Se enkelt indlæg
Gammel 21-09-2010, 17:14   #193
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et godt råd......

hvis du vil finde din kommunes sagsbehandlingsfrister. (hvis kommunalbestyrelsen har vedtaget og offentliggjort dem) som de har modtaget besked om den 14 april 2009
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

Brug kommunens hjemmesides søgefunktion med ordene:

"frister", "svarfrister" eller "sagsbehandlingsfrister" hvis ikke det giver et brugbart resultat så søg på "retssikkerhedlovens §3 stk. 2"


Mange kommuner har disse frister godt gemt væk i underlige områder, hvor der kræves adskillige henvisninger, før man finder dem.

Men ved at bruge søgefunktionen dukker der tit referater op fra forskellige udvalg som nævner eller henviser disse sagsbehandlingsfrister.

Hvis ikke sagsbehandlingsfristerne nævnes overhovedet skriver i til kommunens indgang adresse:

"Kære Borgerservice.

Da jeg desværre ikke kan finde sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 på kommunens hjemmeside håber jeg at modtage hjælp til at få oplyst, hvor offentliggørelsen findes.

Med venlig hilsen
XXX"

Her er det vigtigt at du ikke bliver gal og sur, hvis du modtager en sludder for en sladder, rundt om Nørreum Snede og tilbage igen. Her sætter du bare teksten ind her på tråden, så klarer jeg den senere. Med en klage til Tilsynet i den Statsforvaltning hvor kommunen ligger.

Såre simpelt. K10 skal nok få 98 fine flotte kommunale hjemmesider, hvor ens retssikkerhed er i top.

God fornøjelse.

Hilsen

Sidst redigeret af phhmw; 21-09-2010 kl. 18:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat