Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2009, 14:34   #1
sweetie
Ved at vænne sig til K10
 
sweeties avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2009
Lokation: holstebro
Indlæg: 14
Styrke: 15
sweetie er ny på vejen
Hejsa :-) Jeg er Ny bruger på siden :-)

Hej.

Jeg er ny bruger på siden og her er min Historie (LANGT... så find kaffen frem )

Jeg er gift og har 3 børn.
Min Historie starter da vi fik vores børn...
Efter fødslen af vores tvillinger, havde jeg svært at binde mig til dem, efter 14 måneder kom lille søster til verden og jeg havde en del at se til, og pludselig virkede alt så uoverskueligt, en dag kom min mor og spurgte om det ikke snart var på tide jeg fik gjort rent i huset... Jeg brød fuldstændig sammen og kom til lægen, der fik af vide jeg muligvis havde en fødselsreaktion..

Blev sendt til en psykiater og han var ikke særlig god, han sad og vippede på stolen, pillede næse og rillede bussemænd og smed dem på gulvet, kløede sig i "bollerne" og han fortalte om problemer han havde som barn ?! og meget andet underligt... droppede ham ret hurtigt, for det gad jeg ikke se og høre på.

Min barsel var ved at udløbe og jeg kunne ikke overskue at komme ud på arbejdsmarked, jeg havde fået en psykolog, og han havde absolut intet at byde på og jeg skulle ud og finde job.

Jeg startede op som selvstændig med supplerende dagpenge, og havde fået et job ved siden af på 20 timer.
Så pga. af en misforståelse tog fagforeningen min dagpengeret og jeg skulle tjene 300 timer op på 10 uger for at kunne få dagpenge igen, men på jobbet kunne jeg ikke komme op i tid, jeg havde svært at overskue at få 3 små børn op og i tøj, fodre af og få dem af sted i dagpleje og børnehave og nå på job inden kl. 7, og samme historie ved fyraften og en mand der først er hjemme kl. 19.30 om aftenen. Det endte med at jeg droppede mit firma.

Min verden begyndte at krakkelere da vi fik af vide at der var noget galt med vores søn, og han havde det ikke nemt i børnehaven og at de ville ta kontakt til PPR og alt muligt, de kunne ville overhovedet ikke udtale sig om hvad det kunne være og jeg fik en drepression, og kom på medicin, synes ikke at medicinen virkede og på jobbet ville jeg starte op igen efter 5 ugers sygemelding, men de ville ha at jeg sygemeldte mig til jeg var helt klar og de endte med at de holdte mig væk fra job til jeg kunne fyres efter 120 dages reglen. Fyresedlen kom nytårs aften sidste år !

Stod så uden job, ingen dagpengeret, manden tjener for meget til at jeg kan få kontanthjælp....
Jeg fik snakket med lægen igen og blev sendt til den tidligere psykiater igen !!
Efter 2 gange fik jeg diagnosen ADHD og fik medicin, optrapnings perioden gik fint, havde dog mange bivirkninger af Motironen, var oppe på 7 tabletter om dagen og det kunne jeg slet ikke ha med at gøre, og måtte tage beslutningen om at dosere mig selv, for der blev overhovedet ikke fulgt op af hverken psykiater eller lægen. Endte med at jeg glemte at tage pillerne og droppede dem helt.

Kontaktede kommunen, jobcenter, fagforening m.m for at se om jeg kunne få nogen form for kontant ydelse, søgte revalidering og fik afslag pga. de mente jeg var i bedring, nu hvor jeg fik medicin !?

Kontaktede kommunen for at få en sagsbehandler i forbindelse med vores søn, det tog mig ca. 2 mdr at komme igennem til en, og så var det slet ikke hende vi skulle ha og der var så meget galt... imellemtiden kom vores søn til forundersøgelse på børne psyk og vi fik en foreløbig epikrise der kunne arbejdes ud fra.

2 mdr senere får jeg fat på en sagsbehandler og hun ville prøve at se om hun kunne finde ud af hvem vi skulle ha fordi der var omrokering af cpr nr. igen...
1½ mdr. senere ringede en sagsbehandler og det var så hende vi skulle ha ! Endelig kom et møde på højkant og hun tilbød aflastning og mente jeg skulle søge tabtarbejdsfortjeneste... papirene blev dog bare lagt i en bunke og blev glemt, men vi havde det rigtig godt med denne sagsbehandler !

Tvillingerne stoppede i børnehaven her i sommers 09 og vi havde fået af vide at vores søn skulle starte på en special skole efter sommerferien.
Han blev indkaldt til observations børnehaven på børne psyk 3 dage efter han var startet i skolen og det gav nogle fustrationer og konflikter. Han var der i en måned og i September 09 fik vi så hans diagnose.
Han har asperger og tourettes syndrom.

Så siden September har jeg prøvet at få fat i sagsbehandler på kommunen, der var desværre omrokering igen og vi skulle ha en anden, den ene dag snakkede jeg med 15 personer (nej det er ikke løgn!!!) bare for at få af vide hvem jeg skulle snakke med..... da jeg endelig fik fat i denne blev jeg smidt videre til hendes team leder, da hun havde overtaget nogle af hendes sager, 2 uger senere fik jeg fat i denne team leder som mente at rådgiveren havde fået vores sag tilbage....

Vi fik kontaktet en autisme konsulent og GUD hvor var det dejligt at snakke med hende. Hun vidste præcist hvordan vi har det og hvad vi slås med til hverdag og hun ville kontakte kommunen for os, for vi har RET til en sagsbehandler !! Hun mente jeg skulle søge tabtarbejdsfortjeneste og den er allerede sendt ind og så mente hun evt. at en førtidspension kunne komme på tale ?! (Men kan dog læse mig frem til at det ser ud til at være rimeligt svært at få ?
Men jeg skulle ha fat i min social rådgiver... JA GO DAW DO !?!!

Jeg blev godt gal og ret så utålmodig i forrige uge at jeg snakkede med store bogstaver, fik min egen rådgiver og har endelig fået hende og vores søns rådgiver til at komme til møde her hos mig på Torsdag !!!

Jeg har fundet et samtaleskema til vurdering af funktionsevne på nettet som jeg har udfyldt, har også skrevet et par stikord til nogle ting vi skal omkring.

Jeg har meget svært ved at skulle be om hjælp og endnu svære ved at be/kræve ting m.m

Er der nogen der har nogle gode råd og ideer til hvordan jeg kan forberede mig lidt til disse samtaler ?

Puha det var en lang smøre... håber ikke jeg har kedet dig...

Modtager meget gerne gode råd og ideer :-)
sweetie er ikke logget ind   Besvar med citat