K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2014, 19:48   #1
Sik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sik er ny på vejen
Forhåbenligvis på vej til fleksjob

Hej!

Jeg er ny her, så jeg vil lige på forhånd undskylde hvis nogen har stillet de her spørgsmål før.

Processen for at komme i fleksjob er startet for mig, men jeg har endnu ikke fået det endelige ja som jeg håber det bliver til. Jeg har læst en del omkring fleksjob osv. men jeg har alligevel nogle spørgsmål som jeg håber at nogen her kan svare mig på. Så har jeg i hvert fald noget at tygge på hen over sommeren.
Det skal lige nævnes at jeg ikke har nogen erfaring på arbejdsmarkedet efter jeg er fyldt 18 (Det er nogle år siden nu).

Hvis man kommer i fleksjob, skal/kan man så være i en A-kasse/fagforening?
Og hvis ja, er der så en anbefalet en? Jeg regner med at skulle arbejde inden for kontor-området, men det er self. ikke sikkert endnu.

Må man tjene noget ved siden af? Jeg tænker på hvis man f.eks holder foredrag osv (ikke nok til at man kan leve af det) om man så må modtage et beløb for det?

I det tilfælde at jeg ikke finder et arbejde med det samme, hvad for noget ydelse får jeg så? Jeg er pt. på kontanthjælp.

Er der nogle generelle gode råd eller ting som er gode at vide? Måske noget som i selv har fundet ud af hen ad vejen som i synes kunne have været rart at vide fra dag 1. Tidudsigten hedder august-september, så jeg har lidt tid til at forberede mig så godt jeg kan.

Ind til videre ser det positivt ud, så jeg håber på det bedste. Tak på forhånd!
Sik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 20:26   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sik Se meddelelser
Hej!

Jeg er ny her, så jeg vil lige på forhånd undskylde hvis nogen har stillet de her spørgsmål før.

Processen for at komme i fleksjob er startet for mig, men jeg har endnu ikke fået det endelige ja som jeg håber det bliver til. Jeg har læst en del omkring fleksjob osv. men jeg har alligevel nogle spørgsmål som jeg håber at nogen her kan svare mig på. Så har jeg i hvert fald noget at tygge på hen over sommeren.
Det skal lige nævnes at jeg ikke har nogen erfaring på arbejdsmarkedet efter jeg er fyldt 18 (Det er nogle år siden nu).

Hvis man kommer i fleksjob, skal/kan man så være i en A-kasse/fagforening?
Og hvis ja, er der så en anbefalet en? Jeg regner med at skulle arbejde inden for kontor-området, men det er self. ikke sikkert endnu.
du skal ikke være i a-kasse men det er en god ide med en fagforening, de er rare at have i baghånd, nogle er biligere for fleks jobber.

Må man tjene noget ved siden af? Jeg tænker på hvis man f.eks holder foredrag osv (ikke nok til at man kan leve af det) om man så må modtage et beløb for det? Du må gerne være medlem af foeninger og modtage vederlag for det, men du må ikke have job men med de nye regler kan du godt have en ekstra time i en uge.

I det tilfælde at jeg ikke finder et arbejde med det samme, hvad for noget ydelse får jeg så? Jeg er pt. på kontanthjælp. Så får du ledigheds ydelse men det er samme sats som kh, når du har været i job i min 9 mdr. får du ledigheds ydelse på 15700 kr mdr.

Er der nogle generelle gode råd eller ting som er gode at vide? Måske noget som i selv har fundet ud af hen ad vejen som i synes kunne have været rart at vide fra dag 1. Tidudsigten hedder august-september, så jeg har lidt tid til at forberede mig så godt jeg kan. Nej man kan ikke gøre noget på får hånd, det skulle, da lige være at finde et job at have i baghånd.
Ind til videre ser det positivt ud, så jeg håber på det bedste. Tak på forhånd!
held og lykke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 21:04   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sik Se meddelelser
Hej!

Jeg er ny her, så jeg vil lige på forhånd undskylde hvis nogen har stillet de her spørgsmål før.

Processen for at komme i fleksjob er startet for mig, men jeg har endnu ikke fået det endelige ja som jeg håber det bliver til. Jeg har læst en del omkring fleksjob osv. men jeg har alligevel nogle spørgsmål som jeg håber at nogen her kan svare mig på. Så har jeg i hvert fald noget at tygge på hen over sommeren.
Det skal lige nævnes at jeg ikke har nogen erfaring på arbejdsmarkedet efter jeg er fyldt 18 (Det er nogle år siden nu).

Hvis man kommer i fleksjob, skal/kan man så være i en A-kasse/fagforening?
Og hvis ja, er der så en anbefalet en? Jeg regner med at skulle arbejde inden for kontor-området, men det er self. ikke sikkert endnu.

Må man tjene noget ved siden af? Jeg tænker på hvis man f.eks holder foredrag osv (ikke nok til at man kan leve af det) om man så må modtage et beløb for det?

I det tilfælde at jeg ikke finder et arbejde med det samme, hvad for noget ydelse får jeg så? Jeg er pt. på kontanthjælp.

Er der nogle generelle gode råd eller ting som er gode at vide? Måske noget som i selv har fundet ud af hen ad vejen som i synes kunne have været rart at vide fra dag 1. Tidudsigten hedder august-september, så jeg har lidt tid til at forberede mig så godt jeg kan.

Ind til videre ser det positivt ud, så jeg håber på det bedste. Tak på forhånd!
Hvor langt er du i processen?

Er din erhvervsevne fastslået ved praktik og div. Lægeerklæringer?

Du kan ikke bruge en a-kasse til noget, du vil ikke være dagpengeberettiget alligevel.

Det er en god ting at være i fagforbund for det relevante arbejdsområde. Kontorfaget er ofte HK, men andet forbund kan også væte aktuelt. Det kommer an på hvem der har evt. Overenskomst på området.

Al din indkomst modregnes i flekstilskuddet fra kommunen efter nærmere regler.

Indtil du får job vil du få ledighedsydelse svarende til kontanthjælpen.

Skal du for rehabiliteringsteamet i august-september? Jeg spørger fordi jeg synes det er lang ventetid når du er stillet en afgørelse i udsigt.

Du kan allerede nu overveje hvad der skal med i skemaet til rehabiliteringsteamet. Dette udfyldes sammen med sagsbehandleren, men det er godt at have hjort sig nogle tanker på forhånd.

Skemaet kan ses her:

http://dom.viborg.dk/db/dagsord.nsf/...290113-3-2.pdf
Held og lykke

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 01:13   #4
Sik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvor langt er du i processen?

Er din erhvervsevne fastslået ved praktik og div. Lægeerklæringer?

Du kan ikke bruge en a-kasse til noget, du vil ikke være dagpengeberettiget alligevel.

Det er en god ting at være i fagforbund for det relevante arbejdsområde. Kontorfaget er ofte HK, men andet forbund kan også væte aktuelt. Det kommer an på hvem der har evt. Overenskomst på området.

Al din indkomst modregnes i flekstilskuddet fra kommunen efter nærmere regler.

Indtil du får job vil du få ledighedsydelse svarende til kontanthjælpen.

Skal du for rehabiliteringsteamet i august-september? Jeg spørger fordi jeg synes det er lang ventetid når du er stillet en afgørelse i udsigt.

Du kan allerede nu overveje hvad der skal med i skemaet til rehabiliteringsteamet. Dette udfyldes sammen med sagsbehandleren, men det er godt at have hjort sig nogle tanker på forhånd.

Skemaet kan ses her:

http://dom.viborg.dk/db/dagsord.nsf/...290113-3-2.pdf

Held og lykke

Mvh. Susanne
Jeg har været i praktikker (2x 9 måneder) og det næste skridt er at mine papierer (ind til videre) skal til en lægekonsulent (Der er lige nogle få ting der skal falde på plads i næste uge før den går videre). Derefter er der det faglige udvalg og så rehabiliterings teamet. Jeg har fået afvide at det er pga. sommerferie at min afgørelse nok først kommer der.
Så vidt jeg forstod var det omkring august-september at jeg ville komme for rehabiliteringsteamet.

Tak for linket til skemaet og de andre svar, det kigger jeg på
Sik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension