Se enkelt indlæg
Gammel 09-12-2010, 19:01   #271
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Scleroseforeningen skriver.....

Ændring af økonomi i 6-årsperioden


Spørgsmål:
Jeg har et spørgsmål vedrørende afdrag på handicapbil i henhold til BEK nr. 615 af 15. juni 2006 (jf. §6, stk. 3).

Jeg fik bevilget bil for 2,5 år siden og oplyste mit indkomstgrundlag på daværende tidspunkt, hvorpå det månedlige afdrag blev fastsat. Nu er jeg imidlertid kommet i fleksjob og min indkomst er en del større. Jeg ved ikke, om jeg stadig er i det job om for eksempel 12 måneder, men jeg er urolig for at jeg bliver præsenteret for en efterregning, hvis afdragsbeløbet ikke bliver reguleret efter min nuværende indkomst.

Gælder gældsbrevet derfor fra tidspunktet for aftalens indgåelse? Er kommunen selv opmærksom på ændringer i mine økonomiske forhold, når de yder tilskud til mit fleksjob?

Ekspertens svar:
Der er vedtaget ny bekendtgørelse og vejledning med ændrede regler pr. 1.10.2010. Det har dog ingen betydning for dit spørgsmål, da disse forhold er uændrede.

Vejledning nr. 95 af 12.11.2010 pkt. 216 drejer sig om ændrede indkomstforhold i løbet 6-årsperioden:

Udnyttelsestidspunkt

216. Efter bilbekendtgørelsens § 21, stk. 2, er det ansøgerens indkomst på tidspunktet for bevillingens udnyttelse, der danner udgangspunkt for beregningen af indkomstgrundlaget. Udnyttelsestidspunktet vil normalt være slutsedlens dato, men hvis der er tale om lån til en bil, der er anskaffet før modtagelse af bevilling, anses tidspunktet for bevillingens modtagelse som udnyttelsestidspunkt efter bekendtgørelsens § 21, stk. 2.

Det er den kommune, pågældende bor i på udnyttelsestidspunktet, der er ansvarlig for beregningen af indkomstgrundlaget (og de øvrige opgaver vedrørende den praktiske gennemførelse, herunder udbetaling af lån).

Skatteministeriet stiller oplysninger til rådighed til brug for opgørelse af indkomstgrundlaget, jf. servicelovens § 183.

Ændrede økonomiske forhold på udnyttelsestidspunktet kan medføre ændring i forholdet mellem den afdragspligtige og afdragsfri del af lånet, jf. bekendtgørelsens § 21, stk. 3. Ændrede økonomiske forhold i løbet af 6-årsperioden medfører ikke ændring i beregningen af støtten. Der kan dog eventuelt være grundlag for henstand eller eftergivelse, jf. bekendtgørelsens § 18, stk. 1.

Hilsen
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat