K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 11:28   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Ok.
Ja, alle afslag kan ankes indenfor tidsfristen.
Jeg mener den er på 4 uger for et afslag på førtidspension.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 11:34   #12
Frk.Sejl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Lokation: Aarhus
Indlæg: 28
Styrke: 12
Frk.Sejl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Ok.
Ja, alle afslag kan ankes indenfor tidsfristen.
Jeg mener den er på 4 uger for et afslag på førtidspension.
Super, bare lige så ved jeg hvor jeg står
Frk.Sejl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 19:50   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men du har ikke fået et afslag på førtidspension endnu vel ?

Har du det skriftligt...at du har søgt en §17 på det foreliggende grundlag ??

Altså om du har et bevis på at du har søgt førtidspension d. 21 dec 2012

Hvis du har det så skal du klage over at de overskrider fristen på de 3 måneder....

En kommune SKAL skrive til en hvis de ikke kan overholde en tidsfrist...og de skal skrive hvornår de så forventer at kan træffe en afgørelse...

Man kan klage over alle afslag fra en kommune....men det kræver jo at du har fået et afslag på førtidspension....du kan ikke klage over et afslag som du ikke har fået...

Men klag over de overskrider tidsfristen...det kan du...

Husk at når de behandler din ansøgning om førtidspension og ansøgningen er fra 2012 og på foreliggende grundlag..at så SKAL den behandles ud fra de gamle regler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:57   #14
Frk.Sejl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Lokation: Aarhus
Indlæg: 28
Styrke: 12
Frk.Sejl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men du har ikke fået et afslag på førtidspension endnu vel ?

Har du det skriftligt...at du har søgt en §17 på det foreliggende grundlag ??

Altså om du har et bevis på at du har søgt førtidspension d. 21 dec 2012

Hvis du har det så skal du klage over at de overskrider fristen på de 3 måneder....

En kommune SKAL skrive til en hvis de ikke kan overholde en tidsfrist...og de skal skrive hvornår de så forventer at kan træffe en afgørelse...

Man kan klage over alle afslag fra en kommune....men det kræver jo at du har fået et afslag på førtidspension....du kan ikke klage over et afslag som du ikke har fået...

Men klag over de overskrider tidsfristen...det kan du...

Husk at når de behandler din ansøgning om førtidspension og ansøgningen er fra 2012 og på foreliggende grundlag..at så SKAL den behandles ud fra de gamle regler...
Jeg ikke fået skriftligt afslag - Men jeg har skriftlift søgt en §17 på det foreliggende grundlag, og jeg har underkrevet kvittering på at den er modtaget, jeg var også derinde og skrive papir under fredag før jul og jeg har modtaget "kvittering" med posten i starten af januar hvor de skriver at jeg godt kan søge.

Så jeg regner ved at de har styr på at den skal behandles efter de gamle regler

Så må jeg heller få skrevet er brev og rykke efter svar - Hvad pokker skriver jeg?
Frk.Sejl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 00:09   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan f.eks. skrive noget i denne stil:

"Til Jobcenterchefen

Klage over manglende afgørelse


D. 21/12-2012 afleverede jeg en ansøgning om førtidspension, i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

En sådan ansøgning skal, i henhold til pensionsloven, behandles indenfor 3 måneder, men til trods for, at det nu er mere end 6 måneder siden, at jeg afleverede ansøgningen, så har jeg endnu ikke modtaget en afgørelse.

Kopi af ansøgningen er vedlagt som bilag.

Med venlig hilsen Frk. Sejl + cpr.nr.
"

Når man klager til jobcenterchefen er det vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.

Husk at bede om kvittering for modtagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 10:32   #16
Frk.Sejl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Lokation: Aarhus
Indlæg: 28
Styrke: 12
Frk.Sejl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan f.eks. skrive noget i denne stil:

"Til Jobcenterchefen

Klage over manglende afgørelse


D. 21/12-2012 afleverede jeg en ansøgning om førtidspension, i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

En sådan ansøgning skal, i henhold til pensionsloven, behandles indenfor 3 måneder, men til trods for, at det nu er mere end 6 måneder siden, at jeg afleverede ansøgningen, så har jeg endnu ikke modtaget en afgørelse.

Kopi af ansøgningen er vedlagt som bilag.

Med venlig hilsen Frk. Sejl + cpr.nr.
"

Når man klager til jobcenterchefen er det vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.

Husk at bede om kvittering for modtagelse.
Tak
Frk.Sejl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 19:44   #17
Frk.Sejl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Lokation: Aarhus
Indlæg: 28
Styrke: 12
Frk.Sejl er ny på vejen
Jeg sider her sammen med min bisidder og hun siger endnu en gang at jeg ikke kan anke fordi jeg har søgt efter paragraf 17. Er der nogen der har en link til at jeg godt kan anke??

Jeg har stadigvæk ikke hørt noget på min ansøgning og jeg har desvære ikke haft overskud til at skrive til dem
Frk.Sejl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 21:58   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk.Sejl Se meddelelser
Jeg sider her sammen med min bisidder og hun siger endnu en gang at jeg ikke kan anke fordi jeg har søgt efter paragraf 17. Er der nogen der har en link til at jeg godt kan anke??

Jeg har stadigvæk ikke hørt noget på min ansøgning og jeg har desvære ikke haft overskud til at skrive til dem
Jeg synes tværtimod, at du skal bede din bisidder om, at finde den § hvoraf det fremgår, at man ikke kan anke et afslag på førtidspension, som er ansøgt i henhold til §17.

Jeg synes det er så dejligt, at nogen vil være bisidder for mennesker, som slås med det sociale system, men det er altså trist, når en bisidder kommer med den slags underlige påstande, som ikke har hold i virkeligheden.

Vedr. klager over afgørelser om førtidspension kan di bisidder læse §50 i pensionsloven: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=145406

"§ 50. Kommunalbestyrelsens afgørelser efter denne lov kan påklages efter reglerne i kapitel 10 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 3."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 13-07-2013 kl. 22:09. Årsag: Jeg læste tråden igennem.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 22:25   #19
Frk.Sejl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2013
Lokation: Aarhus
Indlæg: 28
Styrke: 12
Frk.Sejl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes tværtimod, at du skal bede din bisidder om, at finde den § hvoraf det fremgår, at man ikke kan anke et afslag på førtidspension, som er ansøgt i henhold til §17.

Jeg synes det er så dejligt, at nogen vil være bisidder for mennesker, som slås med det sociale system, men det er altså trist, når en bisidder kommer med den slags underlige påstande, som ikke har hold i virkeligheden.

Vedr. klager over afgørelser om førtidspension kan di bisidder læse §50 i pensionsloven: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=145406

"§ 50. Kommunalbestyrelsens afgørelser efter denne lov kan påklages efter reglerne i kapitel 10 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 3."
Jeg har ikke fået afslag endnu, jeg har slet ikke hørt noget siden starten af januar, at de har modtaget min ansøgning om at de behandler den

Det der er, er at min bisidder har fået afvide at min sagsbehandler at jeg ikke kan anke den hvis jeg får afslag, fordi jeg har søgt efter §17 på forliggende grundlad.

Der for aner jeg ikke lige nu hvad der sker - Jeg er helt forviret - Kan jeg anke et afslag, eller kan jeg ikke
Frk.Sejl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 22:46   #20
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Det må fremgå af det du modtager fra kommunen, når der er kommet en afgørelse.

I første omgang burde du nok starte med at rykke for afgørelse.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er så frustreret )-: tullepigen Politik og Samfund 3 16-07-2013 07:44
Frustreret. esmum Alt det andet 12 11-12-2012 12:17
frustreret SortenMuld Dit og Dat 10 22-05-2012 02:31
Er ny og frustreret tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-10-2011 20:43
Frustreret andi1975 Lægekonsulenternes Rolle 7 09-04-2008 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension