K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2010, 23:53   #11
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Nicktob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Nicktop!

Bemærk: Reglerne for betaling af tandlægebesøg er blevet strammet gevaldigt op, så jeg kan forestille mig, at der også er strammet op andre steder.
Såfremt du skal have betalt udgiften til transport via enkeltydelse eller lignende, er jeg overbevist om, at du skal have godkendt godtgørelsen FØR du skal ud på turen.
Hej Anna,

Ups... jamen jeg troede faktisk at det var Universitets hospitalet der ville dække mine udgifter så jeg har ikke søgt kommunen om det... men nu hvor det viser sig at de kun dækker hvis km er over de 50, så er det at jeg havde hørt det med kommunen... men vidste så ik at jeg skulle søge INDEN og jeg vidste heller ik at jeg skulle gennem 4 undersøgelser og måske flere... Men er det så tabt på forhånd at søge, - ved/tror du noget om det?
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 12:45   #12
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Nicktob er ny på vejen
Vil lige informere om at jeg har talt med kontanthjælpafd og de siger at da det ikke er en "social hændelse" ej heller nogle undersøgelser de har henvist mig til og sidst at det var noget jeg skulle have - som Anna også skriver - søgt inden påbegyndelse. Men ville være afvist under alle omstændigheder da det som sagt ikke er en social hændelse!!!
Og det er ligegyldigt at grunden til at jeg skulle have de undersøgelser er dels fordi jeg har været gennem et behandlings forløb som har givet mig varige skader på hukommelsen og at jeg ikke kan huske sådan noget..
Det var også først til den sidste undersøgelse at hospitalet spurgt mig om de skulle sende ansøgning til regionen om befordringsgodtgørelse for mig...
Så jeg havde ikke selv husket på det.. Men det er de altså lige glade med på kontanthjælpsafd...
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 12:52   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nicktob Se meddelelser
Vil lige informere om at jeg har talt med kontanthjælpafd og de siger at da det ikke er en "social hændelse" ej heller nogle undersøgelser de har henvist mig til og sidst at det var noget jeg skulle have - som Anna også skriver - søgt inden påbegyndelse. Men ville være afvist under alle omstændigheder da det som sagt ikke er en social hændelse!!!
Og det er ligegyldigt at grunden til at jeg skulle have de undersøgelser er dels fordi jeg har været gennem et behandlings forløb som har givet mig varige skader på hukommelsen og at jeg ikke kan huske sådan noget..
Det var også først til den sidste undersøgelse at hospitalet spurgt mig om de skulle sende ansøgning til regionen om befordringsgodtgørelse for mig...
Så jeg havde ikke selv husket på det.. Men det er de altså lige glade med på kontanthjælpsafd...
Hej hvis kontanthjælpafd. ikke har sendt dig til undersøgelse, så er det ikke dem, der skal betale befordringen. Det er sundhedsvæsenet, som skal betale, nu hvor du har skrevet, at det er psykiatrien, som har sendt dig.
Du skriver, sygehuset selv har spurgt om de skulle sende ansøgningen til Regionen for dig - og det er netop det, der skal til... Har du ikke gjort det at udfylde ansøgningen, så få fat i sygehuset igen... Eller ring til Regionen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 15:00   #14
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Nicktob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej hvis kontanthjælpafd. ikke har sendt dig til undersøgelse, så er det ikke dem, der skal betale befordringen. Det er sundhedsvæsenet, som skal betale, nu hvor du har skrevet, at det er psykiatrien, som har sendt dig.
Du skriver, sygehuset selv har spurgt om de skulle sende ansøgningen til Regionen for dig - og det er netop det, der skal til... Har du ikke gjort det at udfylde ansøgningen, så få fat i sygehuset igen... Eller ring til Regionen.
Jo, jeg har udfyldt ansøgningen til regionen, det gjorde jeg på hospitalet sammen med psykologen der. Men som jeg skriver har de returneret den sammen med et afslag begrundet at der kun er 49.5km og ikke 50 som er kriterierne for godtgørelse. Mente bare at havde hørt at hvis man er på kontanthjælp så kunne man hente hjælp der, men sådan er det åbentbart ikke.
Men tak for svar alligevel
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 15:08   #15
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Altså hvis det er den sagsbehandler du har vedr. pensionsansøgning der har sendt dig afsted, så er det den sagsbehandler du skal have fat i. Det var min sagsbehandler som behandler min pensionsansøgning der sendte mig til yderligere behandlinger... jeg sendte mailen til og fik pengene - hun sendte det bare videre til økonomiafd.. eller noget....
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 15:32   #16
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Nicktob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Altså hvis det er den sagsbehandler du har vedr. pensionsansøgning der har sendt dig afsted, så er det den sagsbehandler du skal have fat i. Det var min sagsbehandler som behandler min pensionsansøgning der sendte mig til yderligere behandlinger... jeg sendte mailen til og fik pengene - hun sendte det bare videre til økonomiafd.. eller noget....
Ja, jeg har sku snart en sagsbehandler i alle afdelinger men nej det var ikke min "pensions sagsbehandler" der har sendt mig afsted men derimod den psykolog jeg er tilknyttet på lokal psyk men det er alligevel ifm pensionssøgningen. Giver det mening?
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 15:44   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nicktob Se meddelelser
Jo, jeg har udfyldt ansøgningen til regionen, det gjorde jeg på hospitalet sammen med psykologen der. Men som jeg skriver har de returneret den sammen med et afslag begrundet at der kun er 49.5km og ikke 50 som er kriterierne for godtgørelse. Mente bare at havde hørt at hvis man er på kontanthjælp så kunne man hente hjælp der, men sådan er det åbentbart ikke.
Men tak for svar alligevel
Hej ja jeg fik ikke læst alle indlæggene, så jeg fandt først ud af, at du allerede havde prøvet at søge...

Kunne du ikke klage over afgørelsen på de 49,5 km, da der jo kun er ½ km tilbage. De burde afrunde tallet til 50. De 49,5 km er ikke engang sikkert, at det er præcis. Et sygehusområde er som regel et stort sted og nogle skal køre nogle meter mere hihi....
Du kunne jo prøve?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 16:04   #18
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Nicktob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej ja jeg fik ikke læst alle indlæggene, så jeg fandt først ud af, at du allerede havde prøvet at søge...

Kunne du ikke klage over afgørelsen på de 49,5 km, da der jo kun er ½ km tilbage. De burde afrunde tallet til 50. De 49,5 km er ikke engang sikkert, at det er præcis. Et sygehusområde er som regel et stort sted og nogle skal køre nogle meter mere hihi....
Du kunne jo prøve?
Jo, jeg har også tænkt mig at prøve at sende en klageordning afsted... for som du skriver så kan jeg nemt ha gået de 500 meter for at komme til den bygning/afdeling jeg skulle ind i Men det helt utrolige er at da jeg selv printede turen på krak stod der 50,2 km fra punkt a til punkt b. I deres afslag skriver de at det skal være den KORTESTE rute og på deres print af kraks ruteplan står der 49,9 km...og det runder de så ned til 49,5... men ved ik om jeg kommer nogen vegne med en klage og hvis det er ligesom når man klager over en afgørelse i kommune regi, ja så er der jo dømt afslag med det samme..det er bare min oplevelse af klage sager...
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 18:09   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nicktob Se meddelelser
Jo, jeg har også tænkt mig at prøve at sende en klageordning afsted... for som du skriver så kan jeg nemt ha gået de 500 meter for at komme til den bygning/afdeling jeg skulle ind i Men det helt utrolige er at da jeg selv printede turen på krak stod der 50,2 km fra punkt a til punkt b. I deres afslag skriver de at det skal være den KORTESTE rute og på deres print af kraks ruteplan står der 49,9 km...og det runder de så ned til 49,5... men ved ik om jeg kommer nogen vegne med en klage og hvis det er ligesom når man klager over en afgørelse i kommune regi, ja så er der jo dømt afslag med det samme..det er bare min oplevelse af klage sager...
Det var da utrolig som de prøver at komme udenom... Regionen hører mere under sundhedsvæsenet, så jeg kender ikke reglerne der, men man kan da prøve at klage over det. Ved ikke om der har stået noget om klagevejledning i dit afslag? Det er noget pjat, at de selv skal finde den korteste rute på krak. Har de henvist til en vejledning eller noget lignende om, at det skal være den korteste rute, ja så er det måske svært at klage, men på den anden side, hvis der ikke står nogen lov eller vejledning om, at det skal være den korteste rute, så ville jeg personligt prøve at klage. Men selvfølgelig er det op til dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Befordringsgodtgørelse LM Fyn Alt det andet 0 18-03-2011 20:41
befordringsgodtgørelse. Mitte Spørgsmål ang fleksjob 2 27-02-2011 20:05
Befordringsgodtgørelse. Connie Alt det andet 12 30-09-2009 15:19
Befordringsgodtgørelse under virksomhedpraktik Barbara Spørgsmål ang fleksjob 6 13-09-2009 14:29
Befordringsgodtgørelse LUM Dit og Dat 12 17-03-2009 14:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension