Se enkelt indlæg
Gammel 10-02-2010, 07:32   #23
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jamen det er da godt, at du så indtil videre får sygedagpenge, din advokat må op i r.... på kommunen indtil du får dem udbetalt.
Jeg får ikke udbetalt sygedagpenge pt. Hvis jeg får dem udbetalt, bliver det med tilbagevirkende kraft. Så indtil videre må jeg leve af lånte penge, indtil kommunen har benyttet sig af deres urimeligt lange sagsbehandlingsfrist. Jeg synes at tidsfristerne er absurd fordelt. Kommunen kan tillade sig at trække min sag ud i det uendelige, mens jeg (borgeren) kun har ganske kort tid til at indfinde mig med "beviserne". En meget ulige kamp i min verden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ved godt at det ser sort ud hvis du får afslag på pension. Det er en kort frist de giver en for at dokumentere, at man ikke har nogen arbejdsevne der berettiger til noget. De kan jo ikke skønne på dine eller andre læger til at få dig behandlet og udredt, så tingene hænger jo ikke sammen. Kan din advokat ikke bruge dette til noget. ??.
Advokaten har fortalt mig, at kommunen har 10 uger til at besvare ansøgningen om førtidspension. Igen synes jeg det er fuldstændig urimeligt, at jeg, som en i forvejen hård prøvet borger, skal vente i uendelig lang tid, på en afgørelse af min sag.

Det kan være at sagsbehandlingstiden bliver væsentligt nedsat, hvis jeg går til pressen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg ved at der er nogle der får forlænget deres sygedagpenge også over de 3 år, dette ved at de stadig er under udredning og behandling i sygevæsnet og dette med formål for at få dem afklaret i forhold til arbejdsmarkedet. Jeg kan ikke se at dette for dig skulle kunne klares på de næste godt 26 uger.
Jeg ser heller ikke mig selv afklaret inden 26 uger. Slet ikke efter i går, hvor jeg var på ortopædkirurgisk amb. og få min dom...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Mht. pension forsikring og opsparing, så er dette meget normalt at have når man er ansat. Arbejdsgiveren betaler et beløb og arbejdstageren betaler et andet. Det er under denne forsikring at der er klausuler omkring udbetaling ved tab af erhvervsevne samt police omkring behandlings forsikring. Ved ikke om den for dig stadig kan være i spil, men det er værd at undersøge. Du må på et tidspunkt have fået tilsendte noget police fra pensionsselskabet, PFA, Danica Pension eller lign. Alternativt så tage fat i din tidligere arbejdsplads heromkring.
Jeg tror lige, at jeg hellere må undersøge det igen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja K10 er et dejligt terapeutisk redskab, her finder man forståelse for hvad det er man døjer med. Tillige er det uundværligt når man har en sag hos kommunen. Ens familie og omgangskreds mener ofte, at det må da være bare lige for kommunen, at forstå og, at man lige skal gøre sådan og sådan, men det er det bare ikke. Det er en møjsommelig kamp om at blive forstået og forstå.

Det er også svært for ens omgangskreds, at forstå at man ikke bare lige kan smile, når der er grund dertil, ofte føler man ikke, at de forstår. Jeg er holder efterhånnden mine problemer og lidelser for mig selv. Disse taler jeg primært med min psykolog og psykiater om, fordi selvom jeg respektere og holder af min omgangskreds og familie, så kan de ikke rigtigt gøre noget alligevel og forstår ikke ret meget af det jeg føler og gennemlever. Jeg har dog et par gode veninder, men vil egentlig hellere også holde dem til det de forstår og det er fint for mig.
Jeg har haft stor glæde af min omgangskreds, men jeg er alligevel ved at havne i en situation, der kræver proffesionel hjælp. Havde i går en diskusion med manden om den økonomiske situation. Det resulterede i frustration fra begge sider, da han havde svært ved at sætte sig ind i mine bekymringer om dit og dat. Jeg ville ønske, at jeg kunne forholde mig lige så let til det hele, som han gør. Men en kombination af mange ting, får tit min tankestrøm til at rive alt med sig.
Men det er alligevel rart, i den sidste ende, at vide at han bakker mig 110% op. Og, som han sagde, hvis jeg ikke har energi til at tage kampen op mod kommunen, så skal han f..... nok gøre det. Det kan ikke passe, at han ikke kan få hjælp til sin kone, når han altid har haft arbejde, og derfor betalt sin skat.... Mens andre kan få i hovede og r..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Du har så min. 1½ år tilbage på sygedagpenge og hvis du så samtidig kan få noget udbetaling fra din pensions forsikring, så er det da meget godt. Fint at du har en advokat tilknyttet, det må da få kommunen til at blive ekstra vagtsomme.
Ved ikke om kommunen er blevet mere vagtsomme. Min sagsbehandler er i hvert fald blevet mere snerpet. Det fremgik af den sidste mail hun sendte til mig, hvor jeg, på advokatens anbefaling, havde bedt om et møde:

Mht. mødet, er det så fordi der er kommet nye oplysninger til din sag? Ellers må jeg henvise til, at der er truffet afgørelse i sagen, og at du / din advokat kan klage over afgørelsen, som så vil blive revurderet af mig, og ellers behandlet i beskæftigelses ankenævnet.

Nå men tak fordi du har empati for at jeg står i denne vanskelige situation.....
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat