K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2009, 01:34   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stavnsbindig af syge ophæves

MEN for der er et stort men, denne gang ser det igen ud til at man har tænkt sig at "glemme" alle de flekser der bliver visiteret til fleks mens deres forsørgelsegrundlag er kontanthjælp, der var første behandling af lovforslaget den 19 nov og igen hørte vi hele tiden ordene særlig ledighedsydelse og ledighedsydelse .

Nu er det jo efterhånden sådan at det står meget klart for os herinde der kender eller har kendt eller som selv har været flekser visiteret på kontanthjælp at man har et a og et b hold flekser ...

Flekser på kontanthjælp har ikke de samme rettigheder som os andre, de må feks ikke tage på ferie , de kan rammes af kontanthjælps loftet de skal følge aktivloven osv osv ..

Nu ser det så ud til at vi endnu engang skal i gang med at udbygge en lov fuld af diskriminerering jeg skriver mere senere men ville lige sætte dette brev ind som jeg har sendt til følgende

Morten Østergaard
Lennart Damsbo Andersen
Bjarne Lautsen
Bent Bøgsted
Louise Schak Ellemose
Eigil Andersen
Og Inger Støjberg
Line Barfod

Lad os lige slå fast en gang for alle at det nok aldrig har været hensigten med loven at man skulle revuderes men alt der kan tolkes bliver tolket (politikkere skulle selv prøve en tur i den mølle ) og Bjarne Lausten prøvede da også ihærdigt at få svar på hvorvidt de mennesker der allerede havde mistet deres ledighedydelse ville kunne regne med at få lavet den beslutning om og komme tilbage på oprindelig ordning samt blive kompenseret for de mange penge de havde mistet , svaret var selvfølgelig nej, begrundelsen var der ikke nogen af .. men den kender vi jo så godt... hvad der er sparet er tjent og hvad fanden det er jo bare den alm dansker det går ud over og har du tilladt dig at blive syg så klar den selv din tåbe...

Jeg sætter mit brev på her og så må vi se om der er nogen der gider ænse det et svar, nu har vi i hvert fald endnu engang gjort opmærksom på at vi lever i et land hvor diskriminering florere på fuld tryk her til lands er det så udført at selv syge kan deles op i gode og dårlige



Citat:
Jeg tillader mig hermed at gøre opmærksom på 1 behandling af L56 den 19 november omhandlende stavnsbinding af flekser såvel ledige som dem i arbejde.

Først var tanken at det var da dejligt at se at forligskredsen endelig var ved at få øjnene op for den måde man behandler flekser der ønsker noget så simpelt som at flytte kommune

Men efterhånden som debatten skred frem og som folketingets ordfører inden for området var oppe og udtale sig blev glæde over at der skete noget afløst af måben undren og ikke mindst forargelse.

Derfor vil jeg tillade mig at bringe jeres opmærksomhed over på fleksjobber som en helhed og ikke som det fremgik i debatten flekser på ledighedsydelse særlig ydelse og i job

Som det fremgår af loven så er det sådan at man ved flytning skal revurdere hvorvidt en borger er berettiget til fleksjob og altså ikke om en person er berettiget til ledighedsydelse.

Da man i folketinget KUN tager stilling til særlig ledighedydelse og ledighedydelse vil man opleve at kontanthjælps modtager stadig kommer i klemme ved flytning, er dette tilsigtet fra regeringen og folketingets side?

Det er helt klart at flere og flere syge meldte falder for sygedagpenge grænsen og derfor bliver sat på kontanthjælp da mange kommuner har problemer med at overholde div frister og afklaringer når afklaring så er færdig vil den syge herefter kun kunne få kontanthjælp og ikke ledighedsydelse indtil de har været i fleksjob i 9 mdr.

Disse mennesker er for en stor dels vedkommen mennesker som har slidt mange år på arbejdsmarkedet og som efter at være kommet på kontanthjælp ikke har de samme rettigheder som andre flekser, når man så også vil til at rette op på en lov der stavnsbinder flekser og gøre det muligt for folk på ledighedsydelse at flytte uden fare for en revurdering skulle man så ikke også huske dem på kontanthjælp?

Under behandlingen af lovforslaget kunne man da også høre beskæftigelses minister Inger Støjberg omtale både dem på ledighedsydelse og dem på særlig ledighedsydelse, giver dette ikke et problem med diskriminering?


Her tænkes selvfølgelig på at for en stor del er folk på særlig ledighedsydelse mennesker som ikke kan oppebære kontanthjælp enten fordi de er gift eller fordi de har formue, det vil sige at var de ikke gift så ville de have været på kontanthjælp og ikke på særlig ydelse , i min verden er det sådan at man ikke bliver et bedre menneske af at være gift , men det gør man åbenbart når man er syg og visiteret til fleks , ellers har jeg meget svært ved at se hvorfor der skal være et sæt regler når man er gift og på særlig ydelse og et sæt regler hvis man ikke er gift og er på kontanthjælp.

Hvad i tilfælde af at en person som må lade sig skille og skal flytte til en anden kommune vil denne flekser så skulle revurderes fordi vedkommen bliver en kontanthjælpsmodtager pga skilsmissen ?

Jeg håber og ber til at det er en fejl og noget der måske ikke er helt gennemtænkt og ikke en opfølgning på det som allerede er , at man har fået delt flekser op i a og b hold.

Som det er nu må en flekser på kontanthjælp feks ikke holde ferie , det må en på særlig ydelse ved skilsmisse må vedkommen så ikke længere holde ferie , skal det nu også til at være sådan at man fordi man lader sig skille skal revurderes ?

Jeg vil forholde jer at i er ved at lave en lov der diskriminere, der er et sæt spilleregler for flekser på kontanthjælp og et sæt for folk på ledighedsydelse, dertil er man som gift henvist til særlig ledighedsydelse og følger reglerne for dem på ledighedsydelse når og hvis man så bliver skilt bliver man pludselig henvist til at følge reglerne for dem på kontanthjælp ene og alene fordi man vælger at blive single, det må kunne kaldes diskriminering af enlige .

Det er værd at bemærke at mangle flekser på kontanthjælp er i den situation de er i ene og alene fordi de er uheldige at bo i en kommune som ikke kan afklare i tide .


To flekser med helt de samme sygdomme den samme familie struktur den samme forhistorie på arbejdsmarked samme boligforhold og alt , kan være i to helt forskellige verdener fordi en kommune kan afklare en anden kan ikke ..

Så jeg sender denne skrivelse for at få jer til at stoppe op og tænke jer om en gang mere, det er prisværdigt hvad i er i gang med at lave, men HUSK der er, flekser der er syge mennesker på kontanthjælp der er over 2000 af dem og de har ikke de samme rettigheder som os andre, det kan ikke være hensigten med fleksloven en ting er at de ikke kan få det samme beløb som dem på ledighedsydelse men at de skal have andre rettigheder og pligter det kan ikke være rigtigt , dem jeg kender brokker sig ikke over deres penge, men de brokker sig over og er kede af at de bliver behandlet så uværdigt som de gør, en veninde af mig er lige blevet skilt hendes forældre ville give hende og børnene en ferie for at komme væk fra det hele en lille uge, svaret fra kommunen var nej , for nu var hun kontanthjælpsmodtager DET ER DET GLADE VANVID.

Så jeg vil meget gerne have et helt klart svar på disse spørgsmål

Er det ikke diskriminering af folk på kontanthjælp?

Er det meningen at dem på kontanthjælp stadig skal revurderes?

Er det meningen at mennesker der bliver skilt og dermed mister særlig ledighedsydelse så skal revurderes ved flytning til anden kommune?

I så fald hvad er begrundelsen for at fleks visiteret syge mennesker på kontanthjælp endnu engang skal opleve at have andre forhold end flekser visiteret på ledighedsydelse og særlig ledighedsydelse?


Og hvorfor skal feks en skilsmisse medføre at man ikke længere har rettigheder til feks ferie?

Jeg skal gøre opmærksom på at denne mail samt evt svar vil blive lagt frem på www.k10.dk til debat samt at jeg vil søge andre medier i håb om at man snart må få øjne op for den forskelsbehandling der er på syge mennesker, og jeg håber at vi denne gang må høre fra jer af.

På vegne af www.k10.dk
Fleksjob og førtidspension
xxx

PS denne mail og svar kan findes i denne tråd

Sidst redigeret af Hejdien; 21-11-2009 kl. 01:39.
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
syge studerende giver syge læger kurttrold Politik og Samfund 1 20-09-2008 09:33
kommunerne gør syge mere syge !!! Stella Politik og Samfund 13 14-09-2008 22:33
Kan pensionen ophæves ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-06-2008 10:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension