Se enkelt indlæg
Gammel 08-02-2010, 07:02   #18
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg har ikke helt overblik over hvor lang tid du nåede at være på sygedagpenge ?. Var det 52 + 26 uger.? Såfremt det "kun" var det, burde du vel kunne have fået yderligere forlængelse iht. §28:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Jeg er blevet forlænget med 26 uger, så dvs. 52+26 uger.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvis/når du pt. har ringe arbejdsevne, bør der så ikke under yderligere forlængelse af sdp. indledes en sag omkring pension ?. Alternativt hvad har de så konkluderet over for dig i forhold til §28 ?
Jeg ville også mene at jeg er berettiget til pension, da min tilbagevendende til arbejdsmarkedet har lange udsigter.
Jeg har gennem advokaten søgt pension. Men jeg regner stærkt med at få afslag. Som jeg vist tidligere har skrevet, bor jeg i en kommune, der kun tildeler halvt så mange førtidspensioner, som nabokommunerne. Desuden har et nærtstående familiemedlem (hvis gener jeg nok har arvet) kæmpet 7 år med at få en pension igennem. Det til trods for at han har flere speciallægers udtalelser om at han er 2/3 invalid, og tabt for arbejdsmarkedet.

Kommunen har givet mig den besked, at så længe jeg er helbredsmæssigt uafklaret, er der ingen forlængelsesmuligheder. Jeg fik afbrudt mit jobtræningsforløb, fordi jeg er for dårlig. Derfor mener kommunen nok ikke at det ophold kan bruges til en s... De skriver ordret: "Det vurderes ikke at klientens arbejdsevne vil kunne blive optimalt afklaret, førend hun har deltaget i et genoptræningsforløb."

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
En anden mulighed kunne også være en forlængelse via §27 stk. 3., hvis man altså må bruge den 2 gange?:

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.

For denne er du jo i allerhøjeste grad stadig under i forbindelse med at du venter på den genoptræning som lægekonsulenten anbefaler.
Advokaten har sagt det samme. Men det er yderst sjældent, at det kan lade sig gøre. Ved ikke helt hvorfor.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg forstår ikke, at de bare smider dig på kontant hjælp, medmindre, at du altså har været på sygedagpenge i over 3 år. ? Din advokat har kørt en sag, men har han også tromlet kommunens egne paragraffer ? Det formoder jeg. Sagsbehandlerne kan dem jo til hudløshed, men tror de er hemmelige for os andre.
Jeg er ikke engang på kontanthjælp, da jeg er gift og bor i fast ejendom. I øjeblikket lever jeg for penge jeg har lånt af familien (som om de ikke hjælper mig nok i forvejen). Jeg tror advokaten har styr på det hele, og han er god til melde tilbage, om hvad der sker.

Mht. sagsbehandlerens kendskab til §'erne, så har hun flere gange rådgiver mig forkert. Så jeg vil stille spørgsmålstegn ved, hvor godt hun kender dem. I øvrigt er tonen fra hende blevet meget anderledes, efter at jeg har opsøgt en advokat. Hvorfor er det lige at jeg skal behandles, som "en-af-de-vanskelige", fordi jeg har erkendt at jeg ikke kan gennemskue systemmet?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I øvrigt kan du måske være have mulighed for at "hente" penge fra en evt. privat pensions opsparing, som du måske havde da du var i arbejde ?. Du vil muligvis kunne hente noget udbetaling herfra, ved siden af de offentlige ydelser du måtte kunne få eller ikke få.
Det vil jeg lige undersøge. Mange tak for rådet

Indtil videre har det bedste ved hele mit sygdomsforløb været, at jeg har meldt mig til på K10. Det varmer fantastisk meget, at få så mange gode råd og historier om at jeg ikke er alene. Selvom at jeg får stor opbakning af familien, tror jeg alligevel, de har svært ved, at sætte sig ind i, hvordan jeg har det.

En af de ting jeg savner, ved ikke at være tilknyttet jobtræningscenteret mere, er alle de ligesindede, der befandt sig her.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat