K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2008, 10:46   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved det ikke Maj-Britt....

Ved du hvor jeg kan læse mere om de regler og/eller lovgivning ang overbelysning af en sag??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:42   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jo den slags møder har du ret til, kan foregå i dit hjem, jeg mener det er i forvaltningsloven at der står, at de OGSÅ skal foretage opsøgende arbejde, der kan det gå ind under (jeg har selv haft brugt den, efter afslag på møder her)

Mht din arbejdsprøvning:
Jeg ville vælge at skrive et brev hvor jeg gør det klart at jeg ikke forstår hvad der menes, og at jeg er MEGET usikker på hvad det er de forventer, hvad det er der de mener der skal foregå i mit hjem. Prop evt et eller andet ind om at du frygter at sådan en foranstaltning vil øge din angst således at du heller ikke ville kunne deltage i møder til trods for at de foregår i dit eget hjem.
Helt personligt (lille LUM) ville det ikke være noget prob at få en psyk udtalelse på at det med meget stor sandsynlighed vil ske, fordi stress og pres øger min angst tilstand. Men på den anden side jeg har flere udtalelser der siger ingen arbejdsprøvning til mig, det vil forværre min tilstand, det pruttede de højt og helligt på, men naturligvis forværing til følge, om en jeg aldrig nåede at komme i gang, jeg nåede til formødet, hvor en psykolog sagde akkurat det samme som jeg har udtalelser på andet sted fra. (og sagsbehandler var stjerne tosset i skralden *gg*)
Kan du få en ligende udtalelse, så få den, og skriv at du stiller kommunen økonomisk erstatnings ansvarlig, for svige og smerte, hvis din tilstand forværres.

Jeg ville også skrive at jeg ønsker at klagemuligheden står åben til jeg har forstået hvad det går ud på... Det har du heldigvis ret til, altså at udskyde klagefristen, hvis det er rimeligt begrundet, og jeg vil da mene at en god grund er at du ikke fatter hat af hvad det enligt er de vil.

Hvis det er en hjemmevejleder ordning de vil tilbyde dig, kan jeg kun råde dig til med åbne arme at takke ja tak, det er genialt.
Meeen ikke uden forbehold, det er vigtigt at det er et menneske du kan med, så lav dig et forbehold der siger at du har behov for at have så du kan få vedkommende skiftet ud til en hver tid, hvis det ikke fungere for dig.... Den skal du holde på ligegyldigt hvad det er de vil, det er ekstrem vigtigt at du ikke oplever nederlag i dit eget hjem, det er SÅ vigtigt at du har et sted hvor du kan føle dig tryg.
Lige så batter 8 uger altså ikke ret meget, så er det hjemmevejleder de mener kan hjælpe, skal det også være et ikke tidsbegrænset tilbud, et tilbud der består til du ikke ønsker det mere, evt lav en aftale om at det står i mindst 8 uger.
Måske du har behov for en langsom opstart??? i så fald, skal du sørge for at gøre kommunen opmærksom på det, lige så gælder med evt udtapning af det igen, de kan nemt glemme at det er en syg de har med at gøre og tro at de kan forlange at der skal være en der holder opsyn med dig flere gange hver dag.

Der er en forskel på om det er jobtræning, eller om det er en hjemmevejleder, men marginalerne er små, derfor er det også vigtigt at du får beskrevet tydeligt hvad det er de vil, at udføre et job, er at du uden yderligt behov kan tage vare på dit hjem, mens vejledning (hjemmevejleder) er hjælp til at kunne magte det, og du skal under ingen omstændigheder finde dig i at de kalder hjemmevejledning for jobtræning, det er IKKE det samme, det mmå du gerne pensle ud for dem.
Er tilfældet at du ikke ønsker en hjemmevejleder, så fortæl dem det... at hvis du ønskede en hjemmevejleder havde du selv bedt om at få en, og at du ikke kan se hvad vejledning i at tage vare på dit hjem har med at varetage et job (at kunne tage offentlig transport osv du har af problemer) at gøre, i forhold til at kunne passe et job.

Og sidst men ikke mindst, skal du tydeligt gøre dem klart at ligegyldigt hvad af arbejdsprøvning de forsøger at sende dig ud i, uden for hjemmet, er det et problem fordi du lider af social angst (hvis det er det du gør *s*)
Dog tænker jeg at den person kommunen vil skal komme hos dig, skal være en der kan følges med dig til og fra en arbejdsprøvning uden for hjemmet, at de 8 uger skal være en "lære at kende og stole på" periode.
Der får du en god del af det jeg ønsker, men som min kommune ikke vil... jeg ønsker for alt i verdenen at komme i arbejde, men kommunen nægter at gøre de tiltag der skal til, af økonomiske årsager, kunne jeg få en "mentor" jeg er tryg ved, til at læne mig op af, til jeg ikke har det behov mere, ville jeg kunne komme meget meget langt i forhold til arbejdsmarkedet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 15:29   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kære LUM, tak for din lange besvarelse, der er nogle ting i som jeg helt sikkert vil kunne bruge!!

Jeg ringede jo til sagsbehandleren i dag, men hun var ikke at træffe på denne Fredag, så jeg sad lige dumt efterfølgende. Men så fandt jeg ud af at der stod noget med Incita i mit brev, så jeg fandt dem på google og ringede dertil.
De fandt ud af det hele for mig
Det 8 ugers hjemme opsøgende tilbud, er 4 samtaler fordelt over de 8 uger!
Jeg fik oplyst at de IKKE kommer her på Mandag, men at de ringer INDEN de kommer (de kommer to stks), og at jeg mægtig gerne måtte have en bisidder hos mig når de kom.
Samtidig fik jeg påpeget at jeg aldrig har haft en ressourceprofil og MEGET gerne vil have den lavet NU! Dét synes hun var en kanon ide, så den får vi lavet over de næste 4 gange - på den måde får jeg også slået to fluer med ét smæk

Det de skal gøre når de kommer her, er at afklare om jeg vil kunne klare et skånsomt arbejdsprøvningsforløb senere. + at vi nu også skal lave ressourceprofilen - og mon ikke min ressourceprofil kommer til at fortælle at en arbejdsprøvning, skånsom eller ej, aldrig bliver aktuel for mit vedkommende.
Og de 35 tidligere arbejdsprøvninger må jo også gælde for en masse + at min psykiater skriver at jeg ikke må/kan arbejdsprøves mere, grundet psykoser med hallucinationer, OCD, socialfobi og anden angst og at disse ting vil opblomstre hvis jeg er under pres....

Lige nu føler jeg mig LIDT bedre tilpas, har fået en følelse af 'at det hele nok skal gå'.....men usikkerheden er der altid, for når man har med systemet at gøre, så ved man aldrig helt hvad der sker. Og bedst som det går godt, så bliver det noget rigtigt lort - og omvendt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent mand Spørgsmål ang fleksjob 2 17-06-2013 08:35
svigt fra jobkonsulent anette29 Spørgsmål ang fleksjob 24 19-09-2012 12:29
Møde med jobkonsulent? Sørensen70 Alt det andet 7 21-09-2011 12:58
hjemmebesøg ? nille60 Alt det andet 36 20-12-2009 15:50
Jobkonsulent carisma Alt det andet 8 01-12-2009 12:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension