Se enkelt indlæg
Gammel 30-10-2009, 19:24   #6
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
jeg giver Helene og andre ret...

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Næ, løbet er nok på nuværende tidspunkt kørt angående en førtidspensionssag. Du har jo en erhvervsevne på de der 10-12 timer, og der skal erhvervsevnen helst ligge noget nær nul...

Endvidere ville det også klinge forkert, hvis du fortæller sagsbehandleren at du ønsker førtidspension med henblik på at få gjort den hvilende, så du i stedet kan oprette et fleksjob...

Men jeg kan så udmærket se pointen!!
Men noget ta'selv bord på området er der altså ikke....
Tag selv bord er der ingen steder. Og jeg synes heller ikke der bør være det.
Jeg synes alt for mange spørger, om det dog ikke er kommunen, der skal foretage sig dit eller dat - og helt glemmer, at vi rent faktisk SELV har ansvaret for vores liv.
Nogle er "ved at gå i frø" over at gå og vente på en eller anden afgørelse - og mener de ikke ka få job, fordi de ingen uddannelse har. Jamen det er da bare at gå i gang med at få lært sig noget mere. Her i DK har vi i hvert fald et tag-selv-bord uden lige - når det kommer til uddannelser og kurser.

Så jeg kunne tænke mig, at der blev noget mere back-up på den front med uddannelse og lidt mere selv-sving - i stedet for bare rygklapperi og tudekiks og kleenex til alle. Kom med konstruktive forslag - i stedet for bare at gi personerne ret i at det er SÅ forfærdeligt - og kommunerne er SÅ dumme o.s.v.

I allersidste ende er der kun en, der er ansvarlig for, hvordan dit liv skal forme sig - og det er ikke kommunen.

Måske et lidt "skævt" indslag - som nogle synes er for hårdt - og ikke OK - men jeg har siddet og kigget på rigtig mange indslag - og hvor er der mange, hvor det er simpel kassetænkning der er fremtrædende.

jeg har netop læst noget min Oldemor har skrevet i 1952 - (først fundet nu, efter min mosters død) - men det fik mig virkelig til at tænke over, HVOR FORKÆLET EN GENERATION VI I GRUNDEN ER!!!!!

Undskyld, hvis jeg har fornærmet eller ophidset nogen, men måtte lige af med mit synspunkt.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat