K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 22:54   #11
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
nope - men der var 10 ugers ventetid midt i forløbet???
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:58   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tror ikke dette kan regnes med i en forlængelse desværre.

Dog handler det nu kun om mulighederne for evt. forlængelse, det er absurd når sagsbehandlerne siger at alt er lukket på forhånd. De ekstra 10 uger overlever Rosaline nok ikke at få med i en evt. forlængelse.

Helbredserklæringen bør afklare situationen, dog med Rosalines indvolvering i form af et møde med sin læge, som skal lave denne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 23:55   #13
Rosaline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rosaline er ny på vejen
Kommunen skriver:
Sygedagpengeudbetaling blev forlænget i 39 uger jfr. § 27 stk.1, nr. 2 fra 1.10.2011 og der har været iværksat arbejdsprøvning. Forlængelsen udløber den 29.06.2012

kommunen skal undersøge, hvorvidt der er grundlag for forlængelse efter §27
Der er vurderet, at der på nuværende tidspunkt ikke er grundlag for at forlænge din dagpengeret efter dagpengeloven §27 stk. 1.
Kommunen har behov for at indhente opdaterede lægelige oplysninger, før der kan træffes endelig afgørelse om, hvorvidt du opfylder betingelserne for yderligere forlængelse, jf. Retssikerhedsloven §10.
Der er anmodet statusattest hos lægerne den 24.5.2012, som afventer retur.

Jeg blev tidligere forlænget efter §27 stk.2. Kan man kun blive forlænget 1 gang?
Rosaline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 02:19   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Rosaline,

husk AL kommunikation PÅ SKRIFT.

Gerne mail, så man har dato/tidspunkter også.

Der bliver SAGT mange forkerte ting til borgerne, og nogle lader sig forståeligt nok skræmme.

så snart du har det på skrift, kan der skydes tilbage, spørges om paragraffer der understøtter SB's udtalelser osv.

OG sendes ting CC til hendes øverste chef/Borgerrådgiveren i din kommune, hvis I har sådan én?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 08:27   #15
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Hej

Jeg hjalp engang en som kom i lignende situation, der var også sket mange fejl i sagen.
Vedkommende kunne få 36 kr i kontanthjælp pga af ægtefælle.

Der var 3 dage til at beslutte sig i om der selv skulle søges FTP hvilket der dengang let kunne give afslag når man selv søgte.

Løsning
Der blev lavet en revaliderings ansøgning ( multimedie designer, det kan der arbejdes med hjemme fra) Så skal kommunen tage stilling til dette før Sygedagpenge kan stoppe.

Lige pluselig blev der fundet en mulighed for at give ledighedsydelse før der var lavet arbejdsprøvning hvilket skete i løbet af 2-3 måneder. For at afklare om revalidering var en løsning. På den måde undgik vedkommende at falde i hullet med kontanthjælp.

På arbejdsprøvning blev FTP anbefalet og efterfølgende indstillede sagsbehandler til FTP som gik igennem.

Jeg var med som bisider, og sagsbehandler spurgte om hvad jeg lavde. Griner stadig over hendes udtryk da jeg svarede at det er sagen udvedkommende, men hvis jeg siger på nuværende tidspunkt at jeg læser social jura vil jeg lyve. Og løgn og fortielser vil jeg overlade til komunalt regi.

Jeg vil ønske dig alt godt.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 21:11   #16
B-P
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
B-P er ny på vejen
Smile Forlængelse af sygedagpenge

Hvis en lidelse er stationær skal der tages stilling til om man kan stille sig til rådighed for noget arbejde, trods man har en stationær lidelse. Det vil man vurdere at man kan, hvis lidelsen ikke nedsætter arbejdsevnen i et hvert erhverv.

Hvis man har nedsat arbejdsevne i et hvert erhverv kan man forlængelse hvis man skal afklares til fleksjob eller pension....

Så du skal se om der står at din lidelse gør, at du er begrænset i alle de job der findes.......

fx. hvis du ikke har nogen ben, kan du jo godt bruge dit hoved = så er din arbejdsevne ikke nedsat i forhold til arbejde hvor du skal bruge hovedet og ikke benene
B-P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 07:44   #17
Mickei
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2009
Lokation: Korsør (Slagelse)
Indlæg: 12
Styrke: 15
Mickei er ny på vejen
Samme situation

Har siddet og læst tråden her.
Og den passer meget godt med det problem jeg roder med. Så derfor vil jeg gerne høre om følgende:

Mine ordinære 52 uger på sygedagpeneg plus 26 ugers forlængelse er opbrugt, på bl.a. virksomhedspraktik.
Efterfølgende erklærede Jobcenteret mig for fuldt arbejdsdygtig. Jeg ankede denne afgørelse til Beskæftigelsesnævnet.
Dette betød at jeg gik uden indtægt fra juni 2011 og frem til nu hvor afgørelsen på min anke er kommet.

I afgørelsen skriver Ankenævnet at jeg ikke er fuldt arbejdsdygtig men skal afklares med henblik på enten Felksjob eller Førtidspension.
Dette kræver jo en arbejdsevne vurdering.

Samtidigt er Jobcenteret blevet pålagt at udbetale sygedagpenge til mig fra juni 2011 og 39 uger frem, da Ankenævnet mener at det burde være tid nok til at vurdere min arbejdsevne.

Men Jobcenteret har ikke foretaget sig noget i den retning, og skal derfor først nu til at afklare min arbejdsevne.
Nu er de så af den overbevisning at de ikke kan udbetale mig sygedagpenge efter de 39 uger de er blevet pålagt, da min maksimale periode er opbrugt...
Dette betyder at jeg ikke kan få penge fra marts 2012 og frem til nu, samt når jeg starter i en arbejdsprøvning.
Jobcenteret siger at jeg ikke kan få nogen ydelser, til trods for at de er blevet dømt for fejlagtig og mamgelfuld sagsbehandling.

Det er bad luck, at mine sygedagpeneg perioder er blevet brugt i mens at min anke er blevet behandlet.
Hvis jeg vil have en arbejdsprøvning bliver det for egen regning. Eller kontanthjælp, hvilket jeg ikke er berettiget til, grundet at jeg er gift og bor i hus.

Kan ovenstående være rigtigt? Jeg skal vel ikke straffes økonomisk fordi de laver en fejlagtigt sagsbehandling og efterfølgende bliver pålagt at rette op på den?
__________________
mange hilsener

Mickei
Mickei er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension