Se enkelt indlæg
Gammel 30-09-2009, 13:40   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

Systemet var ikke en meter bedre før 2001, så hold op med det politik
Det er vores sygehusvæsen som er alt for ineffektivt. Samt der er aldrig blevet brugt flere penge
I mange lande er de bedre end Danmark og for langt færre penge.
Jeg ved ikke helt hvordan du vil lade politik ude af det, det her er i allerhøjeste grad et spørgsmål om politik. Jeg synes det er fint at du har kunnet få hurtigere behandling på et privathospital. Men nu har jeg faktisk boet i flere lande hvor scenariet er som ovenfor, og jeg har set den forskel der er på private hospitaler og offentlige i disse lande, hvis du bliver syg der og ikke har nogen forsikring, ja så kan kysse god behandling farvel.

Du kan sidde i alenlange kø'er og hvis du er heldig kommer du til at se en sygeplejerske, som højst sandsynligt sender dig hjem med besked om at komme igen næste dag.

Jeg har både set og mærket konsekvenserne af et system der støtter den private sundhedssektor og knap nok øjner den offentlige, for det er jo bare for fattigrøve, og hvem gider bekymre sig om dem?

Jeg ville nødigt se at Danmark kom til det punkt at det private sygehusvæsen var det dominerende. Det er fint som et tilskud til det offentlige, men det bør blive ved det, et tilskud. Så at det ikke er politisk det er ikke korrekt. Og skulle regeringen virkelig have success med denne strategi, så er det os herinde, borgerne med mindst resourcer der vil blive sorteper og ramt hårdest.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat