mange timer jeg er der og sygedage osv selv. det skriver jeg i en kalender, samt hvor ondt jeg har, men min sagsbehandler har ikke bedt om det... yep 4 ressourse profiler indtil videre.jeg er på sygedagpenge, og har været det siden aug 07, og startede arbejdsprøvning 1. sept 08,som slutter 12-12 08, så ved jeg ikke hvad der skal ske, ingen vil jo give svar på hvad der skal ske, og det er frygtelig, ikke at vide hvad der sker om 1 mdr...hvordan søger jeg den §17? og hvad er det? jeg er ikke ret meget inde i det hele, og har ingen der kan hjælpe mig, når jeg snakker med sagsbehandlerne bryder jeg totalt sammen, og tuder vildt, hvilket jo ikke hjælper en pind, meget irriterende. knus carina

Sidst redigeret af Webmaster; 21-11-2008 kl. 02:22. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg...eller hvis man har mere til samme tråd..
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 13:13   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal IKKE lytte til din sagsbehandler.

Du SKAL skrive den dagbog med så mange oplysninger som muligt. Du kan tage den med til din egen læge og få en snak med ham om dit helbred, så kan han bedre bakke dig op. Så føler du dig også stærkere, når du skal møde med kommunen.

Og fremover, når du skal til møde på kommunen, så tag en med dig, så du ikke sidder der alene og bliver overfuset. Kommunen SKAL indkalde dig med et varsel, så du har mulighed for at få en bisidder med.

Husk at AL kontakt med kommunen SKAL foregå skriftligt. Du skal IKKE lytte til, hvad de lover dig mundtligt, for det er ofte tomme trusler.

Det er LØGN, når de siger, de har smidt dine ressourceprofiler væk, for de ligger på deres IT-system.

Ellers må du sende en klage til borgmesteren over, at hans kommune IKKE passer godt nok på dine PERSONFØLSOMME oplysninger, som åbenbart "flyder rundt omkring" og "er blevet væk", og at du derfor IKKE har tillid til, at din sag forvaltes godt nok.

En paragraf 17 er, når du SELV søger pension, og så indhenter kommunen IKKE flere oplysninger, så du skal først sikre dig, at der ligger lægepapirer og arbejdsprøvninger, som kan "bevise", at din arbejdsevne er væk.

Kommunen har 3 måneder til at svare dig, om du kan få pension eller ej.

Men op med humøret igen.

Det er en barsk omgang, som mange, mange på k10 kender.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 13:45   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis de hævder at have smidt 4 ressourceprofiler væk så ville jeg klart gøre som Zuza foreslår , klag over det til borgmesteren , det er ikke acceptabelt at smide dem væk det er de mest private og intime oplysninger der står i dem ...

Hvad ang akt indsigt så mener jeg at man kan klage til amtet når man ikke får den ... men hvor jeg har ideen fra det kan jeg ikke huske , men jeg tjekker lige op på det (men smed lige elegant spørgsmålet her i håb om at andre kan huske noget om det Zuza ) men ellers vender jeg tilbage...

Det er vist på tide at der bliver gjort noget ved den rådne retssikkerhed der er her til lands ....

Er du fulgt op hver tredje måned som du skal i følge sygedagpengeloven ?
det lyder lidt utroligt at de ikke kan oplyse dig om hvad der skal ske efter endt arbejds prøvning de burde på nuværende have en ide om det....

Kender du ikke nogen du kan tage med til møder så du har nogen at støtte dig til ... (kender du ikke nogen så kan det måske være en ide at efterlyse en her på K10) det lyder i hvert fald som en dårlig ide at du er alene og husk at optage dine samtaler ....
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 14:05   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg så det godt, Hejdien...

Man klager til Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen.

Citat:
Se Forvaltningsloven i Retsinformation hvis du vil vide mere om...


sagsbehandlingsregler, blandt andet reglerne om partshøring, begrundelse mv.
regler om inhabilitet
regler om aktindsigt
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3416

Forvaltningsloven om aktindsigt er følgende:


Citat:
Kapitel 4

Partens aktindsigt

Retten til aktindsigt

§ 9. Den, der er part i en sag, hvori der er eller vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, kan forlange at blive gjort bekendt med sagens dokumenter. Begæringen skal angive den sag, hvis dokumenter den pågældende ønsker at blive gjort bekendt med.

Stk. 2. Bestemmelser om tavshedspligt for personer, der virker i offentlig tjeneste eller hverv, begrænser ikke pligten til at give aktindsigt efter dette kapitel.

Stk. 3. Bestemmelserne i dette kapitel gælder ikke sager om strafferetlig forfølgning af lovovertrædelser, jfr. dog § 18.

Stk. 4. I forbindelse med varetægtsfængsling samt fuldbyrdelse af fængselsstraf og forvaring gælder bestemmelserne i dette kapitel endvidere ikke sager om


1) valg af varetægtsfængsel eller afsoningsinstitution,

2) overførelse til andet varetægtsfængsel eller anden afsoningsinstitution,

3) overførelse til anden afdeling i et varetægtsfængsel eller en afsoningsinstitution og

4) udelukkelse fra fællesskab.


Omfanget af aktindsigt

§ 10. En parts ret til aktindsigt omfatter med de i §§ 12-15 nævnte undtagelser


1) alle dokumenter, der vedrører sagen, herunder genpart af de skrivelser, der er udgået fra myndigheden, når skrivelserne må antages at være kommet frem til adressaten, og

2) indførelser i journaler, registre og andre fortegnelser vedrørende den pågældende sags dokumenter.


Stk. 2. Den, der ansøger eller har ansøgt om ansættelse eller forfremmelse i det offentliges tjeneste, kan dog kun forlange at blive gjort bekendt med de dokumenter m.v., der vedrører den pågældendes egne forhold.
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap4

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 14:23   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen der var den jo

Takker ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension