Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2009, 23:18   #83
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hold da op hvor er jeg irriteret på de skide kommuner .. undskyld mit fransk ..

Jeg har igennem det sidste stykke tid siddet og skulle opdatere vores liste, meningen var at jeg skulle have alle kommuner i landet skrevet ned med link til deres hjemmesider og så skulle vi have dem på sådan at der kom en kategori med dem der var i orden og link til deres svarfrister.

En kategori til dem der var tjekket og bestemt ikke var i orden

Og til sidst en kategori til dem der endnu ikke var tjekket ..

Men efterhånden som arbejdet skred frem fandt jeg bare ud af at mange af dem vi har der "skulle" være i orden nu har fået nye hjemmesider og igen ikke er til at finde, så nu kan vi bare starte helt forfra...

I dag skulle jeg så bruge nogen svarfrister fra min egen kommune KØGE og gud døde mig om ikke deres svarfrister heller ikke længere var i orden (ikke til at finde... )

Det gjorde mig negativ og jeg skrev en mail til dem...

Citat:

I sin tid skrev jeg til jer fordi jeg ikke kunne finde kommunens sagsbehandlingstider, jeg fik svar et brev med div svarfrister og derefter et link hvor tiderne var lagt ud ,dette link virker så ikke mere (ny hjemmeside eller ? ) jeg syntes det er fuldstændigt vanvittigt at det skal være så svært at finde sagsbehandlingstider på en kommunes hjemmeside og det viser en grad af ligegyldighed over for borgerne, er det Køge kommunes politik at jo svære tingene er for borgerne at finde jo hurtigere giver de op og jo større chance er der for at borgenrene ikke søger de ting de har krav på eller hvad er forklaringen på at man hvergang skal ud i et større detektiv arbejde ?

Jeg skal bede om at få oplyst hvor jeg finder svarfrister for de forskellige områder på Køge kommunes hjemmeside..

Dertil skal gøre opmærksom på retssikkerhedloven §3 stk 2


Ifølge retssikkerheds lovens § 3, stk. 1, skal kommunen behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Efter stk. 2 skal kommunen fastsætte en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.


Hilsen
xxx

Så nu kan jeg starte forfra med de frister en gang til , sidde og søge på sider for at finde dem og sende det til web og få ham til at sætte det ind , i forvejen er det tidskrævende og lidt af et detektiv arbejde at finde ud af hvor kommunerne gemmer deres svarfrister hvis de da har dem offentligt gjort ..

Og nu kan jeg lige se i ånden at vi skal til at søge efter svarfrister hver anden måned bare for at holde dem opdateret....

Kan godt være jeg nu er ved at være lidt paranoid men er det ikke slående som de svarfrister fiser rundt ...

Nu vil jeg sætte mig ned og forfatte en mail som vil ryge ud til samtlige kommuner der hvor jeg ikke kan finde deres svarfrister i første omgang og her vil jeg bede dem om at henvise mig til deres svarfrister som ikke fremgår af deres hjemmeside, samtidig vil jeg da foreslå dem at de på hjemmesiden højt og tydeligt skriver SVARFRISTER sådan at borger der ikke er skrappe til computere og søge ord og hvad der ellers kan være også kan se deres kommunes svarfrister...

Vil man ikke det fra en kommunens side kan man jo gå hen og få den tanke at borgerne IKKE skal kende svarfrister i kommunen ...

Nå men jeg ved nu hvad jeg skal lave i min weekend
  Besvar med citat