K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2009, 10:55   #1
jbf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
jbf er ny på vejen
Question hjælp hvad skal jeg gøre ?


hej, Jeg hedder John og er 49 år, er gigt og har 2 piger på 14 og 10 år.

I Sep. 2004 fik jeg konstateret psoriasis gigt, Jeg har behandlinger for det selvfølgelig, med Salazopyrin og Metotrexat, Plaquenil og som noget nyt for mig Metojecinjektion i stedet for Metotrexat piller da de ikke hjalp nok mere.

Havde været i en virksomhed i 31 år,men blev i sommeren 2008 fyret pga. for meget fravær.

Startede i Dec.2008 med at lave en resurseprofil,
i Feb 2009 startede jeg på Reva center nord næstved, så de kunne finde ud af hvad jeg kunne klare, startede med 3 timeres træning om ugen sammen med 1 gang
i vandbad,
der fandt man ud af at det vil være
essientielt at jeg forsat gives mulighed for daglig vedligeholdende træning, såfremt jeg skulle bevare mit opnåede funktionsniveau og dermed arbejdsevnen

jeg startede på 25 timer i arbejdeprøvning Maj 2009 på en maskinefabrik, "skulle samtidig træne på Reva centeret 3x1 time ugenligt efter arbejde" hvor der der "kun" var lettere arbejde, ingen tunge løft eller noget, skulle været ved en cnc, fræser, og svejse små emner sammen, og alt gik rigtigt godt.
Tiden blev sat op til 30 timer, så gik det ikke så godt mere, fik flere smerter og havde nogle sygedage og stoppede med træning.
da virksomheden skulle holde sommerferie skulle jeg jo, træne i stedet for, da jeg ikke kunne holde ferie.

efter ferien fortalte virksomheden at de gerne ville beholde mig i jobbet for at jeg passede godt ind der, hvilket gjorde mig rigtig glad for jeg var også faldet godt til og var glad for at være der.

efter ferien skulle tiden igen sættes op denne gang til 32 timer, men det gik jo slet ikke, så jeg var sygemeldt i 3 uger, kunne slet ikke komme igang igen,
tiden blev sat ned til 25 timer igen, så gik det fint igen, jeg arbejde der i 16 uger.
Det sidste de sagde på virksomheden var at de hadve været glade for at jeg havde været der, og de ville fastansætte mig, jeg sagde selvfølgelig JA tak.
men skulle jo tale med jobcenteret

Konklusionen blev indstilling til flexjob på max.25 ugenligt og træne i de 2 timer dagligt,

svar fra bevillingsudvalget
udfra en samlet læge-og socialfaglig vurdering skønnes pgl./ arbejdsevne ikke varigt nedsat med mere end havldelen. Pgl har deltaget i et afklaringsforløb med en arbejdstid på 25 timer
ugenligt. såfremt pgl søger arbejde, hvor der tages hensyn som ingen løft, nedsat gang,
og stand kombineret med en ´begrænset rådighedattest vil pågældende kunn magte dette på ordinære vilkår.

borge bliver personligt partshørt d.21/12 2009 i forhold til at der er påtænkt afslag på yderligere forlængelse af sygedagpenge,

hjælp hvad skal jeg gøre ?
jbf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 12:58   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er lidt svært fordi du er lidt sent ude kan jeg se (møde i dag ) men her er hvad jeg ville gøre, du får afslag med denne begrundelse

Citat:
udfra en samlet læge-og socialfaglig vurdering skønnes pgl./ arbejdsevne ikke varigt nedsat med mere end havldelen. Pgl har deltaget i et afklaringsforløb med en arbejdstid på 25 timer
ugenligt. såfremt pgl søger arbejde, hvor der tages hensyn som ingen løft, nedsat gang,
Men du skriver at du maks kan arbejde i 25 timer, og samtidig med at du kun kan arbejde 25 timer har du en del skånehensyn såsom ingen løft og nedsat gang osv ..

så du beder dem kort og godt om at pege på de job som du kan søge og hvor de skånehensyn er indbygget i jobbet af naturligvej , dernæst pointere du i følge loven skal kunne blive selv forsørgende og det kan du ikke blive på 25 timer og du magter ikke at komme over de 25 timer det er set og bevist mere end en gang, samtidig er du afhængig af at bibeholde din træning for ikke at miste din arbejdsevne og det kan du heller ikke hvis du skal ud og blive selv forsørgende ..

Dernæst skal du selvfølgelig både anke fleksafslag og stop af sygedagpenge jeg ved ikke om de har kigget på revaliderings muligheder for dig ? det skal også være i orden ...

fortæl hvordan det er gået til mødet når du har været der så må vi tage den derfra ..
  Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 16:08   #3
jbf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
jbf er ny på vejen
Hej Hejdien

Tak for svaret,

Jeg kunne ikke skrive mit (spørgsmål/råb) om hjælp tidligere da jeg først fik kuverten med arbejdsevnevurderingsjournal og ressourceprofil og afslag på flexjob og mulighed for stop af sygedagpenge med posten i dag til morgen som er blevet sendt fra jobcenteret 18/12-09

Mødet på jobcenteret gik som forventet, de anser sagen som afsluttet og sygedagpengene stopper d.29/12-09 og skulle rastmelde mig, her efter vil jeg kunne ansøge om en §56 og starte på 37 timers arbejde, ellers kontanthjælp ellers a-kassen, og har fået nogle papirer med hjem, hvordan jeg kan anke fleksafslaget (det mente sagbehandleren også jeg skulle gøre) men jeg måtte gerne kontakte hende efterfølgende og spørge hvis der var noget jeg er i tvivl om, eller få nogle råd, men hun kunne ikke gøre mere end det..

Jeg vil selvfølgelig både anke fleksafslag og stop af sygedagpenge og revaliderings muligheder har jeg slet ikke hørt eller set noget om,

du skiver i dit svar,
så du beder dem kort og godt om at pege på de job som du kan søge og hvor de skånehensyn er indbygget i jobbet af naturlig vej , dernæst pointere du i følge loven skal kunne blive selv forsørgende og det kan du ikke blive på 25 timer og du magter ikke at komme over de 25 timer det er set og bevist mere end en gang, samtidig er du afhængig af at bibeholde din træning for ikke at miste din arbejdsevne og det kan du heller ikke hvis du skal ud og blive selv forsørgende ..

undskyld med jeg har ikke en "skid" forstand på sådan noget

men hvem/dem skal skal jeg sige det til, sagbehandleren har jo afsluttet sagen

har iøvigt også kontaktet virksomheden hvor jeg var i arbejdsprøvening de var heldigvis stadig positive, men det ville jo være på 37 timer med en §56 i hånden, de sagde at vi kan snakke sammen efter nytår, om jeg kan blive fastansat..da de var ved at lukke pga, juleferien,

det kan jo ikke gå værre end galt..

god jul
mvh. jbf
jbf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 16:27   #4
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
puha da for en omgang. Jeg tror jeg vil bede om akt indsigt også. De skal varsle stop af sygedagpenge ud til dig i god tid så du har mulighed for at reagere og komme med indsigelser. Du har jo ikke haft en jordisk chance for at forberede dig til noget som helst.
Det må helt klart være ulovligt efter min bedste overbevisning.

Helt sikker på en af de andre her inde kan give dig de nøjagtige tidsfrister og hvad du skal gøre nu.

Og så lige op til jul, hvor de lukker ned og ikke kan svare dig, det er bare så uartigt som noget kan være.

Håber det bedste for dig.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 19:18   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.815
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til

Kære Jbf.

Det er vigtigt at du følger de råd du modtager, især af Hejdien. Men også vigtigt at du søger aktindsigt i ALT fra læger, hospitaler, speciallæger og kommune, bliv her på din tråd. Der kommer mange spørgsmål endnu.

Evt print dette ud og få det lagt i din sagsmappe. http://www.gigtforeningen.dk/viden+o.../psoriasisgigt
så kunne det være at mennesker som fra hoften kaster lette løsninger i hovedet på dig, vil reflekterer lidt over, hvordan dit liv er med de krav de forlanger.

Held og lykke
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 20:39   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg vender lige tilbage lidt senere men lyt til Peters råd og brug aktindsigts erklæringen som ligger under nyttige link

Og kan godt forstå at du er forvirret ang det jeg skrev senere for det jeg mente var at du skulle nævne det i dag til parts høringen ...

Men hvis det er som du skriver at de sender et brev til dig den 18 og du er til partshøring allerede i dag så er der en oplagt fejl der da du skal have 14 dages varsel inden stop af sygedagpenge og det har du bestemt ikke fået hvis de stopper fra den 29/12


Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Det skal du helt klart have med i en anke ..

Og jeg må indrømme at jeg ikke fatter en hel del af det de har skrevet som begrundelse jeg kan ikke se hvordan du skal blive selv-forsørgende vha en § 56 når du ikke magter 37 timers job ...

Men prøver at vende tilbage senere i aften eller i morgen formiddag , skal lige have samlet nogle ting sammen først
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre, har brug for hjælp ! MortenBE Alt det andet 44 30-06-2012 14:43
Hjælp hvad skal jeg gøre ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-12-2011 19:40
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hjælp mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 105 17-11-2010 12:46
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension