K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2009, 19:44   #21
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej V Brask.Føler virkelig med jer Det er en hård omgang at komme igennem.Men det bliver forhåbentlig engang et smerteligt minde.Jeg undrer mig noget over det du skriver
omkring jeres boligsikring på 250-500 kr pr måned.Det lyder af meget lidt.Og hvorledes med dig ?? Med din mand på reva ydelse burde du da være berettiget til kontanthjælp.Hvad siger kommunen til spørgsmålet omkring dit forsørgelsesgrundlag,nu når mulighen for at spise mursten ikke mere er der ?
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 21:21   #22
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
ACE.....
Tak fordi du delte denne fantastiske beretning med os...
Jeg siger bare WHAUW
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 22:46   #23
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
Hej Liberg

Kommunen har selv lavet beregningen på boligsikring. jeg undrede mig selv, og fik følgende svar: 1xdagpenge og 1xrevalideringsydelse (som han er kommet på nu) er en høj indtægt set med kommunale briller.

Kommunen er sku da ligeglad, det føler man i al fald. De kunne ikke engang være behjælpelig med en bolig. Nu er der heldigvis kun en vej og det er opad.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 01:06   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
V Brask man skal ikke altid stole på kommunens beregning har du selv lavet en også , jeg har også prøvet at få at vide at jeg kunne få 300 kr da jeg så regnede efter kunne jeg få 1300 , gik på kommunen og sagde det og bad om at de lavede beregningen igen og gav mig en klagevejledning og sørme om det ikke viste sig jeg havde ret og fik penge med tilbage virkende kraft , så regn selv efter , hvis du har problemer med det så må du godt sende indtægt til mig, størrelse på lejlighed , antal børn og pris på lejlighed.. så vil jeg godt prøve at regne det efter for dig
  Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 09:31   #25
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Ja det er hårdt at midste alt, og ikke mindst den måde som vi bliver behandle på, fra forskelige steder, her tænker jeg ikke mindst Bankene,for de er da nok efter en.

Man kan ikke få webbank, eller bugetkonto.

Man skulle tro at,mand er kriminal elle sådan noget, sådan som vi bliver behandle, det havde nær koste mig livet, grundet et selvmord forsøg, grundet, magtløshed over alt det der skete, bare for at man er syg.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 14:35   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
beha jeg havde også problemer med banken da jeg skulle skifte bank, de ville hverken aflevvere visa ELEKTRON eller netbank til mig, sidst i samtalen kom det frem at jeg var et dårligt kort (kaldte idioten mig ) på det tidspunkt var jeg hammer træt af banker , så jeg gik hjem skrev en mail til hovedbestyrelsen og var arrig kan jeg godt love dig (efter at have fået at vide at jeg var et dårligkort fik jeg at vide at de faktisk heller så at jeg forlod banken og fandt en anden )

Dagen efter ringede den bankrådgiver jeg havde snakket med og så kunne jeg pludselig få både visa og netbank (det var ikke dankort jeg ville have men ville sq have et kort så jeg kunne hæve i alle banker ) jeg har aldrig og vil aldrig låne penge i banken så det kan ikke være det der var problemet, men fandt da ud af at det gælder om at gøre livet så besværligt som muligt for "de dårlige kort" så finder de nok en anden bank ...

De gider ikke at have en kunde der hverken skal låne penge spare op have forsikringer eller noget ... men prøv at skriv til deres hovedbestyrelse , det hjalp for mig (samt et lille hint om medierne ) jeg ville sgi ikke undvære min netbank og hvorfor skulle jeg da også det .. har jo ikke noget mellemværende med nogen bank .. sådan nogen kegler
  Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 16:13   #27
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
Hej Allesammen

Dengang jeg blev fyret var jeg ikke helt klar over hvilket ben jeg skulle stå på, vi mistede trosalt også vores bolig kort forinden. Som nogle skriver herinde, ja så sparker banken også til en der ligger ned. Trusler om indgivelse til inkasso mm. Så dum som jeg var hoppede jeg på limpinden og vi måtte få et rådighedsbeløb på 5500 kr incl børnepengene, vi stod og skulle flytte ud af huset, så der røg 3500 kr, min mands medicin kostede 500 kr, så er der 1500 kr over til buskort (arbejdsprøvning) herefter har havde vi 1000 kr. De nægtede at betale vore regninger (incl husleje mv i lejeboligen idet vi skulle ud af huset) til trods for de beholdt hele lønnen for os begge. I går fik jeg nok og flyttede vores nemkontoer. Så kan jeg sove roligt om natten og kan betale kosten mv for vores lille familie.
Tænk sig da jeg konfronterede filialdirektøren med, at de ikke ville betale min husleje fik jeg følgende svar: Vi er ikke noget socialkontor.
For 6 mdr siden ville jeg kæmpe for alt det materialiske, det samme gælder min mand. Nu er alt væk, men vi har hinanden + børnene og min familie, som bakker os op.

Jeg har været nede og overveje, at gøre et ende på livet, men der er alt for mange, jeg skulle have med mig, for ikke at efterlade dem i dyb sorg. Så det var ingen løsning.
Jeg har fundet ud af, hvad der er værd at leve for. Det passer jeg og plejer hver dag. Børnene er glade for, at deres mor (og selvfølgelig også når far er det) er hjemme hver dag og har masser af overskud til dem. Vi får udfoldet vore kreative evner.
Min mands helbred er også kommet på førstepladsen hos os, da der ikke findes mere de kan tage fra os. Han har fået så meget eksem i denne arbejdsprøvning at han ikke kan sove om natten. Nu skal det være nok med deres køren rundt i rundkørsel med ham. For 13 mdr siden var jobkonsulenten inde og snakke om pension, så var han gak i låget. Nu snakker den nye jobkonsulent også om pension. De hænger dem i at de ikke kan lave en arbejdsprøvning på 2 uger. Men hvis han er heldig kan han arbejde 2 uger, og skal så bruge 2 mdr til at være klar igen. Han har 16 år bag sig med mange forskellige jobs (omkring 20 forskellige), han har måtte opgive pga sygdommen. Jeg overvejer snart de levende medier, da de skrevne ikke giver ligeså meget.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension