K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2011, 14:48   #1
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Beksæftigelsesankenævnet - ventetid

Hej herinde på K10

Jeg er snart ved at gå op i limningen af at vente på en afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet.

Nu har jeg snart ventet et år!

Min sagsbehandler indstillede mig til førtidspension (§ 18) i juni 2010. Jeg får afslag i august 2010. På grund af afslaget, stoppes mine sygedagpenge i august 2010. Begge afslag bliver klaget, men kommunen fastholder afslaget (september 2010).

Begge klager bliver sendt til Beskæftigelsesankenævnet i september 2010 (Jeg modtager ingen bekræftelse fra Beskæftigelsesankenævnet, om at de har modtaget mine klager).

Jeg kommer så på kontanthjælp fra september 2010.

(Sjovt for hos sagsbehandleren på bistandskontoret havde jeg ingen problemer med at blive henvist til en reumatolog, for at få en erklæring, da jeg bad om det. Sagsbehandleren hos sygedagpenge sagde til mig, at de ikke kunne henvise til en reumatolog erklæring).

Nå, men jeg får reumatolog erklæringen sidst i november 2010, hvor der står, at min tilstand er stationær, der er ingen behandlingsmuligheder, den eneste behandling er, at jeg ikke må lave de aktiviteter, der øger smerterne, der er ingen genoptræning, der vil kunne genoptræne mig til at arbejde mere en de 4 timer pr. uge arbejdsprøvningerne har sagt, samt at det er urealistisk at tro, at jeg ville kunne deltage i selv en skånsom genoptræning.

I mellemtiden har jeg så fået en ny sagsbehandler i bistandsafdelingen, som ud fra reumatolog erklæringen (igen) indstiller mig til førtidspension ud fra de nye oplysninger, selv om klagerne over afslaget på første indstilling og sygedagpenge endnu ikke er afgjort. Dette er i januar 2011. Januar 2011 får jeg igen afslag, og i marts 2011 får jeg afslag på klagen.

Igen sendes dette afslag til Beskæftigelsesankenævnet marts 2011, denne gang beder jeg HK, som fører klagesagen for mig om at undersøge, om Beskæftigelsesankenævnet i det hele taget har fået de første klager, da jeg jo ikke har hørt fra dem.

De påstår så, at de har sendt bekræftelse til mig for modtagelsen, men jeg har i al fald ikke modtaget noget. Jeg ryster reklamer og aviser fra postkassen hver dag, for at være sikker på, at der ikke gemmer sig et brev i mellem.

Beskæftigelsesankenævnet siger også til HK, at de tager alle tre klager på en gang, og at de ikke regner med, at der går ret længe, inden der er en afgørelse.

Jeg får så denne gang en bekræftelse på modtagelsen af klagen, hvor der står, at jeg kan forvente en afgørelse inden for 20 uger.

De 20 uger er så gået midt i næste uge, så vidt jeg kan regne ud. Jeg læste et sted, at inden deres afgørelse ville jeg modtage et brev, hvis jeg havde flere tilføjelser til sagen (hvad jeg har).

Nu er det, at hvis de først skal til at sende mig et brev (som måske igen går tabt et sted), jeg skal sende det tilbage, og de skal behandle klagerne, så kan jeg da regne ud, at vi vil overskride de 20 uger med en stor margen, med den tid de bruger på sagsbehandling.

Her er det så jeg kommer til mit spørgsmål.

Har I andre ventet lige så længe på en klageafgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, og er det bare mig, der er utålmodig?

Med venlig hilsen
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 15:20   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Ja, du er utålmodig men det er da forståeligt nok.

du har jo ventet en evighed allerede hvis man regner fra første klage.

jeg ville afvente de 20 uger og måske en til og så ringe dertil og høre hvor langt de er nået. jeg har selv prøvet at vente over 1 år, og da jeg så ringede dertil for at høre til sagen, fik jeg af vide den var afgjort for over 1 md siden, jeg havde bare ikke fået noget brev..

håber du snart får svar og at det er brugbart.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 15:43   #3
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Ja, man bliver utålmodig

Jeg venter og ser, om der er sket noget til sidst på måneden, ellers ringer jeg eller får HK til det.

Tak for svaret.

Hilsen
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 15:56   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ventede i 5 måneder på sygedagpenge stop
men blev ikke partshørt inden afgørelse

synes jeg heller ikke jeg har set i andre sager, men kan være noget nyt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 15:58   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
med hvilken begrundelse afviste de FP på

for hvis det er noget lægefagligt, har du vel udnyttet ventetiden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 16:05   #6
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
De har begge gange afvist på grund af, at de ikke mener, det er lægeligt bevist, at jeg ikke kan arbejde, det selv om jeg har 6 erklæringer og 2 arbejdsprøvninger på, at det kan jeg ikke.

Hvordan mener du, at jeg skal have udnyttet ventetiden?

Jeg mener, at jeg har lægeerklæringer nok, der beviser, at jeg ikke kan. Jeg kan ellers ikke se, hvilke læger jeg skulle gå til.

Mit pensionsselskab har anerkendt, at jeg er indvalid og ikke kommer i arbejde mere.

Hilsen
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 16:57   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Der er vist noget, der er gået helt galt her

Før februar i år var der er sagsbehandlingstid på ca 10 mdr i BAN i region Midt. Man sendte så 800 sager til behandling i region Hovedstaden, og det har bragt sagsbehandlingstiden ned på 20 uger

Men...

Silkeborg kommune har samtidig valgt at turbolukke 200 sygedagpengesager, og vi er en del, der nu har fået vores sager sendt videre til BAN siden marts i år. Vi har alle fået besked om de 20 uger, men der er nu flere der enten har passeret de 20 uger, eller er tæt på de 20 uger, som endnu ikke har hørt noget/fået tildelt en sagsbehandler. Så jeg tænker på at Silkeborg kommune nok er skyld i at de 20 uger ikke holder alligevel

Jeg forstår ikke helt den med at du vil modtage brev inden afgørelsen, hvis du har flere tilføjelser til sagen. Når BAN modtager sagen sender de et brev til dig, hvor du gøres opmærksom på at du har 10 dage til at sende supplerende oplysninger
Det er så meningen at du med det samme skal bede om aktindsigt i BANs sagsakter, og her komme med de supplerende oplysninger. Hvis du venter til de har afgjort sagen er det jo ligesom for sent...

Så noget er åbenbart gået grueligt galt her

Du er nødt til at få kontakt med dem igen, og spørge dem om dette. Om det er for sent for dig at få aktindsigt og komme med supplerende oplysninger

Jeg har forøvrigt heller ikke hørt om at BAN 'samler' sagerne. Måske de gør - det ved jeg ikke - men jeg kender flere som har/har haft flere sager kørerne i BAN. Tror du ikke dette måske handler om at sagsbehandler slet ikke fik sendt sagen videre til BAN sidste år, og nu prøver at dække sig ind?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 17:16   #8
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Jeg har virkelig også tænkt på, om sagsbehandleren ikke har sendt den første sag.

Jeg venter på, at min HK hjælper kommer fra ferie på mandag, så regner jeg med, at tale med ham om det, hvis ikke jeg hører noget inden.

Jeg ville jo egentlig gerne have fortalt BAN, at ud fra de samme papirer og erklæringer, som kommunen har til vurdering, da har mit pensionselskab godkendt mig som invalid.

Det er utroligt, at der er så stor en forskel på vurderinger af de samme papirer

Hilsen
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 18:21   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anni_D Se meddelelser
Jeg har virkelig også tænkt på, om sagsbehandleren ikke har sendt den første sag.

Jeg venter på, at min HK hjælper kommer fra ferie på mandag, så regner jeg med, at tale med ham om det, hvis ikke jeg hører noget inden.

Jeg ville jo egentlig gerne have fortalt BAN, at ud fra de samme papirer og erklæringer, som kommunen har til vurdering, da har mit pensionselskab godkendt mig som invalid.

Det er utroligt, at der er så stor en forskel på vurderinger af de samme papirer

Hilsen
Anni
men de skal give en begrundelse hvad der mangler lægefagligt
de kan ikke bare skrive det ikke er ordenligt dokumenteret
for så kan du jo går til 100 læger og være lige vidt
så jeg tænkt om du så har været igennem det som stod i afslaget

jeg fik en grundig beskrivelse på mit afslag og det har jeg så været igennem
men ankede heller ikke min sag

ellers bliver din sag i hverfald hjemsendt, det er helt sikkert
hvis der ikke er lavet en ordenligt beskrivelse

jeg er også godkendt af min forsikring og får tab af erhversevne
mens jeg stadig kæmper med kommunen

i eller andet sted er der noget helt galt i dette system
for en forsikring giver netop ikke tab af erhvervsevne, uden ordenligt dokumentation

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-08-2011 kl. 18:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 18:39   #10
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Hej

Ved afslag 1 står der:

Der er ved afgørelsen lagt vægt på, at der ikke skønnes helbredsmæssigt at være dokumentation for en varig nedsættelse af arbejdsevnen, der kan give dig ret til førtidspension.

Ved afslag 2 står der (det er her, de har modtaget reumatolog erklæringen):

Der skønnes fortsat ikke objektivt lægeligt påviste lidelser, der skulle gøre dig så uarbejdsdygtig, at du kun er i stand til at arbejde 4 timer om ugen. Det skønnes således ikke dokumenteret, at du via konkrete arbejdsfunktioner eller anden indsats ikke kan blive selvforsørgende.

Hilsen Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid Fp Kålpølser Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-06-2011 15:42
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension