K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2013, 14:42   #1
EnToTreFire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
EnToTreFire er ny på vejen
Exclamation hvad skal jeg gøre?????

Hej alle!

Jeg er ny her, og har læst på jeres forum mange gange før, har bare ikke kunnet tage mig sammen, til at oprette mig herinde... men nu gjorde jeg det!
Jeg er en ung pige på 19 år, der har en del historie og diagnoser på bagen. Jeg har diagnoserne panikangst, socialangst og OCD.
Jeg er henvist til OPUS da jeg har en psykose, som de psykiaterer jeg har snakket med, sætter ord på som mulig skizofreni.
Så sent som i foregårs var jeg på PSYK skadestue, og de ville have indlagt mig, men der var ikke nogen sengepladser. Så de valgte at sende mig hjem med piller, Quetiapin (zypraxa) mener jeg de kaldte det.

Men jeg har det i det store hele rigtig svært, kan ikke finde ud af at tage vare på mig selv, såsom bad, spise osv. Har flere gange forsøgt at få uddannelse, men dette har jeg hver gang knækket nakken på, og endt ud i jeg måtte opgive det hele. Har også forsøgt kurser, som bare var en gang om ugen, som også virker uoverskueligt, og er et for stort pres.

Så lige nu ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg skal ind til OPUS her d. 26. Marts.
Jeg bor sammen med min bror og svigerinde, men har næsten ingen penge, lever på kontanthjælp og har ca. 4500 udbetalt om måneden. Efter husleje, regninger og forsikring er betalt har jeg ca. 1500 om måneden til mad og mig selv. Ryger også, og tør ikke stoppe, da jeg føler det hjælper på min psykose (lyder sikkert vandvittigt).

Overvejer om jeg kan få tilkendt ftp, men hvad kræver det? Har som sagt ingen overskud, og kan knapt overskue at ringe op til nogen...

Plz hjælp mig lidt her ...

Skal have tingende skåret ud i pap, fordi jeg har svært ved at forstå ting
EnToTreFire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 17:55   #2
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af EnToTreFire Se meddelelser
Hej alle!

Jeg er ny her, og har læst på jeres forum mange gange før, har bare ikke kunnet tage mig sammen, til at oprette mig herinde... men nu gjorde jeg det!
Jeg er en ung pige på 19 år, der har en del historie og diagnoser på bagen. Jeg har diagnoserne panikangst, socialangst og OCD.
Jeg er henvist til OPUS da jeg har en psykose, som de psykiaterer jeg har snakket med, sætter ord på som mulig skizofreni.
Så sent som i foregårs var jeg på PSYK skadestue, og de ville have indlagt mig, men der var ikke nogen sengepladser. Så de valgte at sende mig hjem med piller, Quetiapin (zypraxa) mener jeg de kaldte det.

Men jeg har det i det store hele rigtig svært, kan ikke finde ud af at tage vare på mig selv, såsom bad, spise osv. Har flere gange forsøgt at få uddannelse, men dette har jeg hver gang knækket nakken på, og endt ud i jeg måtte opgive det hele. Har også forsøgt kurser, som bare var en gang om ugen, som også virker uoverskueligt, og er et for stort pres.

Så lige nu ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg skal ind til OPUS her d. 26. Marts.
Jeg bor sammen med min bror og svigerinde, men har næsten ingen penge, lever på kontanthjælp og har ca. 4500 udbetalt om måneden. Efter husleje, regninger og forsikring er betalt har jeg ca. 1500 om måneden til mad og mig selv. Ryger også, og tør ikke stoppe, da jeg føler det hjælper på min psykose (lyder sikkert vandvittigt).

Overvejer om jeg kan få tilkendt ftp, men hvad kræver det? Har som sagt ingen overskud, og kan knapt overskue at ringe op til nogen...

Plz hjælp mig lidt her ...

Skal have tingende skåret ud i pap, fordi jeg har svært ved at forstå ting
Kære du..
Jeg har ikke så mange gode idéer til hvad du kan gøre, men jeg har erfaring som pårørende til en ung mand, der har nogle af de samme problemer. Han er også startet op i et forløb (sikkert OPUS, da han er 25 år) Det er i København og det går ikke så hurtigt derovre, da der åbenbart er meget ventetid..og ventetid og psykisk sygdom passer meget dårligt sammen.

Han er under udredning for skizofreni og i behandling med Abilify..får kun en lav dosis nu..han har været igennem en tvangsindlæggelse pga. psykose, og bor nu sammen med sin kæreste..

Han har meget svært ved at få lavet noget i hverdagen..sover meget pga. medicinen eller fordi han simpelthen ikke kan se, hvad han skal bruge tiden på..han ryger også og har heller ikke råd, men kan ikke undvære det, for det dulmer hans tanker...penge er en evig bekymring og han har heller ikke overblik..tror hele tiden at han ikke vil have nok til hele måneden og det kommer til at fylde alt for meget..
Alle disse ting kan være en del af hans sygdom, men det kan også være det, der gør ham mere syg..hvis du forstår hvad jeg mener? Bekymringer kan blive meget store, når man er psykisk syg

Du bor hos din bror og svigerinde..har du snakket med dem inde på OPUS om muligheden for at komme til at bo et sted, hvor du kan få den nødvendige støtte? Famile er en god ting, og det er dejligt med pårørende, der kan støtte, men der kan jo være brug for mere end det..men så langt er du måske ikke endnu..jeg tror der er socialrådgivere tilknyttet OPUS, der kan være behjælpelige med at undersøge det for dig..for du har sikkert svært ved selv at få det gjort, kan jeg tænke mig..

Jeg håber det bedste for dig.
Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 02:49   #3
EnToTreFire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
EnToTreFire er ny på vejen
Tak for svaret

Har som skrevet øverst, første tid hos OPUS d. 26. Marts, så 16 dage endnu, føler godt nok der er lang tid til. Har så været på PSYK skadestue endnu en gang, men de ville ikke indlægge mig.
Har bare behov for ro snart, det er hårdt at være stærk....
EnToTreFire er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension