Se enkelt indlæg
Gammel 03-08-2017, 10:04   #70
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Modtaget og tak for feedback.

Hvordan kan jeg vide, med min lille bitte indsigt og viden i jura osv, hvilke kampe jeg kan vinde,
og hvilke kampe jeg ikke kan vinde. Jeg har aldrig prøvet dette før...

Jeg er ikke jurist og gør det efter bedste evne. Det pisser mig af alle de usande påstande de kommer med, kan ikke bare sidde dem overhørrig.

Hvordan skal jeg så reagere og skrive/formulere min reaktion og til hvem ?

Kan du hjælpe med det ?

De erkender også flere steder at der er lavet fejl, både i deres sidste brev pr 28 juli 2017 samt i deres brev
d 22 juni 2017.
Jeg kan sagtens følge dig, i din frustration over alle de fejl, der laves i din sag.

Jeg kan komme med nogle idéer/forslag.

Når de skriver i et sprog du ikke forstår. Lad være med at skrive en klage, men skriv noget i stil med: "Jeg har modtaget et brev fra Xxxxx (skriv navn, afdeling ell.l.) hvori der står nogle ord/sætninger jeg ikke forstår, disse vil jeg gerne have oversat til almindeligt dansk da jeg ellers kan frygte, at jeg misforstår vigtige dele af min sag.
Samtidig forventer jeg, at partshøring/klagefrist (whatever) forlænges, så jeg kan nå at få jeres svar på ovenstående".

Ret det til så det passer til situationen.
Afleveres selvfølgelig mod kvittering.

Og hvis du ikke modtager svar på ovenstående, så klager du over, at de ikke overholder retssikkerhedslovens §4:
"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173199

Sådan en klage ville jeg sende til samtlige byrødder, men igen, jeg kender ikke opbygningen i Kbh.

----------------------------------

Hvis de f.eks. bruger usande/forkerte lægeoplysninger i en afgørelse ell.l., så anker du afgørelsen med henvisning til deres brug af fejlagtige oplysninger.

Hvis de bruger fejlagtige oplysninger i andre situationer end afgørelser, så klager du.
Jeg kender ikke din kommunes opbygning, men herude i provinsen ville jeg klage til jobcenterchefen (hvilket jeg selv har brugt flere gange).
Her kan jeg oplyse, at det er vigtigt, at det tydeligt fremgår af skrivelsen, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.
Skriv f.eks. som overskrift "klage over sagsbehandling", "klage over manglende svar" ell.l.

-----------------------------

Det allervigtigste er, at du hele tiden er up-to-date med aktindsigt.
Hver gang du har været til møde, eller der er sket noget i din sag, så beder du om aktindsigt "siden sidst".
Og hvis du i aktindsigten oplever, at der ligger forkerte oplysninger, så indhenter og afleverer du de korrekte oplysninger, og beder om, at få dem lagt i sagen. Mod kvittering selvfølgelig.

Lægepapirer (og evt. andre vigtige papirer) sørger du for selv, at have kopi af. Det er før set, at ting forsvinder i kommunerne.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man skal så dele alle fejl op i hvad der mest skader ens sag....altså klage over de ting som gavner ens sag mest...

Et eksempel kunne være...to fejl....

1. der mangler en underskrift på et brev fra kommunen...

2. der mangler at blive nævnt flere sygdomme/diagnoser i rehabpapirer som enten har været brugt til en afgørelse eller som skal bruges til en afgørelse...

Ud af disse to fejl...og hvis man skal begrænse sig...bør man vælge nr 2....da denne vil have størst gavnelig effekt for borgeren...

Klager man over nr 1...vil det intet gøre for ens egen sag....dette selvom der selvfølgelig bør være underskrift på alle papirer der kommer fra myndighederne..
Rigtig godt eksempel.


Derudover er det meget vigtigt, at du ikke bruger al din tid og energi på din sag i kommunen, du skal sørge for også at have andet i dit liv, noget der er positivt og ikke handler om din sag i kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat