K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2011, 21:41   #11
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det var dog en forfærdelig smøre!

Har du overvejet, at vores første "gæstearbejdere" kom til landet i 70'erne - inviteret af Danmark og efter aftale mellem Tyrkiet og Danmark - kunne blive nedslidte efter hårdt fysisk arbejde gennem mange år?

Prøv at komme med fakta - som annagw - i stedet for fordomme, der lægger op til debat med laveste fællesnævner!
Du glemmer en ting, de kom som "Gæstearbejder"

Når jeg har inviteret gæster, så tager de altså hjem igen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 01:15   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg må altså ærligt tilstå at jeg finder det bund-uretfærdigt at fremmede kan komme hertil - og fluks få tilkendt en førtidspension - uanset det er på grund af noget psykisk eller posttraumatiske årsager
Får flygtninge og indvandrere "FLUKS" tildelt førtidspension?
Du må meget gerne lige finde nogle tal på hvor lang tid der gennemsnitligt går fra flygtninge og indvandrere af ikke-vestlig oprindelse kommer ind i Danmark og søger om ophold til de får tildelt førtidspension.
Jeg ved det ikke, men jeg er temmelig sikker på, at det ingenlunde er så simpelt som du gør det til. Jeg vil gerne se tallene.
Posttraumatisk stress er psykisk lidelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Hvad med vore egne psykisk syge - blir der taget hånd om dem - NEJ VEL!!!!.
Der bliver næppe taget mere hånd om flygtninge med psykiske problemer end der gør om danskere.

Tværtimod er jeg fristet til at sige... De lange opholdstider i asylcentrene er med til at gøre folk psykisk syge og forværre lidelserne hos dem der allerede har psykiske lidelser, hvormed risikoen for at de bliver uarbejdsdygtige øges.

Så vidt jeg mindes, så har de flygtninge/indvandrere som har fået midlertidig opholdstilladelse i Danmark og som derpå har fået førtidspension, udsigt til aldrig at få permanent opholdstilladelse, eftersom man i følge udlændingepakken skal have arbejdet så og så meget i så og så lang tid - hvilket førtidspensionister af gode grunde ikke kan. Vi herinde ved hvordan utryghed på INGEN måde hjælper en til at få det bedre.
Det vil jeg ikke ligefrem kalde at vi tager os bedre af dem end af etniske danskere med psykisk sygdom.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Så jeg mener vi må rette op på vores eget - før vi kan tage os af andre regeringers fallit-boer.
Jeg er stum. Det er mennesker vi taler om her.

- - - - - - - - - - - - - - -

Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Du glemmer en ting, de kom som "Gæstearbejder"
Når jeg har inviteret gæster, så tager de altså hjem igen.
Så vi skulle dengang og skal i fremtiden (der er jævnligt tale om at vi skal "importere arbejdskraft" inden for visse fag) søge arbejdskraft fra udlandet når vi mangler arbejdskraft, men smide folk ud af landet igen så snart de bliver syge ELLER når der er kommet etniske danskere nok med den givne uddannelse (eller manglende) til at dække behovet?

Det viger lidt uden om debatten om flygtninge der får førtidspension pga. posttraumatisk stress, men jeg vil gerne vide om du virkelig mener det du skriver der.

- - - - - - - - - - - - - - -

I får det til at lyde som om, at stærkt traumatiserede mennesker som har oplevet krig på nærmeste hold, nogle endda blevet torturerede, og risikerer forfølgelse og i værste fald at blive dræbt hvis de sendes tilbage til deres fødeland bare skal ud af Danmark hvis ikke de er i stand til at forsørge sig selv.

Jeg bliver harm over det I skriver, fordi det er unuanceret.
Jeg har ikke skabt mig en endelig personlig mening om førtidspensionsreformen, for jeg VED ikke nok om de økonomiske såvel som menneskelige omstændigheder til at jeg vil lægge mig fast på en holdning om hvad der skal og ikke skal gøres anderledes.

Jeg er dog helt enig i at der skal reformeres, og jeg vil tro, at den procentvise ubalance mellem tildelte førtidspensioner til indvandrere og etniske danskere kan mindskes hvis kommunerne får lavet en målrettet indsats der fungerer.

Men at fremstille det som om, at vi bare BUM skal lukke kassen i for alle der ikke lige kommer fra Danmark eller vores nabolande er for stygt.

Det er en svær balanceagt at vurdere hvem det er der ikke skal have del i den danske velfærd, og det kan vi som lægmænd på ingen måde vurdere.

Jeg er ked af at folk har sådanne holdninger som er baserede på nogle "fakta" grebet ud af luften.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

På Sputnik på tv2's hjemmeside kan man se dokumentaren Asylbørn og ditto De udviste børn om livet i vores asylsystem. De giver lidt indblik i at det langt fra er rosenrødt at komme til Danmark.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 01:17   #13
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Øhhhhhh, der var jo ikke tale om flygtninge den gang, men arbejder fordi vi manglede arbejdskraft, man kaldte det gæstearbejder fordi det var meningen at de skulle hjem bagefter.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 01:41   #14
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
Hvad får dig til at tro at gæstearbejdere fra 70erne vejer tungt i den statistik? Ud over hvad de evt har med i bagagen, så er det jo ret udbredt viden at indvandrere tit tager ****e tjansen ligesom at det gir sig selv at det medfører et større slid end at sidde bag et skrivebord.
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 01:55   #15
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Øhhhhhh, der var jo ikke tale om flygtninge den gang, men arbejder fordi vi manglede arbejdskraft, man kaldte det gæstearbejder fordi det var meningen at de skulle hjem bagefter.
Ja, jeg siger jo også netop at mit spørgsmål til dig viger uden om debatten om flygtninge.

Jeg må lige skynde mig at undskylde for, at jeg i afsnittet under mit svar til dit citat skriver "I får det til at lyde som...".
Det var forkert af mig, da din ene sætning naturligvis ikke går ind under det.

Det jeg mener er, at der også i dag "importeres" arbejdskraft til visse arbejdsområder.

Hvornår skal de tage hjem?

Hvis vi opfordrer fx. en indisk kirurg til at komme og arbejde på et dansk sygehus fordi vi mangler kirurger til lige den slags arbejde han/hun kan, skal det så være på en kontrakt hvor der står at vedkommende kun må være i landet og arbejde i x antal år (indtil vi forventer at have uddannet danske kirurger indenfor det felt), ikke kan opnå permanent opholdstilladelse og slet ikke kan få sociale ydelser????
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 06:33   #16
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Import af arbejdskraft...

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Ja, jeg siger jo også netop at mit spørgsmål til dig viger uden om debatten om flygtninge.

Jeg må lige skynde mig at undskylde for, at jeg i afsnittet under mit svar til dit citat skriver "I får det til at lyde som...".
Det var forkert af mig, da din ene sætning naturligvis ikke går ind under det.

Det jeg mener er, at der også i dag "importeres" arbejdskraft til visse arbejdsområder.

Hvornår skal de tage hjem?

Hvis vi opfordrer fx. en indisk kirurg til at komme og arbejde på et dansk sygehus fordi vi mangler kirurger til lige den slags arbejde han/hun kan, skal det så være på en kontrakt hvor der står at vedkommende kun må være i landet og arbejde i x antal år (indtil vi forventer at have uddannet danske kirurger indenfor det felt), ikke kan opnå permanent opholdstilladelse og slet ikke kan få sociale ydelser????
Nu er det jo ikke lige kirurger, der står i kø for at komme til DK - eller for den sags skyld andre med højere uddannelser.
Der, hvor det behøves mest, m.h.t. flygtninge - sker der ikke noget. Kender selv en dreng fra Irak, der har fået problemer med retsvæsenet - FORDI der ikke er blevet taget hånd om ham fra DK side. Han bor alene med en mor, der ikke kan tale sproget særlig godt - hans så sin far blive dræbt, inden de kom hertil - og sådan en knægt (15 år) sender man i fængsel - i stedet for at bruge nogle kommunale ressourcer på at hjælpe ham. (Men der får en minister inden længe et åbent brev med en klage)

Andre irakere som vi har oplevet her - er storsvindlere, der har fået gigaløn fra Irak, og samtidig udsuget kassen her for en førtidspension. Det er jo nok sådan noget, der får folk i kog - når man så samtidig osse hører at det koster så mange milliarder om året.
Jeg så da gerne vi ku hjælpe hele Verden - men det magter DK altså ikke.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 06:52   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Andre irakere som vi har oplevet her - er storsvindlere, der har fået gigaløn fra Irak, og samtidig udsuget kassen her for en førtidspension. Det er jo nok sådan noget, der får folk i kog - når man så samtidig osse hører at det koster så mange milliarder om året.
Jeg så da gerne vi ku hjælpe hele Verden - men det magter DK altså ikke.
Jeg har læst kun om 2 personer fra Irak som har tjent over 65.000 kr. ved siden af sin førtidspension. Men det få mig ikke i kog.
Hvor mange penge har Danmark brugt på krig i Irak? Få vi det at vide?

Man skal være en total idiot hvis man ikke fatter hvor regeringen ( jorten) vil hen med sit forslag.
"Først kommer vi efter dem og efterfølgende "napper" vi dig" ( læs - en etnisk dansker ).
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 08:24   #18
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det var da ellers i medierne..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg har læst kun om 2 personer fra Irak som har tjent over 65.000 kr. ved siden af sin førtidspension. Men det få mig ikke i kog.
Hvor mange penge har Danmark brugt på krig i Irak? Få vi det at vide?

Man skal være en total idiot hvis man ikke fatter hvor regeringen ( jorten) vil hen med sit forslag.
"Først kommer vi efter dem og efterfølgende "napper" vi dig" ( læs - en etnisk dansker ).
Med Irakere, der fik førtidspension her i DK - og havde store stillinger i hjemlandet. (Måske de var fra Iran - det er jeg ikke sikker på).
En af dem, fik sågar en pris overrakt af Fogh - som jo efterfølgende må ha haft det dårligt over så stor en fejlvurdering.
Efterfølgende er disse personer så flyttet tilbage til det land, de er flygtet fra, så flygtningestatus - med tilkendt førtidspension er i hvert fald ikke i orden.
Hvem tror på at tilbagebetaling af uretmæssigt modtaget pension vil ske????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 09:26   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Med Irakere, der fik førtidspension her i DK - og havde store stillinger i hjemlandet. (Måske de var fra Iran - det er jeg ikke sikker på).
En af dem, fik sågar en pris overrakt af Fogh - som jo efterfølgende må ha haft det dårligt over så stor en fejlvurdering.
Efterfølgende er disse personer så flyttet tilbage til det land, de er flygtet fra, så flygtningestatus - med tilkendt førtidspension er i hvert fald ikke i orden.
Hvem tror på at tilbagebetaling af uretmæssigt modtaget pension vil ske????
Når du skriver om nogen så skal du være helt sikker på om de er fra Iran eller fra Irak.
Her kan du læse om en af disse personer.
http://www.b.dk/danmark/foertidspens...-dommer-i-irak

Som du kan selv læse så personen har altså dansk stadsborgerskab og derfor kunne rejse frit til Irak og arbejde der også, men til max. 65.000 kr. om året.
Den høje løn skulle have været beskatet i Denmark. Det blev ikke gjort, men jeg har læst at pengene er blevet betalt på et senere tidspunkt.

p.t har læst om en del af danskere ( etniske ) som er på førtidspension og som driver bourdeller i Thailand.
Tror du at de betaler deres skat af sine fortjenester til det danske stat? Neppe og de tjener nok meget mere end 23.000kr. om måneden.

http://video.google.com/videoplay?do...6646909558965#

Sidst redigeret af Karo; 07-02-2011 kl. 09:51.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 10:36   #20
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det var irakere - og der var 5-6 stk. af dem på forsiden af EB.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Når du skriver om nogen så skal du være helt sikker på om de er fra Iran eller fra Irak.
Her kan du læse om en af disse personer.
http://www.b.dk/danmark/foertidspens...-dommer-i-irak

Som du kan selv læse så personen har altså dansk stadsborgerskab og derfor kunne rejse frit til Irak og arbejde der også, men til max. 65.000 kr. om året.
Den høje løn skulle have været beskatet i Denmark. Det blev ikke gjort, men jeg har læst at pengene er blevet betalt på et senere tidspunkt.

p.t har læst om en del af danskere ( etniske ) som er på førtidspension og som driver bourdeller i Thailand.
Tror du at de betaler deres skat af sine fortjenester til det danske stat? Neppe og de tjener nok meget mere end 23.000kr. om måneden.

http://video.google.com/videoplay?do...6646909558965#
Og det er da helt utilstedeligt at pensionister driver bordeller i Thailand. Men så er det jo godt at man vil tage fat på at få undersøgt om pensionister bosat i udlandet nu også har ret til deres pension.

Og i det hele taget får tjek på om folk snyder med offentlige ydelser. Det er skammeligt at så mange gør det....

PS - jeg tror ikke at pengene er blevet betalt - for pludselig var alle de mistænkte fra Irak der havde begået socialbedragerier pist væk og uopnåelige....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tildelt invalide bil pkpedersen Hjælpemidler til handicappede 7 29-05-2014 16:42
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Tildelt førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 01-08-2010 00:39
Genoptagelse af førtidspension sag pem Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-09-2007 13:35
Genoptagelse af førtidspension Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 01-03-2007 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension