Se enkelt indlæg
Gammel 27-11-2012, 11:01   #355
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, det har du ret i....

Kære Gunvor.

Tilbage i 2005, hvor det hele begyndte, drømte jeg ikke om at det var en hvepserede jeg havde stukket fingerne ned i. Jeg var naiv.

Det har jeg tænkt mig at blive ved med at være!

Men løftet til den scleroseramte kvinde med 2 år 7 mdr ventetid på genansøgning af invalidebil har jeg tænkt mig at holde. Vi skal have ryddet op i disse bevidste lovbrud da det er den vigtigste § at kende for en "nybegynderfamilie" ud i den sociale verden. Retssikkerhedslovens §3 stk.2

I min tråd #302 tager jeg problemet op med Københavns kommunes oplysning om sagsbehandlingsfrister:

http://www.kk.dk/Borger/DetSocialeOm...rister_NY.aspx

"Fristerne er fastsat i henhold til retssikkerhedslovens § 3, stk. 2, så de svarer til den tid, der generelt går med at behandle 80-90 pct. af den pågældende type sag. Fristerne er sammen med fristen for hjemviste ankesager godkendt af Socialudvalget."

Denne lille markeret sætning skal bemærkes!

Borgerrådgiveren kan godt se problematikken og har fuld forståelse for mit synspunkt, men vil IKKE foretage sig yderligere.

Trods den markerede tekst kun har et formål, at forvirre borgeren!

Hvor kommer de 80 - 90% fra?

De kommer fra kravet om at en kommune skal JUSTERER sine offentliggjorte frister, hvis IKKE alle fristerne overholdes inden for 80 - 90% af tilfældene.

Det drejer sig IKKE om at sagsbehandlingsfristerne i KK kun skal overholdes i 80 - 90% af tilfældene. Naturligvis.

Netop det krav Borgerrådgiveren kræver i din henvisning.

At de offentliggjorte sagsbehandlingsfrister SKAL være realistiske!

Men da jeg er belastet af 2 andre lovforslag vender jeg tilbage med tanker om en ændring af strategien. Her skal jeg have hjælp af mange K10èr.
Jeg vender tilbage.

Mange hilsner
Peter

PS. men du har ret i at dette vil fortsætte så lang tid der ingen KONSEKVENS er af disse lovbrud

Sidst redigeret af phhmw; 27-11-2012 kl. 11:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat