Se enkelt indlæg
Gammel 08-02-2010, 11:06   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sniffeline,

Tak for dit flotte svar. Kan du ikke lige give mig et fif til hvordan man kopiere i bjælker som du så flot har gjort. ? Jeg har endnu ikke lært det. til trods for mit snart et årige medlemsskab på K10.

Dine sygedagpenge er forlænget 52+26 uger, men kunne de ikke forlænges yderligere på den baggrund at du nu søger pension, eller var/er det forsent ?

Jeg håber for dig at du finder flere ligesindede i genoptrænings forløbet. Det tager lang tid for en at lære at være hjemme og sætte pris på dette. Samtidig har man en sag hængende overhovedet, godt vi har K10 til at lufte vores bekymringer og spørgsmål, samt hjælpe andre med evt. løsning heraf.

Jeg får heller ikke kontanthjælp og røg ud af sygedagpenge i 2007 efter 52 uger, hvor min arbejdsgiver dog havde fået for de fleste og jeg så fik løn. Jeg havde intet forstand på §27 og er så ærgerlig over at så mange syge bliver fanget af ikke at kende til denne og §28. Jeg lever idag af egne penge og "Tab af Erhvervsevne" som jeg får fra den pensions forsikring jeg havde da jeg gik på arbejde. Min var sådan skruet sammen af jeg skulle anmode om fortsættelse senest 3 mdr. efter jeg stoppede med at arbejde og det nåede jeg heldigvis, men anede heller ikke noget om dette krav forinden!!

TAE beløbet er for mit vedkommende en månedlig ydelse, omtrent på størrelse med det jeg ville kunne få i kontant hjælp vil jeg tro. Indtil videre får jeg den til udbetaling indtil sagen om ftp. er afgjort ved kommunen og derefter tager de stilling til forlængelse. Jeg kan være berettiget til TAE frem til jeg er 65 år, så længe min erhvervsevne er under 50 % og det er uanset hvilken offentlig ydelse i form af sdp, kh, flex eller ftp. Under samme pensions forsikring havde/har jeg en helbreds og hospitals forsikring som dækker behandlinger i det private regi. Ved ikke om du har det samme, men det er da klart værd at undersøge

Håber for dig at der rådes bod på din sag og dit helbred, med tiden. Sagsbehandlerne de skal jo passe deres arbejde også må vi passe vores med alt hvad det indebære for at finde ud af om retten er på vores side.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 08-02-2010 kl. 11:08.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat