K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2009, 22:04   #1
tbk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
tbk er ny på vejen
super behandling fra kommunen

jeg er ny og har læst en del indlæg gennem ugen..... og vil da lige komme med min positive erfaring af kommunen.

jeg kan forstå det ikke er almindeligt........

jeg kom ud for en arbejdsskade d. 1-6-07, hvor jeg fik piskesmæld - post traumatisk hjernesyndrom og endte med depression. min skade på fontallapperne kan desværre ikke genoptrænes og derfor er jeg kommet på FP.

I oktober kom jeg i arbejdprøvning - alle speciallægeerklæringer konkluderede at fuldtid var urealistisk og tvivltsomt om jeg kunne præstere mindre.

Det første møde hos jobkonsulenten var hårdt.. papirerne var ikke læst og jeg fik at vide at jeg først skulle afprøves om jeg ikke kunne komme op på fuldtid inden der kunne tages stilling til mindre tid. Fik at vide at det de skrev i speciallægeerklæringer er en ting praktisk er en anden
hertil skal siges, jeg på intet tidspunkt var interresseret i FP....

Min afprøvning endte ud i kun 12 timer pr uge, under forløbet havde jeg skrevet dagbog, hvordan livet var for familien, medicinforbrug og hvor meget jeg var nødt til at sove.(skaden bevirker at min hukommelse og konsentrationsevne er væsentlig nedsat)

Min ansøgning kunne desværre ikke godkendes til flexjob, jeg blev endda inviteret ind til en meget venlig samtale om hvorfor de havde truffet det valg. Jeg fik lov til at prøve en periode på 4 uger igen, da jeg ikke ville på FP, jeg følte mit ville slutte med det.
Jeg måtte opgive efter 3 uger og jeg var ulykkelig.. jobkonsulenten var en utrolig støtte og de var meget imponeret over min kamp og viljestyrke. De tilbød at betale hele lønnen i et år, hvis jeg magtede et flexjob. De ville anbefale FP, da jeg ikke kunne opfylde kravene efter det år, nemlig at stå til rådighed ifølge reglerne. Men det var min beslutning.. Jeg besluttede i samråd med psykolog at kommunen søgte FP for mig. Det var en tung beslutning..
Nu skulle jeg til at opbygge noget nyt, jeg havde ikke længere min identitet gennem arbejdsmarkedet og sociale relationer. Jeg skulle starte forfra.. Er på vej men den er lang og her er det vigtigt at fokusere på det positive.

Min FP blev godkendt på 2 dage og jeg har kun positive erfaringer med min jobkonsulent, hun var en meget omsorgsfuld person med en faglig stolthed og hjertet på rette plads.

Derudover har jeg sag kørende hos ASS og forhenværende arbejdsplads mht erstatning, men det er en novelle i sig selv
tbk er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Super K10-søger, kom lige her... Flower Alt det andet 2 19-11-2010 11:03
Har det super godt nu. KatrineB Alt det andet 3 08-05-2010 15:34
Må kommunen tvinge til behandling??? birkiz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-09-2008 11:23
Super møde idag. Maj-Britt At søge førtidspension 3 07-03-2008 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension