Se enkelt indlæg
Gammel 26-02-2010, 10:56   #2
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
hejsa

på siderne www.hypermobilitet.dk og www.hypermobile.dk kan du finde en masse oplysninger vedrørende dette. De har mange artikler m.v. Ved indmeldelse (ca. 50,- pr. år) er der mulighed for at få endnu flere artikler og gode råd. Her er der også forum hvor div. emner tages op. Kan anbefales.

Nu kender jeg ikke graden af hypermobiliteten, men der er mange skånehensyn der skal tages både mht siddestillinger og overbelastning i det hele taget. Det er så let at sidde forkert i W stilling med benene, men det er bestemt ikke smart, da ledbåndene bliver endnu mere belastet i denne stilling. Jeg ved også på nettet, at der er en pjece fra et hospital et eller andet sted, hvor der er flere gode råd med mange gode tegninger og billeder, så det er lettere at se hvad der menes.

Min nevø er også hypermobil, og er fritaget for de hårde ting i gymnastik, det er meget vigtigt at tale med gymnastiklæreren herom - meget vigtigt !! jeg ved, at der også er nogle hypermobile børn, der har indlæg i skoene for at give bedre støtte m.v. det er som sagt meget individuelt hvad der skal til for den enkelte. Men det er vigtigt at lytte til sin krop. Spørg barnets fysioterapeut om hun ikke kan give dig noget mere konkret omkring disse spørgsmål du har.

Desværre er det ofte først når man har overbelastet sin krop at smerterne bliver for meget, og så er skaden jo sket. Det er meget normalt at være meget træt, da en hypermobil krop aldrig er i ro.

Husk at få tjekket om der er D-vitamin nok i kroppen, da det især for hypermobile er vigtigt, således at musklerne har en mulighed for at tage over i stedet for det overbevægelige led.

Hvis du ikke mener at have fundet nok omkring emnet, så tal evt. med din læge omkring besøg hos en reumatolog eller lignende. Jeg kan se, at du er i forløb hos fysioterapeut der kender til problemet. Måske kunne du selv lige kontakte samme fysioterapeut og spørge direkte, hvad dette så indebære - hvad dit barn helst ikke må og hvad der vil være en god ide at gøre.

Held og lykke

Sidst redigeret af Tutti; 26-02-2010 kl. 10:59.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat