K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2015, 20:42   #1
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Tennis/golfalbue - operation

Jeg har tennisalbue, og har i dag fået en tid til en operation (3. december)
Dvs en "overskæring af senetilhæftningen". Der står at operationen er under lokalbedøvelse, og varer omkring 15 min., så det er nok ikke et kæmpe indgreb.
Men derfor er jeg alligevel virkelig nervøs, lige så snart ordet operation indgår, og der skal skæres i mig. Min ængstelig/evasiv personlighedsstruktur bidrager nok heller ikke, så jeg har en masse katastrofetanker.
Derfor har jeg brug for nogen svar, som jeg håber i kan hjælpe med, og jeg søger nok ret ensidige svar(netop for at få dæmpet katastrofetankerne):

Erfaring hvor operationen er gået godt (har ikke lige brug for skræksenarier, da det bare vil gøre mig mere nervøs. Og jeg ved godt at operationen ikke altid virker/hjælper)
Hvor lang tid går der cirka før man kan "fungere" igen? Dvs lave mad, cykle og den slags ting.
Behøver jeg virkelig frygte det så meget, eller er det i virkeligheden bare et lille hurtigt indgreb som ortopæden sagde? (jeg tror på ham, men det hjælper hvis jeg kan høre det fra andre også)

Og så undrer jeg mig lidt over noget, som måske er et dumt spørgsmål: Har det ikke nogen effekt på ens arm de første dage, indtil senen vokser sammen igen? Man skærer den jo over?

Og jeg har googlet, men jeg synes mest jeg fandt standardsvar, dvs at man skar senen over, og at det ikke var sikkert at det virkede/hjalp.
Jeg tør heller ikke lige google alt for meget, da jeg lidt frygter at der dukker billeder op, der bare vil skræmme mig endnu mere. Tegninger/illustrationer er fint nok, men decideret billeder, nej tak :P

Sidst redigeret af MistyMiss; 17-11-2015 kl. 20:53.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension