K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2008, 13:11   #11
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej.
Jeg har selv en langt fremskredet grøn stær. Der er flere på siden der har skrevet om at kriterierne for synshandicappet er 6/18. Ved grøn stær er det imidlertid ofte ikke synsstyrken der er problemet, men synsfeltet. Grøn stær er netop kendetegnet ved at centralsynet er godt, mens synet perifert mistes, så man får oplevelsen af at se i en kikkert.

Min øjenlæge der har forfattet pjecen på Værn om synet om grøn stær , siger at man i dag er så dygtige til at kontrollere sygdommen, at ingen i dag bliver blinde af sygdommen, hvis man blot er under behandling. Jeg håber han har ret.

Alligevel kan det være meget angstprovokerende, hvis man allerede har mistet synet på det ene øje. Især hvis det også har resulteret i at man mister sit hidtidige erhverv. Så selvom 80% syn på et øje lyder af meget, kan det opleves som et meget indgribende handicap. Selv fik jeg store problemer med at læse. Og pludseligt kan man virke klodset og gå ind i alt. Men det er muligt at finde fodfæste på arbejdsmarkedet igen. Så til grenen 13, fat mod. Ingen kan jo i virkeligheden spå om fremtiden, og nye behandlingsmuligheder dukker hele tiden op. Så jeg synes du skal leve livet nu, og finde noget som du kan holde til. Og lad så være med at spekulere over hvad fremtiden måske - måske ikke byder.

Hilsen fra en ligestillet
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension