K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2010, 12:09   #1
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Kan samfundet tvinge os til at arbejde på trods af smerte?

Hej

Jeg er for 14 dage siden startet i arbejdsprøvning, hvor jeg pt. arbejder 6 timer om ugen. Jeg har det dårligere (flere smerter, mere træt osv.) end før jeg startede. Skal jeg accepterer det, eller skal jeg kontakte min jobkonsulent, og sige at det for meget pt.?

Hvor meget skal jeg/vi finde os i, at arbejde påfører os af smerte (for mig hovedsagligt fysisk, men andre måske hovedsageligt psykisk)? Kan samfundet, repræsenteret af sagsbehandleren, tvinge mig til at arbejde, selv om det påfører mig smerte?

Jeg kan godt få hverdagen med min mand og to børn til at hænge sammen, men naturligvis i høj grad mærket af min sygdom (piskesmæld). Det giver mig en højere livskvalitet, når jeg ikke er i arbejde/arbejdsprøvning/kommunal afklaringskursus, da jeg så har færre smerte, og jeg kan endda opleve at være uden hovedpine i nogle timer en del dage. Det gør mig til en gladere person, da jeg får færre situationer med skyhøje smerter.

Hvad tænker I? Kan jeg tillade mig, at sige nej til arbejde, der påfører mig mere smerte? Eller er jeg bare for meget? Jeg vil gerne høre jeres menig, da jeg tænker meget over det!

Arbejdsprøvning kan godt blive god, så jeg kan klare et fleksjob, men det kan også være, at jeg efter lang tid bare ikke kan arbejde mere end 8-10 timer. Jeg ved godt, at så vil kommunen sikkert prøve andre steder, men jeg ikke selv se andre mere skånsomme steder. Er det realistisk, at det på et tidspunkt ville kunne ende med en førtidspension?

Kærligst
Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvunget i arbejde trods sygdom tanss Din historie 8 26-06-2012 17:28
Flertal: Ja til at tvinge unge i arbejde Vej86 Politik og Samfund 17 22-02-2012 19:10
Må man det?? Kan arbejde tvinge en til at arbejde på ens fridage?? MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2011 10:15
Arbejde på trods af FTP mlaa32 Alt det andet 5 25-09-2010 00:20
Samfundet kan ikke tvinge psykiatriske patienter i behandling uden dom. zuza Lægekonsulenternes Rolle 33 15-09-2009 11:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension