K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2011, 13:01   #51
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg synes netop at du skal have på puklen (rent venskabeligt selvfølgelig), men lige det dér kan bare ikke lade sig gøre for alle.

Jeg slukkede for varmen i weekenden da jeg skulle udenbys, da jeg kom hjem efter to dage var temperaturen gået ned tre grader.
Jeg har slet ikke lyst til at vide hvor koldt det ville være efter en uge. Mange, ældre, bygninger er ikke specielt godt isolerede. Jeg er ikke sikker på isolationen i min bygning, men den ene "væg" i min stue er vindueglas samt radiatoren står lige foran aka varme lige ud ad vinduet.
GYS, en vinter uden varme, er du tosset et dårligt indeklima, der må være!! Det er meget vigtigt at varme sin bolig op for at undgå problemer med mug og skimmel, og nej, det er ikke altid synligt, der kan være skimmel mv bag skabe, tapet mv, og det er lige til at blive syg af! Så jeg vil da sige, at varme er en nødvendighed.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 13:14   #52
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Priserne vil jo nok stige så meget, at det ikke kan betale sig for svenskerne at tage til DK for at handle ind - og der er ellers (i hvert fald her på Sjælland) et stort marked for det.

JA - det ka' være at "æ spritter" får en renæssance - det ville da være så hyggeligt.
OG Danskerne vil valfarte til Tyskland, Der vil blive et stort marked for billige busture til Tyskland - (håber jeg faktisk meget på). - og så smutter jeg med på den, når jeg bliver pensionist.
Gider ikke være til grin for den røde regering, der ikke bestiller andet end at gøre det dyrere at være dansker...
Har det ikke altid været dyrt at være dansker?

Prøv at læs denne artikel hvor 11 ud af de 16 spurgte økonomer er enten helt eller overvejende enige i at regeringens finanslovudspil er godt for den danske økonomi.

Og hvem var det liiiiiiiiiige der indførte fedtafgiften?

Danmark er blevet det nye forbudssverige under VKO. Prøv at google "forbudsdanmark".
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 13:15   #53
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
GYS, en vinter uden varme, er du tosset et dårligt indeklima, der må være!! Det er meget vigtigt at varme sin bolig op for at undgå problemer med mug og skimmel, og nej, det er ikke altid synligt, der kan være skimmel mv bag skabe, tapet mv, og det er lige til at blive syg af! Så jeg vil da sige, at varme er en nødvendighed.
Det er den forkerte du hasselerer imod her, jeg kunne aldrig finde på ikke at tænde for varmen. Jeg fryser så snart temperaturen i stuen går under 20.5 grad.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 13:18   #54
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Det er den forkerte du hasselerer imod her, jeg kunne aldrig finde på ikke at tænde for varmen. Jeg fryser så snart temperaturen i stuen går under 20.5 grad.
Agnes Marie jeg ved det godt, den quoter åbenbart kun det sidste indlæg, det var ment som et svar til indlægget, som du havde quotet, beklager
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 13:19   #55
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Sjovt, som danskerne kan komme op i det røde felt, når der tales om afgifter på tobak, alkohol, fedt og sukker...
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 13:27   #56
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Agnes Marie jeg ved det godt, den quoter åbenbart kun det sidste indlæg, det var ment som et svar til indlægget, som du havde quotet, beklager
Tænkte jeg nok... jeg havde bare lige lyst til at være lidt tvær.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 13:42   #57
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Tyske grænsebutikker får travlt!!

Slettet!!!!!
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 14:10   #58
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Sjovt, som danskerne kan komme op i det røde felt, når der tales om afgifter på tobak, alkohol, fedt og sukker...
Ja, nogen kommer op i det røde felt, og køber så alligevel skidtet i DK.

Ingen tager vel skade, af, at spare på tobak, alkohol, fedt og sukker - beviseligt at netop de ting koster en formue i f.x hospitalsudgifter.

Så gerne et nøk til med de afgifter - skal de virke ordentligt.

Sjovt nok, og det er første gang i mit lange rygerliv, jeg har set smøger på tilbud i DK - så kan der p.t købes North State på tilbud til 28,50 pr. pakke. Tilbud kan altså lade sig gøre på tobak - og nok også i fremtiden.

Så hvem ved - måske der ligefrem er penge at hente i tilbud i DK fremover.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:03   #59
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Kik evt. på Stevia [1] - men den kender du formodentlig.

Kan dyrkes selv og fx bruges til at søde kaffen eller teen med ... ;-)


BTW: Google fortæller også om et dansk site, hvor man kan købe Stevia produkter.


Note:

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Stevia
Kender skam udemærket til Stevia. Problemet er igen, at det er næsten umuligt, at opdrive og det koster det hvide ud af øjnene. Netop fordi det er så kraftigt reguleret, at det ikke bliver masseproduceret her i Europa.
Det andet produkt jeg tænkte på er baseret på sukkeralkoholen erythritol. Det kan købes gennem et Norsk firma (og kan også købes i f.eks. Matas), hvis produkt hedder Sukrin. Men, igen, så er prisen så hamper, at det reelt ikke er et ordentligt alternativ. I Matas koster et halvt kilo omkring 80 kroner...
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:29   #60
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Sukkererstatninger er noget af det mest gennemtestede i fødevareindustrien. De er ikke på nogen måde farligere end almindeligt sukker.
Min egen mor er totalt aspartam forskrækket, til trods for, at jeg har kunnet vise hende mange rapporter om de utallige forsøg der er lavet med dem.
Tro ikke på alt hvad man læser på "alternative" sider.
Jeg håber bare, at det snart bliver muligt, at købe et bestemt sødemiddel (som er udvundet naturligt og findes i f.eks. meloner og pærer), som selvom det har været brugt i over 20 år i både USA og Japan stadig ikke kan blive godkendt i EU.
Hvis det er det middel jeg tænker på, så skulle det komme på markedet i 2012, har jeg ihvertfald læst... Det kommer fra en plante lige nu husker jeg bare ikke hvad det hedder.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen har travlt med telefonerne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-07-2013 10:50
Tyske forhold Risa Politik og Samfund 10 07-01-2013 18:03
Jeg har lidt travlt. annasen Politik og Samfund 23 08-02-2009 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension