K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2009, 22:52   #1
pip2408
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
pip2408 er ny på vejen
Angry flexjob

hej jeg har nu været i 2 arbejds prøvninger og først fik jeg at vide de ikke ville godtage den for det var en jeg kendte der havde firmaet,dette havde de vidst fra starten men efter 13 uger blev den underkendt jeg har ikke fået noget skriftligt afslag som jeg troede jeg skulle have. nu har jeg så igen været 13 uger i arbejds prøvning igen denne vil de ikke godtage fordi der er skrevet en progesionsrapport de ikke kan bruge til noget siger de, men atter engang kan jeg ikke få noget på skrift hvad vil i råde mig til at gøre, jeg har prøvet i 14 dage at få fat på min sagsbehandler men der bliver bare lagt en besked om hun skal ringe men jeg hører intet fra hende.

med venlig hilsen
helle jensen.
pip2408 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 23:16   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg ville finde ud af, hvem sagsbehandleren har som chef,
og forklare ham situationrn, eller evt. bede om en anden
sagsbehandler, nogle gange lykkedes det.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 04:47   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
svar

hejsa

har du ringet eller emailet til din sagsbehandler??

jeg mailer altid til min sagsbehandler eller til jobcentret, enten til en personlig email adresse eller til jobcentrets fælles email

dette er så har jeg på skrift bevis på min henvendelse. i min kommune er det sådan at alle besvarelser skal svares på til borgeren indenfor 14 dage, og har jeg ingen respons fået, så mailer jeg til social direktøren på rådhuset, og han er ved at være godt træt af mine mails, men de kan jo bare overholde loven

han svarer altid og vidersender min henvendelse om at svar tiden ikke er overholdt til rette person også sker der noget
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 08:08   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De, skal som skylock siger, skrive, enten på mail, eller brev, men så skal du sørge for at dette får et stempel for modtagelse, og du selv kopi, til bevis, elleres kan et sådan brev let forsvinde.
Dernæst klager du videre opad, hvis du ikke får svar.

I din klage, skal du bruge begge arbejdsprøvninger, også det første. Du skal vedr. denne helst føre bevis for, at kommunen vidste, at det var en du kendte, i firmaet. helst i form, at vedkomne bakker dig op, eller andet.
Vedr. nr 2, lyder det også som noget være sludder, de bruger som argument.

Det lyder som om, de bare forsøger at forhale dig sag om afklaring. Det er ikke iorden.

Forlang en afgørelse, om ikke andet skal du klage videre i systemet.

MEN, hvilken ydelse får du? Har du fagforening?
Det kan være vigtig, udfra dette, hvad du gør.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 13:48   #5
pip2408
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
pip2408 er ny på vejen
flexjob

nej jeg er på kontanthjælp dette har jo varet i ca 4 år så jeg er ude af sygedagpenge systemet.har for øvrigt lige fået et opkald lige nu fra min sagsbehandler der ikke gider modtage alle de tlf.beskeder fra mig hun ringer eller skriver når hun ved noget,jeg spurte hende hvor lang tid jeg skulle vente om hun syntes en måned var rimeligt, hvor hun svarede jeg har lige sagt du hører fra mig og lagde på.
med venlig hilsen
helle jensen
pip2408 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 19:55   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
En sagsbehandler er til for at hjælpe folk, ved godt at mange
på K10 har oplevet det modsatte, jeg synes ikke din sagsbehandler
lyder samarbejdsvillig, og hvis det påvirker dig meget, ville
jeg førsøge at få en anden, nogle gange lykkedes det, du kan
ringe til kommunen og fortælle om jeres dårlige kemi, jeg synes
ikke du skal finde dig i din sagsbehandlers væremåde.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 23:57   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
pip:
Er du stadig medlem af fagforening?
Har du fået skriftlig afgørelse på hvor du er indplaceret i kontanthjælpssystemet?
hvad er konklusionerne på de 2 arbejdsprøvninger?
Du skal øjeblikelig stoppe telefonsnak med din uforskammede sagsbehandler!
Hvilken afgørelse er det du ikke får?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 09:03   #8
pip2408
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
pip2408 er ny på vejen
flexjob

nej desværre er jeg ikke medlem af en fagforening det er jo næsten umuligt at betale noget med en kontanthjælp når man bor alene.
de siger bare de ikke vil godtage mine arbejdsprøvninger og det er det jeg ikke kan få skriftligt så jeg kan klage over det jeg er lige ved at gå blive skør,man aner jo ikke hvordan man kommer videre.

hilsen helle
pip2408 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 09:16   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal klage, og forlange svar på flg.

1. Du skal have en skriftlig afgørelse på hvor du er indplaceret. I denne skal der være en faglig begrundelse, og helhedsvurdering.(se retsikkerhedsloven §6 eller 7).(læs også lov om aktiv beskæftigelse)(du kan finde dem under link her på siden).

2. Du fremlægger(skriftlig med stempel og kopi til dig selv) dine 2 arbejdsprøvninger, og ber om at de forholder sig til konklusionen, vedr din fremtidige forsørgelse.

Du skal i klagen ikke forholde dig til hvad hun mundtlig har sagt, for det vil sagsbehandler nok ikke bruge skriftlig som argument. Husk dog, evt udtagelse fra første arbejdsprøvning, om at de godt på forhånd vidste at det var en du kendte.

Du skal nok lave 2 særskilte klager/forespørgelser, men husk at få kopi med stempel, på alt du aflevere. hvis sagsbehandler ringer, må du lade være at svare, og be om at hun fremover skriver. Gå ej heller til møder, uden bisidder.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 10:23   #10
pip2408
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
pip2408 er ny på vejen
flexjob

tusind tak for dine gode råd vil sætte mig og få skrevet et par klager og se om jeg så kan få nogle skriftlige afslag.

mange tak
helle jensen
pip2408 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension