Se enkelt indlæg
Gammel 09-02-2010, 10:07   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sniffeline,

Tak for fiffet omkring kopiering, det må jeg prøve på et tidspunkt . Men ikke her lige midt i morgen kaffen.

Jamen det er da godt, at du så indtil videre får sygedagpenge, din advokat må op i r.... på kommunen indtil du får dem udbetalt.

Ved godt at det ser sort ud hvis du får afslag på pension. Det er en kort frist de giver en for at dokumentere, at man ikke har nogen arbejdsevne der berettiger til noget. De kan jo ikke skønne på dine eller andre læger til at få dig behandlet og udredt, så tingene hænger jo ikke sammen. Kan din advokat ikke bruge dette til noget. ??.

Jeg ved at der er nogle der får forlænget deres sygedagpenge også over de 3 år, dette ved at de stadig er under udredning og behandling i sygevæsnet og dette med formål for at få dem afklaret i forhold til arbejdsmarkedet. Jeg kan ikke se at dette for dig skulle kunne klares på de næste godt 26 uger.

Mht. pension forsikring og opsparing, så er dette meget normalt at have når man er ansat. Arbejdsgiveren betaler et beløb og arbejdstageren betaler et andet. Det er under denne forsikring at der er klausuler omkring udbetaling ved tab af erhvervsevne samt police omkring behandlings forsikring. Ved ikke om den for dig stadig kan være i spil, men det er værd at undersøge. Du må på et tidspunkt have fået tilsendte noget police fra pensionsselskabet, PFA, Danica Pension eller lign. Alternativt så tage fat i din tidligere arbejdsplads heromkring.

Ja K10 er et dejligt terapeutisk redskab, her finder man forståelse for hvad det er man døjer med. Tillige er det uundværligt når man har en sag hos kommunen. Ens familie og omgangskreds mener ofte, at det må da være bare lige for kommunen, at forstå og, at man lige skal gøre sådan og sådan, men det er det bare ikke. Det er en møjsommelig kamp om at blive forstået og forstå.

Det er også svært for ens omgangskreds, at forstå at man ikke bare lige kan smile, når der er grund dertil, ofte føler man ikke, at de forstår. Jeg er holder efterhånnden mine problemer og lidelser for mig selv. Disse taler jeg primært med min psykolog og psykiater om, fordi selvom jeg respektere og holder af min omgangskreds og familie, så kan de ikke rigtigt gøre noget alligevel og forstår ikke ret meget af det jeg føler og gennemlever. Jeg har dog et par gode veninder, men vil egentlig hellere også holde dem til det de forstår og det er fint for mig.

Du har så min. 1½ år tilbage på sygedagpenge og hvis du så samtidig kan få noget udbetaling fra din pensions forsikring, så er det da meget godt. Fint at du har en advokat tilknyttet, det må da få kommunen til at blive ekstra vagtsomme.

Held og lykke fortsat.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 09-02-2010 kl. 10:10.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat