K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2016, 11:59   #1
TLH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 22
Styrke: 10
TLH er ny på vejen
Revalidering - 25 timers krav

Jeg har to spørgsmål, jeg håber i kan svare på:
1) Min sagsbehandler har i går fortalt mig, at hvis jeg ikke kan garantere at jeg kan arbejde minimum 25 timer / ugen (senest om tre måneder), kan jeg ikke blive indstillet til revalidering. Altså FØR jeg kan få revalidering, skal jeg arbejde mindst 25 timer om ugen. Kan det virkeligt passe, at der er et så fast timetal? Ved i, om det timetal faktisk står i lovgivningen, eller om det er et timetal kommunen (Københavns) har fastsat, og noget man derfor kan gå ind og tale imod?
I over et år har planen været, at jeg skulle i virksomhedsrevalidering, og der er på intet tidspunkt i den periode nævnt, at jeg skulle kunne arbejde 25 timer - min mentor bakker mig fuldt op i dette (hun har været med til samtlige samtaler).

2) Jeg har været i forrevalidering i et år (KK har været langsom med tingene, derfor så længe) og er på sygedagpenge. Jeg har hele vejen igennem forløbet fået af vide, at jeg "står godt" i forhold til revalideringen, og grunden til jeg ikke er sendt til revalideringsteamet før, er fordi KK har haft personale problemer. Min mentor sendte allerede for en måned siden min (forrevalidering)praktikkontrakt ind, så den kunne blive forlænget (for tredje gang), således at jeg ikke pludseligt stod uden at måtte arbejde, fordi KK er langsomme. I mandags fik jeg af vide, at kontrakten blev forlænget, og alt ville fortsætte som før de næste tre måneder, og først derefter ville man derefter ville begynde at se på mulighederne for revalidering. Så i mandags så alt godt ud.
I går - den dag min praktik udløb - fik jeg så pludseligt af vide at kommunen, at hvis jeg ikke samme dag - altså i går - senest i løbet af 4-5 timer sagde, at jeg ville kunne bevise at jeg kan arbejde 25 timer/ugen, så kan jeg glemme alt om revalidering. Hvis jeg ikke sagde ja, ville de stoppe alt - inklusiv mit arbejde, hvor jeg, som sagt, skulle stoppe med 5 timers varsel. Jeg blev ikke oplyst om hvad det betød, hvis jeg sagde nej. Jeg er heller ikke oplyst om hvad det betød, hvis jeg sagde ja. Jeg er ikke oplyst om noget! Jeg føler jeg måtte tage et valg i total blinde. Jeg får ud af ingenting forelagt nogle krav, jeg aldrig har hørt om, og skal tage stilling til noget, hvor jeg ikke aner hvad konsekvenser mit valg har. Jeg har naturligvis ikke haft mulighed for at snakke med hverken psykolog, psykiater eller egen socialrådgiver. Jeg ved desuden heller ikke, om min mentor forlænges.
Jeg tænker der er mulighed for, at klage over den behandling? Altså, at jeg ikke er blevet vejledt af kommunen, og derfor ikke har kunne træffe et valg på et oplyst grundlag.

(jeg har søgt på jeres forum, men har ikke kunne finde noget om 25 timer - jeg håber ikke jeg har misset et opslag).

Sidst redigeret af TLH; 01-07-2016 kl. 15:44.
TLH er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension