K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2009, 11:48   #181
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Thumbs up lønsedler og kvalme

HA HA, kvalmen er på retur, for jeg ringede til min læge igår morges og fik lov til at stoppe med de piller (Trimopan), som jeg havde fået mod en af de tilbagevendende blærebetændelser, som jeg OGSÅ døjer med

Men nu skal I høre den bedste: Viper tog i Jobcenter for mig på vej hjem fra uddannelse igår, for at aflevere mine indtægter for de sidste 3 mdr. ... Jeg havde jo 'finstuderet' skemaet og også nærlæst de vedhæftede lov-§§ (joooeh, der er sq da service 'på drengen' ); men sjovt nok, stod der i selve skemaet, under de respektive rubrikker, der omhandlede husstanden "ægtefælle/samlever/registr. partner" .... men men men, i den vedhæftede lovgivning stod der kun ægtefælle og reg. partner!!!!

Det viste jeg naturligvis til Viper, og han læste også svarene fra alle jer, og så sagde han til mig: "Den klarer jeg!" ... og fik det der sardonisk smilende udtryk i ansigtet, som ikke lovede godt for Jobcenter ..... Og, surprise, surprise : "Guuuud, det havde hun da virkelig misforstået, for hun troede bestemt vi var gift!"

Ja-ja, Vi stod da slet ikke og svarede højlydt på hendes spørgsmål om vi var gift, da vi der nede i mandags med et rungende nej, vel?

Viper lod det være ved det, for vi skal jo vælge vore kampe; men da jeg jo er et umådeligt hjælpsomt menneske, kunne jeg da godt tænke mig, at gøre Jobcenter opmærksom på, at der er fejl i skemaet

Tjah, som vi snart alle sammen siger: "Går den, så går den!" SUK!

Men jeg vil altså også sige tusinde tak for jeres svar, for jeg får slet ikke skrevet ledt og gjort ved i denne uge, fordi jeg har været så hundesyg af kvalme og smerter; men nu skal jeg jo til lægen idag, og så håber jeg jo på, at jeg kan få noget, der tager bare toppen af smerterne, så jeg kan begynde at tænke lidt igen

Tusinde tak alle sammen og fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 30-10-2009 kl. 13:01.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 18:36   #182
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Angry .. Og så er Hyænens vej til at gå i hundene nået til .... TA-TAAAH, KONTANTHJÆLP!!!

Ih, hvor er det dog dejligt, alt sammen!

Troede jo at det var slut med kvalme og ubehag oven på Trimopan-kuren, som jeg fik lov til at stoppe med i torsdags .... NEJ DET VAR EJ!

Har været det mest ynkelige lille skrog hele weekenden ... phyyh, føj!

Nå, skulle jo til læge i fredags, for vi skulle altså se at få noget smertestillende der virker uden jeg ligger på knæ og klamrer mig til 'en vis tønde i et vist rum i huset'.

Lige før, jeg skal ud ad døren, ringer telefonen. Det var fra Holbæk sygehus, om jeg ikke lige kunne stikke op til Nykøbing sygehus mandag formiddag, for jeg har for meget kalium i blodet.

SUK, "og hvad betyder så det?" spørger jeg.

Det vidste hun ikke ... Nå, fik så en tanke: "Duu, C, har du nogle oplysninger om hvornår Jobcenter har rekvireret journaler fra jer her i sommers?

Svar: "Hmmm, M er desværre lige rendt med din journal, men det lover jeg at finde ud af for dig på mandag, og så ringer jeg til dig."

Så til lægen: "Hmmm, for meget calium?! ... Hmm, ny urinprøve viser fortsat blærebetændelse og så har du endvidere svamp i urinrøret! .... Hmmm, ingen kolesterolsænkende medicin til dig den næste uges tid, da det svampemiddel jeg udskriver ikke går sammen med kolesterolsænkende medicin. ... Hmmm, vi skal vist passe på og skåne din lever, med alle de bivirkninger du døjer med! ... Hmmm, ved du hvad, Hyanna, jeg synes du skal have noget hormonbehandling; men bare rolig, jeg udskriver nogle stikpiller, der virker mest lokalt, sådan at vi skåner dig mest muligt! .... Og så må vi prøve om ikke smerteplaster er vejen frem for dig, og så vil jeg, i øvrigt, se dig om 10 dage!"

Ned på apoteket = 400 kr. "God weekend!"

Møg-weekend!

Her til morgen hos 'vampyrerne', medens jeg venter, ringer mobilos. Holbæk sygehus: "Hej, Hyanna, Jobcenter har rekvireret journaler den 15. maj og igen 2. september." ..... Takkede pænt for oplysningen.

Endnu en lille detalje til min ankeskrivelse.

Møde i Jobcenter: "Jeg vil anmode om, der indhentes statusattest hos min læge og så vil jeg gerne i arbejdsprøvning, tak!"

Svar: "Selvfølgelig, Hyanna, det er jo ligesom forudsætningen for at komme videre."

Tænk, som alt pludselig kan lade sig gøre, når bare man er blevet smidt over på kontanthjælp, som ikke kunne lade sig gøre medens jeg var på sygedagpenge!

Endnu en lille detalje til anken!

Og får jeg liiige lov til at beholde den sagsbehandler, jeg mødte i dag, og som faktisk var et sympatisk menneske? NEJ!

til jer alle fra en rigtig sur og kvalmebefængt Hyanna, der stadig sidder limet til hesteryggen ..., nå, okay da,
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 20:05   #183
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
øv øv og atter øv -for nogle l....dage.

Håber da ved Gud at lægen finder noget du kan trives med og ja, det er jo ofte som at vælge imellem pest eller kolora

Hm, ja, det må da være et digert værk efterhånden, du har fået lavet -så håber jeg da inderligt at de forstår "dansk" derinde i forhold til din tidligere sagsbehandler.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 20:13   #184
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg bøjer mig DYBT i støvet for din ukuelige kampvilje ... det er helt utroligt. Og så formår du endda at fortælle os andre om det på en humoristisk måde... Dyb respekt herfra. Især fordi du lige får mig til at tænke på hvordan jeg selv tackler mine egne problemer (læs: ikke særlig godt).

Håber inderligt du snart får bare lidt ro med alt det sygdomsmæssige, for det var da en enorm omgang du lige blev kastet ud i der.

Masser af og gode tanker herfra

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 06:20   #185
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, kære Buster, den anke har udviklet sig til en længde som en hel roman, og det er netop problemet.

Den er for lang, men det er svært at gøre det kort, når en sagsbehandler bruger så mange krumspring for at dække over, at han intet som helst har foretaget sig, andet end at bruge tid på at skrive en masse der skal dække over det faktum, samt omgår sandheden med, nærmest en farceagtig arrogance, så at det ville være morsomt, hvis det ikke lige var fordi han smadrer mit og andres liv og økonomi

Jeg har lagt et uddrag ind af min anke i bloggen, som jeg håber på at nogen vil læse og kommentere på, da jeg skal aflevere den onsdag i Borgerservice.

Kære hla72, Den kampgejst og sorte humor, som du beundrer, har sit udspring i en uendelig harme over den måde, ikke bare jeg, men også andre, bliver behandlet på

Jeg er også så priviligeret at have en kæreste, der tager mere end sin del af slæbet samt jer, der kommer med råd, opmuntring og trøst når jeg beder om hjælp herinde på siden

Jeg håber også at jeg snart får det bedre, for det her har stået på i snart 14 dage, så jeg kunne godt bruge lidt fremgang, da jeg jo står og skal være færdig med anken i morgen!

til jer alle fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 18:29   #186
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg tillader mig liiige at trække min tråd frem igen, da jeg gerne vil have flere kommentarer og konstruktiv kritik af min anke som kan ses i min blog.

På forhånd tak!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 22:44   #187
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har lige læst din klage.

Det der umiddelbart mangler er: Status fra egen læge, der giver et overblik over samtlige problematikker.
Hvorfor: fordi hvis de lidelser, der ikke er færdigudredt, ikke gør den store forskel i arbejdsevnen, skal du arbejdsprøves, udredes i forhold til arbejdsmarkedet.

Hvad med § 7a?
Den kunne jeg heller ikke se du har fremhævet. Se evt. praksis undersøgelse vedr. sygedagpenge. Mener at der for nylig er udsendt en.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 14:06   #188
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej, Popiae, Jeg har end ikke formået at få sagsbehandleren til at indhente en statusattest, trods forsøg på dette både skriftligt og mundtligt, for 'øvelsen' har hele tiden gået på, at forhale sagen for at smide mig af sygedagpengene!

Den sagsbehandler gør det samme over for alle dem jeg har kontakt med, og således også over for Huldra.

Jeg vil også fortælle dig, at jeg har indføjet § 7a i min klage, og ligeledes §28, så er det bare om Beskæftigelsesankenævnet vil indse disse overtrædelser, eller om de bare gør det samme, som de gjorde i Huldras tilfælde og sendte sagen tilbage med besked om en 'ommer', hvilket medførte sagsbehandleren sendte bud efter statusattesten og afslog at sende Huldra tilbage til sygedagpenge, hvorfor hun nu atter anker sin sag.

Odsherred kommune skal jo spare, så det gør sagsbehandlerne så ved at smide os af sygedagpengene med alle mulige undskyldninger og krumspring, for det har de jo fået besked på af deres chefer, som har fået besked på at spare af politikerne!

Hvad politikerne åbenbart ikke er klar over, er at det gøres ved at smide syge borgere på kontanthjælp, ved at forhale sagerne og så finde en eller anden dødssyg begrundelse, for at gøre det.

Jeg håber i hvert fald at de ikke er klar over det; men det har jeg tænkt på atter at ville forsøge at gøre noget ved, for mit første læserbrev trængte ikke ind hos nogen!

Men takker for dine råd, som er anvendt og anken er afleveret i Borgerservice mod kvittering og det hele, så nu må jeg så vente og se.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 22:49   #189
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Kære Hyanna..

jeg er ikke nået til anken endnu.. det var "kun" indsigelse til deres påtænkte afgørelse.. men har fået brev idag.. så nu er det tid til anke... for han er totalt ligeglad med hvad jeg har haft skrevet..
mere om det senere i min tråd.. skal lige skrive det ind, og læse det et par gange.. for at fatte det..

knus herfra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 18:27   #190
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Altså, den sagsbehandler .... Nu er det over 4 uger siden jeg afleverede den anke omkring stop af sygedagpenge og tror I at jeg har hørt noget?!

Nej, selvfølgelig ikke, for nu er jeg jo så 'festligt og fornøjeligt' parkeret på kontanthjælp, og så er der jo ingen ting der haster, vel?

Nå, men sagsbehandleren får altså ikke 9 uger denne gang til at hoste op med svar eller til at sende den videre til Beskæftigelsesankenævnet, for arrige lille mig har sendt ham en mail idag, hvor jeg gør ham opmærksom på at han har to dage til at oplyse mig om, hvor min anke befinder sig, og jeg har været så flink at gøre ham opmærksom på reglerne omkring 4-ugers fristen osv., så han kan ikke komme og påstå jeg ikke er serviceminded

Nå, men ud over Byråd og Borgmester, er der så andre instanser man kan klage til, hvis han ikke agter at svare på hvor min anke er i systemet?

Jeg er nemlig i krigshumør, og det gør det ikke bedre at jeg heller ikke længere tåler det smerteplaster (Norspan), som jeg har prøvet i 5 uger nu (overfølsom for plastermassen)

Takker på forhånd for gode råd og svar fra en Arrig og kløende Hyanna .... Nå I skal i hvert fald ha' et og masser af
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 07-12-2009 kl. 19:07.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension