Se enkelt indlæg
Gammel 25-12-2010, 19:00   #240
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs igen......

Kære Curls.

Jeg forventer absolut ikke at hverken Københavns kommune eller andre kommuner skal præsterer 100%.

Men jeg forlanger at det ikke er embedsmænd/kvinder der sidder og bestemmer min sociale sagsbehandlngsfrist alt efter hvor travlt de end måtte have eller hvilket humør de er i den pågældende dag.

Det er et problem I skal tage op med jeres fagforening hvis embedsmænd/kvinder har for travlt og ikke tro at så kan man tilsidesætte lovgivningen for de arbejdsløse og handicappede.
Derfor har jeres fagforening også fremstillet denne lille guide hvis i ikke kan overholde lovgivningen
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=560
http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...is_til_web.pdf

Loven siger præcist at rent UNDTAGELSESVIS kan en borger få udsat sin sag.
Men begrundelsen ...krise, ferie, økonomi eller ressourser må ikke bruges som gyldig grund til at udsætte en afgørelse.

Disse frister er som du ved LOVBUNDNE hvilket vil sige at det er FOLKETINGET der fastsætte lovgivningen her til lands.

At enkelte borger ikke medvirker til en korrekt sagsbehandling er der også lovgivning om.

For at afslutte vores lille uenighed skal du vide at al rådgivning her på k10 fra min side af har, som udgangspunkt, min egen formåls§

"Lovgivningen skal overholdes.....også for de arbejdsløse, handicappede og sygemeldte"

Videre nævner du: " Selv nævnene som behandler klagesager kan heller ikke overholde sagsbehandlingstiden" her skal du vide at de forskellige nævn IKKE har LOVBUNDNE frister at rette sig efter, som den enkelte borger har iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2, som er LOVBUNDNE

Alle nævn`s sagsbehandlingsfrister er selvbestaltede og en service til borgeren og kan rettes fra dag til dag af embedsmænd/kvinder.

Godt Nytår til dig.

Mange hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-12-2010 kl. 20:15.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat