K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2014, 12:31   #1
tjaa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
tjaa er ny på vejen
Unhappy Mistet sygedagpenge - ikke ret til kontanthjælp

Som temmelig mange efterhånden, er jeg havnet i situationen "mellem de to stole", som vores politikkere lover/lyver, at borgerne IKKE havner i!

Jeg går sygemeldt på 13. måned. Mistet job og været tvunget til at sælge min bolig pga. økonomisk usikre fremtid. Flyttet i 2v lejlighed i ny kommune. Kan pt. ikke varetage et job grundet min sygdom. Jeg er enlig.

I jobcentret blev der aftalt et opfølgningsmøde 4 uger efter det første møde. Her skulle aftales jobprøvning i andet erhverv (eller hvad begreb de bruger), forlængelsesmuligheder og hvordan jeg ville stå i forhold til den nye regler pr. 1/7. I stedet modtog jeg partshøring om ophør af sygedagpenge. Meget belejligt med ophør inden 1/7.

Jeg er fortsat under læge- og hospitalsbehandling/-undersøgelser. Fortsat ingen diagnose, da jeg ikke passer ned i de gængse kasser i det danske sundhedsvæsen.
Jobcentrets lægekonsulent har meget belejligt konkluderet det stikmodsatte af alle eksperter (læge, neurolog, hospital m.v.), at jeg skulle være fuldt arbejdsdygtig, trods af min virkelighed desværre er en helt anden.
Jobcentret mener ikke, at jeg er berettiget til forlængelse af sygedagpenge, selvom al logik og advokat, forbund m.v. mener det modsatte.

Trods klage over stop af sygedagpenge, som advokat hjalp med at udfærdige, da der er temmelig mange fejl i min sag, har jobcentret fastholdt deres beslutning om ophør af sygedagpenge. Sagen går nu videre til Ankestyrelsen med minimum 8-10 måneders behandlingstid.

Jeg er ikke berettiget til kontanthjælp, da jeg som mange mennesker har begrænsede reserver, feriepenge, opsparing m.v. efter at have tjent mine egne penge, og betalt skat, i mere end 30 år. Desuden bor jeg i andelsbolig med friværdi.
Havde jeg været dybt forgældet og stået i RKI, så havde jeg til gengæld kunnet få i hoved og r...!

Jeg lever pt. af mine reserver siden midt i maj 2014 og med udsigt til 8-10 måneders behandlingstid hos Ankestyrelsen. Afventer fortsatte undersøgelser og behandlinger m.v. Ingen tidshorisont og ingen diagnose pt.

Desværre har jeg først i dag stødt på dette forum, da jeg tidligere har sat min lid til advokat og fagforbunds ekspertise.


1: Hvordan står jeg og er der overhovedet noget jeg kan gøre, for at få en eller anden form for ydelse?

2: Jeg læste her (http://www.k10.dk/showthread.php?t=30294) at, hvis man søgte førtidspension, ville man "tvinge" en sygedagpenge forlængelse igennem grundet behandlingstiden på førtidspension. Men der står samtidig, hvis jeg fortstår korrekt, at ansøgning om førtidspension skulle være sket inden 1/7. Er det spild af energi, at forsøge den mulighed?

3: Er der andre ting jeg kan gøre?

Håber at i kan hjælpe mig videre med råd, da jeg er i total vildrede!
Udover at kæmpe med sygdom, skal jeg fortsat kæmpe med uholdbar økonomisk fremtid. Ikke ligefrem medvirkende til hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet - som politikerne ønsker...

Sidst redigeret af tjaa; 03-07-2014 kl. 12:35.
tjaa er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension