Se enkelt indlæg
Gammel 03-01-2010, 10:21   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er stadig ikke enig, Margetli, fordi:

Kontanthjælp må IKKE være en mulighed, fordi du/man enten er rask, og dermed berettiget til dagpenge, eller fortsat syg, hvorfor man skal afklares til fleksjob eller pension, på sygedagpenge.

Kontanthjælp MÅ IKKE være en mulighed, fordi man i systemet dermed står som om man kan vende tilbage til ordinært arbejde, hvorfor man selvsagt fortsat skal have sygedagpenge indtil dette er en mulighed.

Ved kontanthjælp, er problemet dels ægtefælleforsørgelse, dels kontanthjælpsloft i forhold til anden hjælp, dels at man ikke kan få bidrag fra evt penssionskasse.

Derfor SKAL deT ved LOV, ikke være mulighed for at tage den syge af sygedagpenge før endelig afklaring, til anden forsørgelse.

Den syge bliver i forvejen ramt af lønnedgang ved sygedagpenge, og man skal ikke rammes en gang til, ved at få halveret ydelsen pga kontanthjælp.
Sygedagpenge ca. 15.500, refusion fra stat 35%. Kontanthjælp 9.500. Refusion fra stat 65%. Begge ydelser er før skat.

Håber du kan se problemet. Og min personlige holdning er, at man skal tænke sig godt om, så der ikke bliver lavet nye tiltag, som igen vil blive misbrugt af kommunerne, og til ulempe for den syge.

Vedr. advokat: hvem skal så betale dette; systemet som i forvejen gør hvad de kan for at spare på offentlige ydelser. Det er simpelthen ikke holdbart.
Advokater vil gerne yde bistand såfremt der er sikre penge i det. peoblemer idag er, at det er der ikke fordi loven ikke er klar nok.
VH Popiae

Såfremt man vinder en retsag ved advokathjælp, er det også idag kommunen der skal betale hele beløbet.
Så det du gerne vil lave om, fungere således allerrede idag.

Man kan jo også godt få forlænget sygedagpenge, pga yderligere afklaring, ydereligere behandling, minus tid man afvendter denne, osv. Der er således dækkende forlængelse. Men dette misbruges her af kommunens lægekonsulenter, fordi det er en mulighed at fratage sygedagpenge, uden afklaring.
Det er det, der skal stoppes.
VH Popiae

Sidst redigeret af Webmaster; 04-01-2010 kl. 23:46. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat