K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2012, 01:13   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår godt din harme,men fakta er at ens syke påvirker opfattelsen af ens smerter.

Der med ikke sagt at dine stærke smerter ikke er der,men det kan have en indflydelse.

Jeg ville mene at du skal møde op og forsvare dig med at ud talserne ligger før din kones sygdom,og derfor burte der ses bort fra ud talsen om at det skulle påvirke dine smerter.

Når arbejdsevnen er ubetydlig vilket afprøvningen i hjemmet vel har vist,og læge papirne siger som de gør,så burte det jo gå pænt igemmen.
Ellers har du mulighed for at anke afgørelsen.

Synte du og fagforeningen skal møde op hvis du kan klare det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 07:19   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
da de mener jeg ikke at der er begrundelse for at min arbejdsevne er varig nedsat,
Som jeg forstår det, så handler dette ikke om hvor meget du kan arbejde, eller hvordan du fungerer.

Det handler om, at kommunen mener, at det ikke står nogen steder i dine lægepapirer, at din tilstand er stationær, altså at du ikke kan blive rask igen, eller ihvertfald bedre.

Kommunen mener altså, at der er en chance for, at din arbejdsevne kan blive bedre, altså at du vil kunne blive i stand til at klare dig uden en førtidspension.


Har du fået aktindsigt i din sag i kommunen?
Ellers bør du se at få det, du kan benytte denne formular, så har kommunen 10 kalenderdage til, at sende dig kopi af alt hvad de har om dig.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Nu håber jeg så, at du selv har kopi af samtlige lægepapirer, for dem skal du kigge igennem og se, om der nogen steder står, at din tilstand er stationær.

Hvis du ikke har dine lægepapirer, så vent på aktindsigten. Når du har modtaget den skal du tjekke, om alle lægepapirer findes i den.
Du ved hvilke undersøgelser du har været til, dem skal der ligge en kopi af i aktindsigten.

Hvis der mangler lægepapirer i din aktindsigt, og du ikke selv har kopi af dem, bør du kontakte din egen læge for at få kopi af disse.
Hvis du har været til undersøgelser hvor det er kommunen, der har sendt dig, så er der en chance for, at din læge ikke har kopi af disse og så må du kontakte den læge, der har lavet undersøgelsen, for at få en kopi af denne.

Når du har alle lægepapirer skal du tjekke dem igennem for at se, om der nogen steder står, at din tilstand er stationær.

Hvis der mangle lægepapirer i din aktindsigt, så skal du selv aflevere kopi af dem til kommunen (når du har fået fat i dem). Aflever dem personligt ved skranken, og husk endelig at få en kvittering på, at de har modtaget dem.

Jeg har selv oplevet, at lægepapirer var forsvundet fra min sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 10:33   #13
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som jeg forstår det, så handler dette ikke om hvor meget du kan arbejde, eller hvordan du fungerer.

Det handler om, at kommunen mener, at det ikke står nogen steder i dine lægepapirer, at din tilstand er stationær, altså at du ikke kan blive rask igen, eller ihvertfald bedre.

Kommunen mener altså, at der er en chance for, at din arbejdsevne kan blive bedre, altså at du vil kunne blive i stand til at klare dig uden en førtidspension.


Har du fået aktindsigt i din sag i kommunen?
Ellers bør du se at få det, du kan benytte denne formular, så har kommunen 10 kalenderdage til, at sende dig kopi af alt hvad de har om dig.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Nu håber jeg så, at du selv har kopi af samtlige lægepapirer, for dem skal du kigge igennem og se, om der nogen steder står, at din tilstand er stationær.

Hvis du ikke har dine lægepapirer, så vent på aktindsigten. Når du har modtaget den skal du tjekke, om alle lægepapirer findes i den.
Du ved hvilke undersøgelser du har været til, dem skal der ligge en kopi af i aktindsigten.

Hvis der mangler lægepapirer i din aktindsigt, og du ikke selv har kopi af dem, bør du kontakte din egen læge for at få kopi af disse.
Hvis du har været til undersøgelser hvor det er kommunen, der har sendt dig, så er der en chance for, at din læge ikke har kopi af disse og så må du kontakte den læge, der har lavet undersøgelsen, for at få en kopi af denne.

Når du har alle lægepapirer skal du tjekke dem igennem for at se, om der nogen steder står, at din tilstand er stationær.

Hvis der mangle lægepapirer i din aktindsigt, så skal du selv aflevere kopi af dem til kommunen (når du har fået fat i dem). Aflever dem personligt ved skranken, og husk endelig at få en kvittering på, at de har modtaget dem.

Jeg har selv oplevet, at lægepapirer var forsvundet fra min sag.
Her er kommunens Lægekonsulent udtagelse d.13-7-2012.jeg citere.

Der henvises til undertegnedes tidligere udtagelse fra 19 juni 2012.
Det drejer sig om en 59 åri mand, der gennem de sidste 2 år har haft smerter i bryst og lænd.Ved røngtenundersøgelser og diverse lægeundersøgelser har man diagnosticeret en afkalkningstilstand med sammenfald af 2 brystkassehvirvler.Endvidere slidgigt i højre skulder.

Diagnose er bekræftet ved rematologisk specialundersøgelse, og man konkluderer fra lægelig side, at xxxx ikke fremover vil kunne påtage sig fysisk belastende arbejde. Funktionsevnen vuderes derfor på dette grundlag, hvad angår fysiske belastninger, at være stort set ophørt. Ved funktionsevnevuderingen har man fundet, at det samlede funktionsevne er væsenligt kompromitteret på grund af overnævnte lidelser og det vedvarende høje smertenivue. Funktionsafklaringen er foretaget i eget hjem, da xxxx ikke har kunnet deltage i et erhvervsafklarende forløb på RevaCenter Nord.

Jeg kan ikke foreslå behandlinger, der vil kunne afhjælpe den nu beskrevne tilstaand, og jeg vil forsat vudere funktionsevnen nedsat til det ubetydelige. Tilstander er varig, og jeg finder ikke man kan komme sagen nærmere ved yderligere lægelige oplysninger.

lægekonsulent C. Colstrup
10 juli..2012
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 12:06   #14
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg synes absolut dine lægepapirer er klare. Der står at din funktionsevne er nedsat til det ubetydelige og at tilstanden er varig, samt at yderligere lægelige oplysninger ikke kommer sagen nærmere.

Mit råd er, at du helt sikkert bør møde op og tale din sag til pensionsudvalget. Hjælper dette ikke og ender du med afslag, så er det bare om at anke med det samme.
Giver de afslag, skal de begrunde, og bliver begrundelsen din kones sygdom, ja så skal du i anken netop fastholde, hvad der står i dine lægepapirer og hvad lægekonsulenten har sagt om DIN sygdom.
Men mød op og tal din sag - det kan jo også være, at de giver dig medhold
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 12:10   #15
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Her er kommunens Lægekonsulent udtagelse d.13-7-2012.jeg citere.

Der henvises til undertegnedes tidligere udtagelse fra 19 juni 2012.
Det drejer sig om en 59 åri mand, der gennem de sidste 2 år har haft smerter i bryst og lænd.Ved røngtenundersøgelser og diverse lægeundersøgelser har man diagnosticeret en afkalkningstilstand med sammenfald af 2 brystkassehvirvler.Endvidere slidgigt i højre skulder.

Diagnose er bekræftet ved rematologisk specialundersøgelse, og man konkluderer fra lægelig side, at xxxx ikke fremover vil kunne påtage sig fysisk belastende arbejde. Funktionsevnen vuderes derfor på dette grundlag, hvad angår fysiske belastninger, at være stort set ophørt. Ved funktionsevnevuderingen har man fundet, at det samlede funktionsevne er væsenligt kompromitteret på grund af overnævnte lidelser og det vedvarende høje smertenivue. Funktionsafklaringen er foretaget i eget hjem, da xxxx ikke har kunnet deltage i et erhvervsafklarende forløb på RevaCenter Nord.

Jeg kan ikke foreslå behandlinger, der vil kunne afhjælpe den nu beskrevne tilstaand, og jeg vil forsat vudere funktionsevnen nedsat til det ubetydelige. Tilstander er varig, og jeg finder ikke man kan komme sagen nærmere ved yderligere lægelige oplysninger.

lægekonsulent C. Colstrup
10 juli..2012
Jeg vil lige give et kort beskrivelse af den første udtagelse fra lægekonsulenten C. colstrup d.22-5-2012

Hans konklution er flg.
Det er således ikke tvivl om, at funktionsevnen er nedsat i betydelig grad. Om den er nedsat til det ubetydelige , synes jeg må afhænge af en evt. funktionsafklaring. Jeg kan ikke foreslå yderligere lægelige udtagelser. Tilstanden synes stationær med betydelig risiko for forværing.

Efter at denne udtagelse blev jeg så erhvervsafklaret i vores hjem og denne afklaring førte så til den nye udtagelse kontaktede min sb igen C. Colstrup til en ny vudering inden den blev sendt til beslutningsudvalget.

Så jeg kan kun være tilfreds med min sb, jeg synes hun har gjort alt for at hjælpe mig men åbenbart er det ikke nok.
René
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 21:48   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tjaa, så handler det ihvertfald ikke om, at ordet "stationær" mangler.

Så er der vel ikke ret meget andet end kassetænkning ("går den, så går den") tilbage.

Som de andre skriver, mød op og tal din sag overfor pensionsudvalget, og bliver det alligevel et afslag, så anker du det.

Fra du modtager et evt. afslag har du 4 uger til at anke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 22:05   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser

Det forholder sig sådan at min sag kommer for d.26 sept. er indstillet efter en pgf.18,

min sb synes jeg skal møde op i Pensionssnævnet og tale min sag

men jeg har en scocialrådgiver med fra 3F som har været med mig til div. møder hos kommunen,

jeg vendte sagen med hende og hun mente også det var en god ide at møde op og deltage i Pensionsmødet og forelægge min sag så de virkelig kunne se hvor dårligt jeg er og hun tilbød at tage med mig.

Men jeg forstod ikke rigtig hvorfor beslutningsudvalget overhovedet har indstillet mig, men kan nu se at hvis det lykkedes for dem at få den afvist så sparer kommunen jo 17,000 kr i sygedagpenge til mig. smart træk skak mat.
Hej ekseman,

Du har så været eller er på sygedagpenge, kan vi forstå og nu blevet indstillet til pension iht.§18 af din sbér kan vi også forstå, så må du jo have en rigtig god sag, så god at du ikke behøver at stille for pensionsnævnet!!!? Forstår så ikke hvorfor din sbér foreslår det.

Du har ikke været i arbejdsprøvning, men afklaring i hjemmet!! Det har jeg ikke hørt om før ej heller herinde, men jeg håber at din sag er stærk nok til at gå igennem. Nu husker jeg så ikke dit spørgsmål, men konkludere vidst bare at dine sygedagpenge slutter nu hvorefter en evt. pension tager over.

Vi krydser fingre for dig, er du ikke enig i din rp. og det hele??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 22:08   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej ekseman,

Du har så været eller er på sygedagpenge, kan vi forstå og nu blevet indstillet til pension iht.§18 af din sbér kan vi også forstå, så må du jo have en rigtig god sag, så god at du ikke behøver at stille for pensionsnævnet!!!? Forstår så ikke hvorfor din sbér foreslår det.

Du har ikke været i arbejdsprøvning, men afklaring i hjemmet!! Det har jeg ikke hørt om før ej heller herinde, men jeg håber at din sag er stærk nok til at gå igennem. Nu husker jeg så ikke dit spørgsmål, men konkludere vidst bare at dine sygedagpenge slutter nu hvorefter en evt. pension tager over.

Vi krydser fingre for dig, er du ikke enig i din rp. og det hele??
ekseman oplyser, at beslutningsudvalget indstiller til afslag på fp.

Så vidt jeg husker blev helenekr også afklaret i eget hjem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 22:45   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øv og tak Vovse, den havde jeg ikke lige set.

Det optimale ville være at trække ansøgningen tilbage og søge andre muligheder for forlængelse af sdp. såfremt det er varighedsbegrænsningen eskemanden står for.

Jeg ville spørge til tilbage trækning af §18 ansøgning og forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4 i stedet, hvis sagen er til det. Jeg skriver det som så, da det vi kender til, ikke underbygger meget mere.

Uden arbejdsprøvning idag er ftp. nærmest bandlyst!!! Så Eskemand kommer ikke videre med at klage over afslag om optagelse af sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 22:48   #20
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Øv og tak Vovse, den havde jeg ikke lige set.

Det optimale ville være at trække ansøgningen tilbage og søge andre muligheder for forlængelse af sdp. såfremt det er varighedsbegrænsningen eskemanden står for.

Jeg ville spørge til tilbage trækning af §18 ansøgning og forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4 i stedet, hvis sagen er til det. Jeg skriver det som så, da det vi kender til ikke underbygger meget mere.

Uden arbejdsprøvning idag er ftp. bandlyst!!! Så Eskemand kommer ikke videre med at klage over afslag om optagelse af sag.
Fp er vel ikke umuligt uden arb.prøvn. Hvis lægerne skriver at arb.prøvn. vil være kontraindikeret, så kan der laves en funktionsafklaring i hjemmet
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fastholdes i systemet, frustreret, ked og vred MLT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 24-01-2013 23:23
Jeg er vred.... Yasmin Din historie 13 27-10-2010 22:01
Jeg er så vred så vred! Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2010 15:33
jeg er SÅ vred... ville Spørgsmål ang fleksjob 4 07-03-2009 20:02
er bare så vred buster Dit og Dat 0 31-05-2008 09:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension