K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2010, 15:38   #1
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Hvor dejligt at høre, du fik "trumfet" dine behov igennem, WTD.
Jeg håber, du har fået lidt mere ro på, så du kan nyde weekenden.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 16:53   #2
6080
På vej til at lære K10
 
6080s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: Middelfart
Alder: 63
Indlæg: 11
Styrke: 14
6080 er ny på vejen
Jeg var ikke klar over, at lederen ikke måtte fortælle personalet om skånehensyn, og det er nok derfor vi aldrig fik noget at vide. Det er bare ekstra frygteligt, for den syge får jo så ikke de optimale forhold eller opbakning

Men. godt du fik sagt fra !!! Godt gået

Rigtig god weekend
__________________
Den dag der går med glæde kommer ikke igen med sorg.
6080 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 21:29   #3
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Fik jeg mon alt med? hvis nogen føler sig overset, så er det bestemt ikke med vilje

I skal have tak for opbakningen - betyder sgu meget, når man står i en så sårbar situation, og når man har svært ved at overskue det hele
Jeg skal lige have skrevet en mail til sagsbehandler+arb.kon. omkring timestop og nye arbejdstider, så de er informeret, og tænker at jeg også lige skriver til dem, min oplevelse af at skulle "kræve" de ting - at det simpelthen ikke skulle være nødvendigt at kæmpe sådan for det

Hvis jeg fortryder noget fra i fredags, så er det at jeg "gav" så meget af mit privatliv, for at kunne forklare hvorfor at jeg ikke kan holde til det, og det burde bare ikke være nødvendigt, men hvad kan man næsten ellers gøre i den situation, øv
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 21:51   #4
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Hvordan går det dig?
Tænker på dig.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 10:24   #5
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
^
op og ned, men tak fordi du tænker på mig

Er faktisk logget ind, for at spørge om hvad i vil gøre .. Jeg startede jo i mandags på de nye mødetider, og det giver mig bestemt noget ro i hovedet, men jeg er fuldstændig færdig om eftermiddagen - så noget tyder på at det også er timeantal den er gal med

Jeg er hjemme idag - jeg kan simpelthen ikke finde ud af det med at møde op og gå efter kort tid .. jeg kunne mærke at den var gal igår også, men jeg kunne ikke finde ud af at gå, med det resultat, at jeg måtte kalde min kæreste hjem fra arbejde før tid, fordi jeg var ved at hyle af træthed/manglede overskud .. og det dur jo ligesom ikke, når man står med et barn. Han kom så hjem, og jeg hoppede i seng og sov en time.. tog lige toppen af min grådlabilitet.
Idag er jeg jo så hjemme.. fordi jeg ikke vil ende med at have en dag, som igår - når jeg ikke kan finde ud af at sige fra, hvad er alternativet så næsten.. jeg ved at det er noget jeg skal arbejde på, men jeg kan bare ikke gøre det pt. men jeg kæmper med mig selv omkring det.

Jeg er selvfølgelig bange for at min arbejdsprøvning bliver underkendt, men 1.prio. må være at jeg hænger sammen.

Men hvad tænker i, hvad ville i gøre i situationen, gå ned i timer, ugentlig fridag, køre på, som det er/var .. eller?

Bare ingen opsange, ved godt, hvor arbejdsområdet er for mig pt
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 13:43   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser

Idag er jeg jo så hjemme.. fordi jeg ikke vil ende med at have en dag, som igår - når jeg ikke kan finde ud af at sige fra, hvad er alternativet så næsten..
Hvis du ikke magter at sige fra, er jeg bange for at du risikerer:
1. Hvis du har for mange fraværs-dage kan de ikke vurdere dig p.g.a. det manglende fremmøde, altså kræver det en ny afprøvning.

2. Hvis du møder op og ikke siger fra når du ikke kan klare mere, så risikerer du at lande på en forkert hylde. F.eks. fleks selvom du reelt er berettiget til fp.

Skriver du dagbog?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 14:12   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du ikke magter at sige fra, er jeg bange for at du risikerer:
1. Hvis du har for mange fraværs-dage kan de ikke vurdere dig p.g.a. det manglende fremmøde, altså kræver det en ny afprøvning.

2. Hvis du møder op og ikke siger fra når du ikke kan klare mere, så risikerer du at lande på en forkert hylde. F.eks. fleks selvom du reelt er berettiget til fp.

Skriver du dagbog?
Det er så pkt. 2, jeg er "bange" for at lande under, for jeg kunne slet ikke sætte grænser under min arb.prøvning, dette til trods for at jeg arbejdede langt færre timer end dig WTD. !! Ved godt at du ikke gerne skulle være på vej mod ftp. men så tror jeg også at du skal have noget prof. hjælp til at sætte de grænser der. Tal med din psyk. kontakt herom.

Du er allerede kommet langt ved at tale og skrive om det, men psyk. kan hjælpe dig til at forstå at det er ok på en bedre måde end mange andre kan.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 10:29   #8
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg har gået og tænkt på, hvad der måske kan findes af "støtte-muligheder" når man er i arbejdsprøvning?
Da jeg var til 1. samtale med min sagsbehandler om det, der nævnte han en "mentor" en der skulle kunne hjælpe mig med at finde hoved og hale i arbejdsprøvningen, så jeg fik sagt fra i tide - det hørte jeg dog aldrig mere til, efter jeg startede op .. nogle der har erfaring med det?

.. og så har jeg tænkt tanken, om det måske er værd at starte op i behandling igen (samtale-terapi ved distrikspsykiatrien) - hvis de vil tage mig ind, vel og mærket, har gået ved dem før, og er nok begrænset hvad de kan rykke ved mig, men så kan jeg jo få luftet, og sat perspektiv på mine følelser og frygte omkring arbejdsprøvningen ... men på den anden side har jeg ikke voldsom lyst til at skulle i samtaleterapi igen - det kræver også en stor del af mig
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 10:36   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg tager næste uge på de 22½ time, med morgen-møde tider, og så ser vi

det er da også mange timer, hvis du ellers kun kan klare 5 timer
mener jeg du har skrevet et andet sted
startede jo selv med 15 timer og i løbet af 14 dage nede på 5 timer
det er jo klaret de kigger på din arbejdsprøvning, når de ser så mange timer
man skal være ærlig når man er i arbejdsprøvning, men hvor længe kan du klare så mange timer.

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-12-2010 kl. 10:43.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 10:42   #10
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Dejligt at høre fra dig.

Jeg ville enten gå ned i timer eller få en fridag midt på ugen. Så kan de heller ikke komme bagefter og sige, at det ikke har været afprøvet.

Prøv at snak med din SB igen ang. en mentor, det kunne måske være en rigtig god ide.

Jeg havde meget glæde af den socialfaglige vejleder - vi havde en gåtur/samtale hver 14. dag, hvor jeg kunne få vendt nærmest alting.

Samtidig blev jeg henvist til psykiatrisk center, og der går jeg stadig. Det tror jeg kan være godt, så har man i hvert fald et sted, hvor man kan få læsset af. Det er det eneste sted, jeg virkelig kan få vendt de mere voldsomme ting.

Jeg har nemlig ufattelig svært ved at åbne mig overfor de mennesker, der er tæt på mig. På en eller mærkelig måde, har jeg det nemmere ved de "professionelle". Så det er en rigtig god ting for mig.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension