Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2010, 12:02   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har en veninde der startede aktivering i går (også flekser) og jeg kan godt se at lige nu er det godt at de ikke har valgt at sende mig i aktivering for hold da op hvor syntes jeg det et groft når det er spild af folks tid , jeg har ikke noget mod hverken kurser aktivering eller andet for at holde mig igang men der er ved gud ingen der skal sende mig et sted hen hvor man meget tydeligt kan se at det her drejer sig kun om en ting og det er bibehold refusion for enhver pris ...


Min veninde er kommet et sted hvor de ikke kan varetage hendes skånehensyn , hun er dårlig gående har en gang distance på 300 meter men skal for at få en pakeringsplads pakere 500 meter fra bygningen hun skal være i , hun skal så ned og stille p skive hver time da man kun må pakere en time-..

I går var det så ikke noget problem for da de havde været der i ½ time fik de at vide at ja det var så den dag de skulle starte blødt op og så kunne de bare tage hjem nu ....

og de dage hvor de skulle være i lokaler hvor de gangbesværet ikke kunne komme til ja der kunne de bare tage en hjemmearbejdsdag ... helt ærligt og hvad er formålet så med det ?

Når hun så er der så skal hun lære at søge job , og skal lige hilse og sige at hun er den flekser jeg kender der nogensinde har skaffet sig selv flest job så det behøver hun vist ikke at lære , desværre viser det sig hvergang hun finder et job at hun ikke kan klare det helbredsmæssigt ...

Men det er da at tage fis på folk at sende dem i sådan noget aktivering det lugter lidt som det gamle dum i arbejde....

vi tror at du går derhjemme og bliver dum og lad så derfor skal vi nok sørge for at du kommer ud af døren engang imellem


Kender mange der ville kunne bruge deres tid meget mere effektivt derhjemme , en anden veninde til mig har frivilligt arbejde et par timer om ugen nu skal hun i aktivering (man må kun have frivilligt arbejde 4 timer om ugen som ledig flekser ) og hun har søgt om ikke hun bare kan få lov at komme op på de 10 timer i det frivillige arbejde ...

hvis ikke så må hun droppe det frivillige mens hun er i aktivering da hun ikke vil kunne klare begge ting men 10 timer vil hun godt kunne klare især hvis det er det samme sted , så nu er jeg spændt på at høre hvad det ender ud med...


Med kommunal beukrati ender det såmænd nok med drop det frivillige arbejde og kom i aktivering hvor du kan gå hjem efter at have skrevet ti linjer det er da godnat
  Besvar med citat