Se enkelt indlæg
Gammel 26-09-2009, 10:55   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lilleper Se meddelelser
hej

jeg var til samtale i jobcenter igår og så lægekonsulent jens bangs udtagelse han skriver at jeg har betydelige skånehensyn med ryg nakke og skuldre
så for mig at se kan jeg ikke lige komme på et ufaglært job hvor disse ikke blir belastet
er nogen der har fået ftp på dette grundlag eller er det mest phykisk der blir givet ftp på

jeg prøver at vudere om jeg skal søge en ftp efter §17 på et tidspunkt jeg har nu gået på sdp i næsten 2,5 år sammenlagt siden 2006 ogstadig ikke blevet afklaret i arbejdsprøvning

nogen som har et bud på chancen for ftp

Jeg hive lige dine spørgsmål herned så de ikke drukner i resten af tråden

Og som StonesTM spurgte dig om så er det nødvendigt med diagnoser osv


Jeg er feks flekser har været det siden 2003 en af tingene er netop problemer i nakke og skulder og arme som også du har (det er ikke sikkert vi fejler det samme ) men jeg er så visiteret til fleks på dette sammen med andre ting så hvis det er det "eneste" du fejler så kan jeg godt nok heller ikke se nogen chance for en pension ..


Men du skal nok have gang i din sag for at ikke pludselig falde for sygedagpengegrænsen

Jeg er selv ufaglært med tungt arbejde og da jeg blev visiteret til fleks i sin tid var det efter arbejdsprøvninger osv og jeg blev visiteret til at kunne klare lettere kontor arbejde evt hjemmearbejde taste arbejde osv

jeg har så arbejdet inden for marketing som flekser ..

Så der findes naturligvis lettere job man kan lave hvis det er man ikke kan klare et tungt arbejde der er også som flekser mulighed for at få en mentor til at lære en op så opgiv ikke tanken om arbejdsmarkedet endnu

Jeg har som skrevet været visiteret til fleks nu siden 03 og siden da er der kommet mere sygdom til flere smerter og flere diagnoser og først nu snakker man ftp er pt i arbejdsprøvning men intet er sikkert , selv om jeg er på 6 timer om ugen så ved jeg godt at jeg kan ende ud med at blive ned visiteret i timeantal og kan fortsætte som flekser det er ikke nemt lige at få en ftp og alt skal være afprøvet

Men klart at du skal have kommunen igang lige nu er du på sygedagpenge og visiteres du til fleks ja så vil du komme på ledigedsydelse når du først at miste dine sygedagpenge så vil du blive visiteret til fleks hvis det er det som det ender ud med , på kontanthjælp det vil så sige at du også vil være kontanthjælpsmodtager som flekser og dermed underlagt aktivloven ..

Hvis du bestemmer dig for at søge en § 17 så vil du hvis du får afslag også miste dine sygedagpenge og komme på kontanthjælp så for mig at se har du kun et valg ...

Få gang i kommunen og få gang i din sag ...

Start med at bede om aktindsigt hvis ikke du har det du finder en formular her på siden under nyttige link
  Besvar med citat