K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2014, 20:03   #1
Lorenzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lorenzen er ny på vejen
Exclamation Hvad nu????

Jeg står til at miste mine sygedagpenge den 30. oktober.!!! Det vil være en økonomisk katastrofe for mig - hvad nu?

Jeg er midt i et afklaringsforløb og jeg afslutter min praktik 7. november hvor kommunen (forhåbenligt) tilkender mig flexjob bagefter.

Jeg kan under ingen omstændigheder klare mig på kontanthjælp og er ærlig talt ved at gå i panik. Kan jeg raskmelde mig og efterfølgende melde mig syg igen og starte forfra? Så kan jeg håbe på, at kommunen ikke først går i gang med at afklare mig 3 mdr før min sygedagpenge udløber.... Hvis jeg kan raskmelde mig, hvor længe går der så før jeg kan sygemelde mig igen?

HJÆÆÆLP.... Er temmelig panisk lige nu og aner ikke hvad jeg skal gøre
Lorenzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 20:10   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej du kan ikke raskmelde dig og så sygemelde dig igen.

Kan dine sygedagpenge ikke forlænges?

Hvis du raskmelder dig, så skal du ud og finde et arbejde i lang tid før du kan sygemeldes igen men kan du arbejde, så vil du ikke kunne komme i betraktning til fleks.

så hvis dine sygepenge ikke kan forlænges, så skal du huske du ryger på den nye ydelse som godt nok er kh men som ikke er under gf
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 20:15   #3
Lorenzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lorenzen er ny på vejen
Har endnu intet hørt ifht forlængelse.!!! Jeg kan ikke arbejde fuldtid.... Men tænkte bare om man kunne "starte forfra"... Kommunen har først sat mig i arbejdsprøvning for 2 mdr siden. ALT for lang tid efter jeg blev sygemeldt
Lorenzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 20:26   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er du blevet partshørt om stop af dine sygedagpenge?

Hvad er deres begrundelse for ikke at forlænge efter sygedagpengelovens §27.1.2? Se https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164165#Kap9
Det er den forlængelse af sygedagpenge, der typisk vil blive bevilliget når du er i et afklaringsforløb.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 20:38   #5
Lorenzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lorenzen er ny på vejen
Jeg har INTET hørt...hverken om det ene eller det andet? Er i vildrede Ifølge linket burde de vel forlænge? Står jo midt i et afklaringsforløb...
Lorenzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 21:19   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du får besked før sygedagpengene standser og mulighed for at gøre indsigelse. Det hedder en partshøring. Du høres som part i beslutningen om at standse sygedagpengene.
Hvis du vil forberede dig kan du kigge forlængelses mulighederne igennem og se om en af dem kan bruges i dit tilfælde. Diskuter dine muligheder med din fagforening eller a-kasse.

Når den endelige beslutning er truffet har du mulighed for at klage over afgørelsen.

Vh Akva

Sidst redigeret af Akvamarin; 28-09-2014 kl. 21:27.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension