K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2012, 12:12   #1
Mia Pryds
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2011
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Mia Pryds er ny på vejen
Flexjob

Så lykkes det at blive bevilliget flexjob fra 1 marts, dejligt at man nu slipper for at kæmpe med systemet. kunne godt tænke mig at høre om der er noget som man skal værer særligt opmærksom på i forholdt til A-kasse det offentlige og andet. hvis nogle har erfaring med alt det man nu lige skal huske.
jeg har fibromylogi og slidgigt og det har taget lidt af hukommelsen så lidt hjælp ville værer godt. har job da de gerne vil beholde mig der hvor jeg har været i jobprøvning i 1 år, så godt for det
Mia Pryds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 12:18   #2
Grete
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Grete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mia Pryds Se meddelelser
Så lykkes det at blive bevilliget flexjob fra 1 marts, dejligt at man nu slipper for at kæmpe med systemet. kunne godt tænke mig at høre om der er noget som man skal værer særligt opmærksom på i forholdt til A-kasse det offentlige og andet. hvis nogle har erfaring med alt det man nu lige skal huske.
jeg har fibromylogi og slidgigt og det har taget lidt af hukommelsen så lidt hjælp ville værer godt. har job da de gerne vil beholde mig der hvor jeg har været i jobprøvning i 1 år, så godt for det
Hej! Ved fra en bekendt som er fuldstændig i samme situation som du, at man ikke må være i A-kasse når man er på flexjob, men bliver trukket til "flexydelse" som er ca 400 om måmeden (bliver trukket ca 1200 hver 3.måned)Det er så hvis du bliver arbejdsløs når du er på flexjob.
Du må gerne være medlem af en fagforening, men ikke en A-kasse
Hilsen Grete
Grete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 12:52   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Grete Se meddelelser
Hej! Ved fra en bekendt som er fuldstændig i samme situation som du, at man ikke må være i A-kasse når man er på flexjob, men bliver trukket til "flexydelse" som er ca 400 om måmeden (bliver trukket ca 1200 hver 3.måned)Det er så hvis du bliver arbejdsløs når du er på flexjob.
Du må gerne være medlem af en fagforening, men ikke en A-kasse
Hilsen Grete
Du er ikke tvunget til at betale de ca 1200 kr. hver 3. måned, for at være berettiget til ledighedsydelse, som det hedder, når man er ledig fleksjobber.

Beløbet du betaler er et fleksydelsesbidrag og er i stedet for at betale til efterløn, og giver dig ret til at gå på fleksydelse, når du når den alder, der normalt ville give ret til efterløn.

Kommunen sender nogle papirer til dig angående dette, da de skal tilbyde dig muligheden for at være med i fleksydelsesordningen.

Man må gerne være med i A-kasse, men det er penge ud af vinduet, da du ikke har ret til dagpenge ved ledighed..derfor skal du kontakte a-kassen og afmelde den.

Til gengæld vil jeg gerne slå et slag for, at du som fleksjobber bliver i din fagforening. Jeg har selv netop nu stor gavn af min fagforening, da de sender en bisidder til møder og generelt hjælper mig rigtig meget ift. mine skånehensyn.

Og så lige et STORT tillykke med godkendelsen OG fleksjobbet!!
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 13:29   #4
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Mia Pryds

Et STORT tillykke - jeg er er også blevet tilkendt flex i denne uge det er bare en stor lettelse, men jeg kan også godt mærke at der er nogen andre spørgsmål der trænger sig på.
Det du spørger om har jeg heller ingen erfaring med.

Forsat god dag Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 14:35   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
stort tillykke med både tilkendelse af lex og at du er så heldig at have et job :-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 22:24   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Du er ikke tvunget til at betale de ca 1200 kr. hver 3. måned, for at være berettiget til ledighedsydelse, som det hedder, når man er ledig fleksjobber.

Beløbet du betaler er et fleksydelsesbidrag og er i stedet for at betale til efterløn, og giver dig ret til at gå på fleksydelse, når du når den alder, der normalt ville give ret til efterløn.

Kommunen sender nogle papirer til dig angående dette, da de skal tilbyde dig muligheden for at være med i fleksydelsesordningen.

Man må gerne være med i A-kasse, men det er penge ud af vinduet, da du ikke har ret til dagpenge ved ledighed..derfor skal du kontakte a-kassen og afmelde den.

Til gengæld vil jeg gerne slå et slag for, at du som fleksjobber bliver i din fagforening. Jeg har selv netop nu stor gavn af min fagforening, da de sender en bisidder til møder og generelt hjælper mig rigtig meget ift. mine skånehensyn.

Og så lige et STORT tillykke med godkendelsen OG fleksjobbet!!
Lige præcis sannemus, fint, at du kunne rette fejlen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension