Se enkelt indlæg
Gammel 26-09-2010, 15:52   #206
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu begynder du jo......

at blive nysgerrig kære M2y.

Det kan man blive klog af. Men nu drejer tråden over i det politiske som kan være ubehageligt og tidkrævende at rode rundt i.

Mange kommuner ønsker kun få handicapråds-medlemmer og hvor embedsmænd søger mod formandsposten. Men for at gøre det kort.....NEJ, forvaltningschefen er ikke inhabil da handicaprådet IKKE kan eller må gå ind i enkeltsager.

Men som jeg forstår har du 2 problemer:
over 5 mdr svarfrist på sygedagpenge hvor kommunalbestyrelsen kræver af sine embedsmænd (sagsbehandleren) skal fremkomme med en afgørelse inden 2 uger.

Du modtager ingen svar.

Du ønsker at klage så et svar/afgørelse fremkommer.

Jeg anbefaler dig at klage til Tilsynet i den Statsforvaltning du tilhører. Skriv kort at Retssikkerhedslovens §3 stk.2 ikke efterleves i din kommune. Trods kommunalbestyrelsen har vedtaget frister for området.

Ikke som en personsag men som en direkte ulovlighed som åbenbart iværksættes........ja, netop af forvaltningschefen som åbenbart tillader sine medarbejder at bryde lovgivningen. Her klager vi til Tilsynet.

Send kopi til handicaprådet. Så bliver de tvunget til at tage stilling.
Send kopi til socialudvalgsformanden og borgmesteren som er den øverste ansvarlige.

Hvis du gør som jeg råder dig til vil alle implicerede få viden om hvad der foregår. Jeg er 99% sikker på at du vil modtage en hurtig reaktion fra kommunen.

Tilsynets afgørelse vil du først modtage om ca 6 - 20 mdr da der ikke findes lovbundne svarfrister i Tilsynet, kun lokale som man forsøger at overholde.

Men de frister kommunalbestyrelsen fastsætter og offentliggøre, skal behandles iht RSL §3 stk. 2, som LOVBUNDNE. I din kommune inde 2 uger.

Du skal ikke være utryg ved en forvaltningschef.....han er ansat og oppebære en god løn udelukkende for bla at servicerer DIG iht lovgivningen.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat