Emner: Anden aktør
Se enkelt indlæg
Gammel 19-10-2009, 09:51   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af samfocus Se meddelelser
Hej alle

Jeg mener at et sådan angreb på samfocus fortjener at modspil derfor mit svar.

Til start vil jeg gerne sige at jeg på ingen møde ønsker at blive personlig da vi ligesom mange andre i denne branche er bundet at tavshedspligt, men selvfølgelig er der 2 sider af samme sag, og da jeg personligt har været med under forløbet af denne sag kender jeg godt sagens kerne, men lad det nu ligge.
Jeg vil bare sige at jeg tager hatten af for at i tager til genmæle og prøver at forklare jeres sag i samfocus , jeg er også klar over at der altid er to sider af en sag, men som du også kan se i andre indlæg så er der mange problemer med de private aktøre både mht at de ikke sætter sig ind i div skånehensyn og at de presser de syge og at de ikke overholder tider osv ...

I det du skriver kan jeg altså ikke lade være med at se nogen skævheder og det rejser nogen spørgsmål som jeg håber at du kan svare på ...


Citat:
Samfocus har en struktur der tilgodese alle aspekter i at få den ledige tilbage på arbejdsmarkedet.

1: coaches i Samfocus er delvist provisions lønnede, der tilkommer dem en bonus når folk er ansat og vel og mærke fastholdt i jobbet over en periode.
Kan der ikke netop være en fare i en sådan provision løn med syge mennesker, her tænker jeg på at jo hurtiger en ledig kommer ud jo hurtiger får en konsulent sin løn og dermed smør på brødet ?

Jeg har mødt mange mennesker og mange historier om private aktøre og jeg har også selv haft aktøre inde på kroppen og må indrømme at jeg længe har haft den teori at de var provisionslønnet, jo hurtigere de får mig ud jo bedre løn får de, og det har så igen gjort at mange ikke har taget hensyn til hverken tider eller skånehensyn eller for den sags skyld har "husket" at oplyse arbejdsgiver dette, er du ikke bange for at i falder i den samme faldgrube , altså det bliver vigtigere at få en flekser hurtigt i arbejde end det rigtige arbejde

Citat:
2: I flere kommuner får vi først størstedelen af betalingen når den ledige er i job og fastholdt.
Hvor lang tid er den fastholdelse drejer det sig om en måned 2 eller 3..

Her tænker jeg på fleksers desperate behov for at komme i job jeg har selv været der og ved hvad det kan betyde for helbreddet hvis ikke det er det rigtige job, og et job som matcher de skånehensyn man har, det er fedt at have et job , men det er værre hvis det er sådan at man efter 1 år går helbredsmæssige ned pga jobbet ikke er tilpasset ordentligt til ens skånebehov

Citat:
3: vi er kun lønnede per dag hvilket vil sige at vi ikke har nogen interesse i at "holde" på folk uden en fremgang.
Det kan jeg godt se, men kan man så være sikker på at der ikke kommer en ufordelagtig udmelding fordi man ikke er "samarbejdsvillig" jeg har selv prøvet at få skyld for ikke at ville arbejde fordi jeg sagde nej til et job hvor det krævedes at jeg mødte midt om natten uden for landets rige og retning det mente aktøren ikke var noget problem jeg måtte jo bare gøre som alle andre og få fat i en bil ...

Dette til trods for at mine skånehensyn meget specifikt er formiddag og sidst på eftermiddag og ikke mere end det ...

Så når ALFA skriver at i siger vedkommen skriver at vedkommen ikke vil tage mod et arbejde, ja så kan det i mine øjne godt passe siger ikke at det er sådan og ved at der er to sider af historien men syntes da at det burde være en af de ting i tager med i jeres overvejelser når i skal fremskaffe job ...



Citat:
Vi i Samfocus ser de ledige lige som meget som vores kunder som vi ser kommunerne, ja endda måske endnu mere, det er vores succes med at få folk i arbejde skaber os. Nu er samfocus efterhånden vokset til 15 medarbejdere derfor kan jeg naturligvis ikke være med i alle sager, men hvis nogen ønsker dialog er min telefon altid åben (40606266) i kan være med til at præge hvordan vi gør tingene, derfor er ris og ros altid velkommen, også som anonym, for vi ønsker netop dialogen for at forbedre os.
Det håber jeg at folk vil tage i mod og netop det at du ikke kan være til stede ved alle samtaler håber jeg gør dig åben over for netop kritik , det kan nogen gange være ganske berettiget kritik og der er altså uanset hvordan man vender og drejer det nogen jobkonsulenter hvor løn og resultat tæller mere end helbred og det rigtige job ... vi har nok alle mødt dem på et eller andet tidspunkt og derfor har de private aktøre og jobcenterne selv været med til at skabe den mistro der er blandt fleksere ...


Citat:
Når det er sagt er vi også mennesker og kan ikke gå på vandet eller andet, det vi gør findes der ikke nogen trylleformular på andet end hårdt arbejde, grunden til at jeg skriver dette er at vi hellere end gerne vil se folk i deres drømmejob, men det er langt fra hver gang det lykkedes, derfor bør man også kigge ind i sig selv og acceptere jobs som måske ikke lige er drømmen men et skridt i den rigtige retning.
Jeg tror at de fleste flekser er mere end åben for alt andet end drømme jobbet men det er ekstremt vigtigt at sætte sig godt ind i deres skånehensyn også selv om det skulle være lidt svære at skaffe job på den måde, hvad hjælper det at finde jobbet hvis folk går ned på det , og på en eller anden måde så er det så komisk at næsten alle flekser får at vide at de kan bestride et let kontor arbejde... det er for alle med store skånehensyn og så er det bare at man tænker .. hold da op hvor er alle de kontorer henne ?

Og så er det at de havner i ikke lige drømmejobbet som du beskriver det , og jeg vil beskrive det som at man ender i jobbet som kan være den sidste pind i kisten ...

Jeg er selv en af dem som kunne klare de lette kontorjob ..
Hallo siger jeg bare ...

Det endte ud med tilbud om arbejde i Aldi 20 timer om ugen fordelt på 2x10 timer

Et job i en grill bar i ulvetimen

Et job på en tankstation hver morgen fra 5 til 9

Mine skåne hensyn er såmænd ..

Ingen tunge løft ingen stress ingen deadline rolige omgivelser forudsigelige job funktioner ingen monotone bevægelser ingen gentagene bevægelser og først på dagen (træthed og melt down på hjernen efter nogen timer) jaaa de er jo opfyldt i de tre job ikk ...
endte med marketing og gik ned på det (stress og deadline ) men ok det var så min egen skyld for det var jo så lige det job jeg selv kunne finde...

Men måske værd at tænke endnu mere over folks skånehensyn

Citat:
Mit tilbud står stadig åbent om at folk kan komme forbi til vores kontor til en uforpligtende snak, eller give mig et ring, det får mange meget mere ud af end mailen jeg besvare her.

Med venlig hilsen

Peter Hulstrøm
Samfocus
[email protected]
40606266
Og tak for det håber at der er nogen af brugerne der kommer i kontakt med jer der benytter sig af dette tilbud , jeg vil helt sikkert gøre det hvis jeg ender ved jer efter endt arbejdsprøvning (hvis der altså er noget at ringe for )
  Besvar med citat