K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2011, 09:28   #161
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE

Ja det er en spec.lægeerklæring jeg skal have lavet, men er lidt nervøs for, at kommunen prøver at farve ham, da han er ny i faget, men heldigvis har jeg min egen paykiater i baghånden og han vil gerne komme med en udtalelse, men laver ikke erklæringer.

Som jeg har skrevet lidt tidl. så siger min egen at jeg har en meget svær depression og skal i yderligere behandling.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 12:40   #162
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Ved min ftp. sag har jeg fået lavet 2 psykiatriske speciallægeerklæringer udbedt af kommunen, men jeg syntes slet ikke at de var "farvet" af kommunen, så det tror jeg ikke at du skal være nervøs for. Jeg syntes faktisk at det var rart at få andre øjne på mig og ikke mindst blive bekræftet i hvilke lidelser man har og ens "muligheder" ved samme.

Du skal nok være opmærksom på at psykiateren evt. vil anbefale, at der ikke laves en arbejdsprøvning på dig af hensyn til dit helbred. Det ved jeg ikke hvordan du har det med det ? Det kan være med til at stoppe dine sygedagpenge at du evt. ikke må komme i arbejdsprøvning !!

Hvad går I imod i din sag ? Skal du i arbejdsprøvning eller hvordan kommer I videre mod afklaring af dig ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 15:29   #163
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Jamen min sag mod kommunen startede, da de pludselig meddelte mig, at jeg ikke var syg nok mere og med 2 dages varsel tog sdp fra mig, med den besked, at jeg enten kunne raskmelde mig eller søge kth. Da jeg kører sag mod det stop, har jeg jo valgt, at gå på kth, selvom det giver smalhals i hverdagen, ellers falder sagen jo på gulvet.

Det jeg derud over har klaget over er, at de ikke har lavet rp eller hentet lægefaglige oplysninger hverken hos egen læge eller andre. Jeg har selv sørget for, at der er blevet indhentet oplysninger bl.a. fra sygehus samt ørelæge, da jeg har nedsat hørelse samt tinitus

Jeg er startet i arbejdsprøvning idag på 20 timer og jk vil have at jeg går kraftigt op i tid for hver uge jeg er i arb.prøvning, så jeg allerede efter 7 uger skal være oppe på 37 timer. Dette er for mig utopi, med alt det jeg har at slås med og som min egen læge siger, så er jeg udbrændt.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 21:06   #164
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nå så det er en del af revurdering af din sag af du skal til psykiater ? Håber du får medhold så dine sdp. kan genoptages med tilbagevirkende kraft.

Mht. din arbejdsprøvning, der må du holde på hvad du kan klare og ikke hvad din sagsbehandler mener du kan. Jeg ved det er svært og utroligt hårdt at få smidt i hovedet at man sagtens burde kunne komme på 37 timer i løbet af no time.

Jeg syntes og så at det er meget du skal starte på 20 timer !!

Held og lykke med det hele.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 09:00   #165
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
God morgen EE.

Tak skal du have. )

Ja det er en revurdering de vil lave, så jeg håber på, at de giver mig mine sdp tilbage.
Ja det er mange timer at starte med men jeg må jo tage dem jeg kan klare, men hun var hverken til at hugge eller stikke i, hende jobkonsulenten.

Hvad vil du råde mig til mht. sb, da der ikke er nogen god kemi mellem hende der har min sag og mig ??? Jeg overvejer kraftigt at bede om en ny sb.....

Knuzzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 14:33   #166
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td ,

Jeg tvivler på at det vil blive bedre at du fik en anden sagsbehandler og spørgsmålet er så hvor travlt hun har og hvordan hun er. Det er nok "pest eller kolera" på sygedagpenge området desværre.

Man skal simpelt hen være vaks når man er på sdp. og det har du jo selv oplevet. Man er ikke på sygedagpenge blot fordi man er syg, man er der for at blive afklaret inden MAX 52 uger.

Held og lykke med arbejdsprøvningen, det er jo godt at du kan og vil det, så kan jeg ikke se hvorfor dine sygedagpenge ikke skulle kunne blive genoptaget. Du er jo villig til at følge en afklaring, men helbredsmæssigt vil det ikke være forsvarligt at sende dig tilbage på det ordinære arbejdsmarked.

Job konsulenterne er heller ikke alle nogle der er til at arbejde sammen med. Jeg husker da jeg var helt nede mellem gulvbrædderne og skulle i gang med en afklaring af min fremtid i 2008. Da var jeg på kommunen og nævnte at jeg kunne komme i arbejdsprøvning på en rideskole. Job konsulenten greb straks chancen og sagde; at det var klart, ride piger, de vil jo bare gå og nusse og heste og hygge sig, men inden jeg så mig om så var jeg jo oppe på 20 timers arbejdsuge og så var der jo ikke langt til det ordinære arbejdsmarked. Jeg sad bare og stirrede ud i luften, hmmm. jeg rider ikke selv og vil det heller ikke, men sikke noget at lukke ud.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 14:54   #167
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja det er da godt nok noget vrøv,l de fik ud af det, du selv ville....

Ja jeg har godt nok kun haft 3 timer i de første 2 dage, men det er også alt rigeligt, jeg må lægge mig når jeg kommer hjem og orker ikke en dyt på hjemmefronten. Desuden går jeg med lungebetændelse igen igen igen og er på 3. x pencillin for at få bugt med den. Det skal dertil siges, at de er meget søde på det kontor jeg er på ...ssssss

Jeg skal snart ud af døren til den psykiater jeg er blevet sendt til gennenm kommunen, så må jeg se hvad han finder frem til i forhold til den jeg selv går hos, han har jo sagt, at jeg har en meget svær depression oveni alt det anden jeg slås med.

Jeg håber da han kommer frem til det samme som min.


Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 19:34   #168
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Så er jeg endelig hjemme igen efter besøg hos psykiateren.

Som jeg havde "frygtet" kom de ikke frem til samme konklusion.... den fra kommunen kom frem til, at jeg har en moderat depression, så det bliver spændende, hvad de så kommer frem til på kommunen, når jeg afleverer den fra min egen på kommunen.

Jeg er desværre bange for, at de kun bruger den fra den nye.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 19:57   #169
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvor lang tid tog det
forstå ikke man kan stille en diagnose på så kort tid
de skulle bruge cirka 30 timer før jeg fik mine diagnoser af vide

Men ja du kan godt forvente kommunen bruger den
for en moderat depression er nok ingen ting i kommunens øjne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 20:28   #170
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa MTVRV1

Det tog 1½ time ialt og ja det frygter jeg også.....jeg synes også, at det er underligt, at det kan bruges til noget overhovedet.

Han har jo overhovedet ikke lært mig at kende.... det er jo heller ikke for sjov, at jeg skal gå længe hos min egen psykiater.... jeg ved, at jeg kan bede han om en statusrapport til kommunen, da han ved, at jeg kæmper med dem.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension