K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 20:24   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmmm måske det er mig den er gal med....men jeg havde nu den opfattelse at dette var et debat forum...

Hvor man debattere....også uden at alle er fuldstændig enige....men men...det da godt at jeg ikke reagere på samme måde og siger at nu lukker jeg for hjemmesiden fordi der er nogen der har en anden mening end mig selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 20:40   #12
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Te-pigen
Jeg syntes bare du skulle fortsætte med det du synes er vigtigt, for det kan da godt være jeg er ligeglad, men hvis du gider sætte dig ned foran PCen og skrive det indlæg, ja så det jo fordi det VIGTIGT for DIG, så FORTSÆT.. jeg kan enten slukke eller se på noget andet. Det skulle helst ikke ende med de negative vinder
HELD OG LYKKE TIL DERUDE ; )
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 21:24   #13
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Min opbakning ti te-pigen

Det er rigtigt at vi ikke skal gå i panik, på den anden side er det efter min mening en rigtig dårlig ide bare at vente og se hvad der sker. Det er nu vi har chancen for at påvirke den politiske udvikling. Når reformen er vedtaget er det for sent.
Curls skrev "Altså jeg er overhovedet ikke bekymret... Er faktisk ved at være godt træt (ja undskyld jeg siger det) af alle de tråde om reformen "pas på... " ... "vil ikke gøre dig bange men...".... Man bør ikke gøre folk nervøs, i panik osv...

Husk at læse forslagene i den reform, og husk det er KUN forslag, og som det er indtil videre, så vil en arbejdsgiver få refusion helt op til en løn på ca. 36.500 kr.... Og kan man leve af det? Ja...! Hvis man får 42.000 kr. i løn om måneden i dag og senere skifter job og man kun kan få løn til ca. 36.500 kr. og arbejde til kun ca. 20 timer om ugen, ville jeg da være fortsat være tilfreds med det.... "

Curls, du får det til at lyde som om reformforslaget kun rammer de højtlønnede fleksere. Som jeg har læst forslaget vil næsten alle fleksjobbere få færre penge. Men det værste er efter min mening, at det vil blive meget dyrere for min arbejdsgiver at ansætte mig - fleksjobbere har i forvejen en meget højere arbejdsløshed - så det vil nok ikke blive lettere at finde fleksjob i fremtiden, hvis arbejdsgiveren skal betale alle de timer fleksjobberen arbejder. Nu er mange fleksjobbere en økonomisk fordel for arbejdsgiveren, fordi vi arbejder flere timer end arbejdsgiveren betaler. Men reformforslaget kan arbejdsgiveren ligeså godt vælge en ordinært ansat medarbejder på deltid. Så jeg mener der er en god grund til at være bekymret - og bruge sine demokratiske rettigheder til at argumentere mod reformen.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 22:35   #14
Hammerslag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
Hammerslag er ny på vejen
Tak TE-PIGEN

Tak TE-PIGEN fordi du stillede lige netop det spørgsmål til BM som jeg gik og spekulerede på. Måske fordi jeg er en af de højtlønnede Fleksjobbere og er nervøs for at miste mit gode liv. Det er en lettelse at man ikke skal bekymre sig om økonomi når man dagligt plages af smerter efter at have brækket ryggen ved en ulykke. Men årsagen til at jeg i dag kan opretholde en "normal" god løn skyldes ikke kun Flekstilskuddet til min arbejdsgiver men også at jeg havde tegnet en "tab af arbejdsevne forsikring" og den var ikke billig. Det var så mit held.

TAK fordi du tog initiativet!!!
Hammerslag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 23:29   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
hmm ved ikke om der skulle være nogen, der er blevet stødt over mit indlæg i dette tråd??

Jeg har lov til at komme med min mening om reformen og sige, at jeg slet ikke er bekymret.

Te-pigen: Der var slet ikke nogen "angreb" på dig overhovedet, hvis du troede det... Dette er et debat-forum, så vi skal alle have lov at komme med hver især vores meninger.

Og ja det er korrekt, at jeg mener, reformen kun vil ramme de højtlønnede fleksjobbere.... Nu har jeg selv været ansat i mindst 6 år i fleksjob og har oplevet dårlig behandling. Der er utrolig mange historier om fleksjobbere, der er blevet behandlet dårligt på arbejdspladser.. osv... Jeg mener, at hvis arbejdsgiver kun betaler for de timer, vi skal arbejde for dem til, så vil de respektere os mere - og finde os mere ligestillede som alle andre på en eller anden måde... Hvis man ikke har været ansat som fleksjobber endnu, tror jeg ikke, man kan sætte sig helt ind i det, hvordan det kan være... Og igen man kan jo godt leve af en løn på 36.500 kr.... Det er jo f.eks. ens eget valg at købe et hus med en husleje til 30.000 kr. om måneden, hvis man tror, man kan få en høj løn resten af livet og ikke nogensinde at blive arbejdsløs.... Jeg har så selv været på kontanthjælp på en ydelse for unge under 25 år samtidig med, at jeg skulle betale en husleje på 4.000 kr om måneden... Det kunne jeg godt klare, for jeg lærte at prioritere tingene, købte mindre tøj, fandt ud af, hvad man ikke behøvede at købe osv... Så det at jeg slet ikke er bekymret over den reform skyldes simpelthen bare ud fra de erfaringer, jeg har fået igennem livet.... Det er ganske få ting, jeg ikke synes om i den reform, bla. a-kasse, at man skal melde ind samt at ledighedsydelsen absolut skal nedsættes efter 2 år...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 23:53   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Curls, du har helt ret - det er et debatforum, og hvis alle var fuldstændig enige om det hele, var der jo ikke meget ved at debattere ;-)

Jeg synes ikke du forholder dig til det (der efter min mening) er det største problem i reformforslaget - nemlig at der ikke længere er en økonomisk belønning for en arbejdsgiver ved at ansætte en fleksjobber. Jeg bliver godt behandlet på min arbejdsplads, (jeg er fleksjobber) og at min arbejdsgiver ikke betaler for alle de timer jeg arbejder, har ikke indflydelse på respekten for mit arbejde.Jeg tror problemet med manglende respekt ligger et andet sted...
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 16:22   #17
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
jeg vil anbefale alle flexere at gå ind på facebook links er nederst, der er også en underskrift indsamling imod reformen.



http://www.facebook.com/#!/groups/STOPfleksjobreformen/

http://www.facebook.com/#!/groups/632864574218676/

det kan da godt være Curls og andre ikke er bekymrede, men det er jeg selvom j er i job og har været det siden j blev visiteret for 6½ år siden. reformen kommer til at ramme alle, også os der er visiteret fordi vi jo også kan blive fyret, virksomheden kan lukke eller vi ikke kan magte d job vi har mere, så gælder den nye reform også for os. og det vil være sådan at arbejdsgiver skal betale fuld løn til en flexer de timer man arbejder, så er der sandsynligvis mange arbgivere der foretrækker at ansætte en fra det ordinære når det koster det samme. der er ingen økonomisk gulerod ved at ansætte en flexer hvis den nye reform bliver til noget. så j kan godt blive bange for at rigtigt mange flexere ryger på den laveste ydelse 10500 før skat efter 2 år. hvis du vil se lønberegninger og en masse andre fact så vil jeg anbefale jer at gå til facebook j har smidt links i en besked før den her og og og. selvom jeg er i job, så tænker jeg på alle de der ikke er i job så derfor er jeg imod den reform som også beviseligt slet ikke er så dyr som først antaget.

noget helt andet er at selvom reformen ikke er vedtaget kan man jo godt gøre sig klar til at kæmpe imod den. når de fremsætter sådan et forslag og det kommer fra en rød regering så tror jeg der er god grund til bekymring. hvis man bare læner sig tilbage og ser tiden an.... så sker tingene jo bare inden man får ytret sin mening eller kæmpet for en sag. til alle jer der vil kæmpe gå ind på
http://www.facebook.com/#!/groups/STOPfleksjobreformen/
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 21:52   #18
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
vil ikke sige så meget, men Jeg er enig i din vudering.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 23:16   #19
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Regeringen gav forkerte tal om fleksjob

Det har været fremme at det kun er højtlønnede fleksjobbere der får en lavere indkomst i følge reformforslaget - Men læs her:

"Beregninger, som fagforeningen, FTF har lavet for Deadline, viser, at fleksjobbere med lønindkomster på 22.000 kr. om måneden (svarende til 264.000 kr. om året) - står til en lavere månedlig ydelse hvis de skifter job."

Se hele artiklen her;
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/08/211929.htm
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 01:15   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Forstår ikke hvorfor det kaldes reformforslag... -der ér, og bliver et spareforslag
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tænk lige tanken? Indiansummer Politik og Samfund 14 13-07-2012 18:27
Tænk dig om, før du søger hjælp Græshoppa Den nyttige viden vi alle har 1 10-03-2011 22:39
Tænk..at vågne hver morgen,,og være Glad helle4 Jeg har fået job. 21 03-11-2010 18:55
Tænk dig om før du bliver whistleblower Lilli Susanne Skal kommuner ikke overholde loven? 6 09-06-2009 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension